دیدار سفیر ایران مقیم کابل با مشاور امنیت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۴/۷/۱۳ کد خبر: 103563 منبع: پرینت

محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی دیدار نمود.

در این دیدار پیرامون وضیعت زندگی مهاجران هموطن در جمهوری اسلامی ایران، همکاری های اقتصادی آن کشور به افغانستان و مبارزه مشترک علیه تهدیدهای منطقه ای بحث و گفتگو صورت گرفت.

مشاور امنیت ملی کشور گفت: جمهوری اسلامی افغانستان نقش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه در مبارزه مشترک علیه تروریزم و شورشگری را مهم می پندارد و سرکوب تهدیدهای مشترک امنیتی را نیازمند موقف واحد کشورهای منطقه می داند. مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان همچنان اظهار داشت که کشورش آرزومند است که جمهوری اسلامی ایران برای مهاجران افغانستانی در آن کشور در چهارچوب کنوانسیون های بین المللی و توافقنامه های دو جانبه، سهولت های لازم زندگی را فراهم نماید. وی افزود: افغانستان به همکاری و کمک های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد و خواهان تداوم آن می باشد.

محمد رضا بهرامی سفیر ایران مقیم کابل گفت: جمهوری اسلامی ایران از موقف جمهوری اسلامی افغانستان جهت مبارزه مشترک منطقوپه ای با شورشگری و تهدیدهای جدید امنیتی حمایت می کند و اتحاد کشورهای منطقه را برای مبارزه با سرکوب تهدیدات امنیتی مهم می داند. سفیر جمهوری اسلامی ایران از تداوم همکاری های اقتصادی کشورش به جمهوری اسلامی افغانستان و فراهم سازی زمینه های مناسب زندگی برای مهاجران افغانستانی در آن کشور نیز اطمینان داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سال گذشته که در یکی از ولایات افغانستان بهمن اومد و تعدادی از افغان ها جانشون را از دست دادند.رئیس جمهور ما به اشرف غنی و مردم افغانستان تسلیت گفت. اما امسال که نزدیک 400 ایرانی در حج کشته شدند یک نفر از افغانستان تسلیت نگفت! ما محتاج به تسلیت کسی نیستیم و تسلیت گفتن هم مرده را زنده نمیکند ولی میخوام ببینید که چقدر مقامات کشورتون گوش به فرمان عربستانند که حتی از تسلیت گفتن به خاطر کشته شدن اون همه حاجی تو عربستان هم میترسند. اوائل میگفتند غنی با عربستان روابط خوب برقرار میکنه که طالبان با دولتش کنار بیاد! اینم از طالبان! هر روزی داره یک شهر و ولایت جدید را ناامن میکنه!! به اقای اشرف غنی بگید لااقل خدمتگذار کسی باشه که ارزشش را داشته باشه نه آل سعود. عربستان خودش نوکری اسرائیل را میکنه!
محمد حسین از ایران

>>>   نظردهنده اول .افغانهای پناهنده مقیم ایران ایرانی محسوب می شوندبرای مثال اوبامادیگه افریقایی نیست بلکه امریکاییه .بهتره بااونامیانه خوبی داشته وحقوق شهروندیشون رابه رسمیت بشناسین تادرآینده... به نژادذپرستی شمااضافه نشه

>>>   پناهندگان جنگی هر چه سریعتر باید ایران را ترک کنند...

>>>   جناب نظر دهنده دوم من مسئولیتی در کشورم ندارم که این حرف را به من میزنی .در مورد تابعیت اوباما هم لابد شما خبر نداری که قوانین هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است.امریکا قوانینی که داره برای خودش داره . مگه قوانین ایران در امریکا اجرا میشه که ما قوانین امریکا را اجرا کنیم؟ ما اصلا دوست داریم به نژاد پرستیمون اضافه بشه! دنیایی که به ایران که از کرد ها اذری ها فارس ها عرب ها ترکمن ها بلوچ ها سیستانی ها و غیره تشکیل شده بگه نژاد پرست نادانی خودش را نشون داده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است