توجه خاص رییس جمهور به تحصیلات عالی هلمند!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۴/۷/۱۳ کد خبر: 103562 منبع: پرینت

استادان موسسه تحصیلات عالی ولایت هلمند با رییس جمهور در ارگ دیدار نمودند.

در دیدار که داکتر محمد اکرم خپلواک نماینده خاص رییس جمهور در امور سیاسی، داکتر فریده مومند وزیر تحصیلات عالی و میرزاخان رحیمی والی ولایت هلمند نیز حضور داشتند، عبدالرحمن سورگل رییس موسسه تحصیلات عالی هلمند مشکلات و پیشنهادات خویش را در مورد موسسه مذکور به رییس جمهور ارایه نمودند.

رییس جمهور پس از استماع پیشنهادات، به وزیر تحصیلات عالی هدایت داد که به هدف حل مشکل زمین نهاد مذکور، مصوبه قبلی را به جلسه کابینه ارایه کند و در مصوبه پیشنهاد تخصیص 1.5 میلیون دالر پول مصرف نشده مربوط به وزارت مبارزه با مواد مخدر را به موسسه تحصیلات عالی ولایت هلمند در نظر گیرد.

وی گفت: من هدایت دادم تا دانشگاه ها از طریق اینترنت با هم وصل شوند، ولایت هلمند از این امتیاز نیز بهره مند می گردد و در این زمینه هر نوع پیشنهادات در نظر گرفته خواهد شد.

رییس جمهور کشور گفت: باید به ولایات نا امن برای توزیع بورسیه های تحصیلی اولویت داده شود اما این موضوع از طریق یک پروسه امتحان شفاف قابل تطبیق است. او اضافه نمود که در این زمینه با دانشگاه های جهانی نیز صحبت خواهد کرد.

وی گفت: به لحاظ مشکلات امنیتی طوریکه به دانشگاه ها باید توجه می شد، توجه صورت نگرفته است اما با آن هم به مسایل عمده و عاجل و کوتاه مدت اولویت قایل هستیم. وی اضافه کرد که در زمستان سال جاری به موضوع دانشگاه ها توجه اساسی خواهد شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان را قندوز روان میکند و سمت شمال را به جنگ آغشته میکند و در عوض سمت جنوب را میخواهد آباد کند. این است عدالت اشرف غنی.

>>>   در پوهنتون بامیان استادان همه جوان و پر انرژی هستند و با وجود استعداد و آمادگی نسبی بالا که دارند در اکثر پوهنحی ها و دیپارتمنت ها نسبت کمبود کدر یا استاد به تراکتور و وسیله ایی تحقیر آمیز تبدیل شده اند و فقط کمیت را ،آنهم به شکل فشرده، پیش میبرند و از آنجایی افراد با درجه ماستری کمتر به این ولایت تمایل نشان میدهند، استادان فعلی همه لیسانس از پوهنتونهای داخلی کشور و کم معلومات و تهی میباشند که واقعا هم تدریس و علم تحقیر شده و هم این استادان تحقیر و منفور شده اند ولی رئیس جمهور به همکاری بعضی عناصر مثل معین صاحب و ... میگوید با پوهنتونهای خارجی بورس دهنده صحبت خواهد کرد تا ولو افراد بیسواد و ناتوان مناطق ناامن مثل جنوبی و مشرقی را بورس و اسناد ماستری و دکترا دهند تا ابزار عقده و تخریب کشور گردند ولی کدرهای آماده و باانگیزه ولایات امن هم محروم و محقر و حتی مجرم به عدم ارتقاء و فعالیت علمی گردند
استاد پوهنحی اقتصاد بامیان

>>>   ... برسر همچو ریس جمهور متقلب قوم پرست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است