سیاست غلط اوباما منطقه را متشنج کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۷    ۱۳۹۴/۷/۱۳ کد خبر: 103547 منبع: پرینت

جان مک کین عضو بلندپایه حزب جمهوریخواه و نماینده این حزب در سنای آمریکا گفت اگر نیروهای آمریکایی کنترل کافی بر حملات خود در افغانستان داشتند تراژدی بیمارستان قندوز روی نمی داد و بحرانی که در سوریه شاهد هستیم نتیجه سیاست های غلط دولت اوباما است.

سناتور جان مک کین در گفتگو با سی ان ان گفت حمله به بیمارستان قندوز یک تراژدی است و اگر نیروهای آمریکایی کنترل کافی بر حملات خود در افغانستان داشتند حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز روی نمی داد. این گونه رویدادها در واقع همچنین نتیجه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بود. حادثه ای که در قندوز روی داد در واقع بخشی از رویدادهای ناخواسته ای است که ما در هر جنگی شاهد آن هستیم و یکی از دلایلی که ما از جنگ متنفریم نیز همین است.

جان مک کین همچنین درباره تحولات سوریه گفت باراک اوباما در حالی می گوید که جنگ در سوریه را تبدیل به جنگ غیرمستقیم و نیابتی با روسیه نخواهد کرد که در واقع در حال حاضر این یک جنگ نیابتی با روسیه است. زمانی که باراک اوباما می گوید ما استراتژی جنگ نیابتی با روسیه در سوریه را نداریم باید رویدادهای هفته گذشته را به خاطر بیاورد که جان کری تنها ناظر تقویت نظامی روسیه در سوریه از جمله انتقال جنگنده ها و توپخانه های موشکی بود و هیچ اقدامی صورت نداد.
مهمترین اینکه جان کری سه بار با لاوروف تماس گرفت تا متوجه شود چه روی داده است و باراک اوباما نیز دیداری نود دقیقه ای با ولادیمیر پوتین داشت اما چهل و هشت ساعت بعد یک ژنرال روس به سفارت آمریکا در بغداد رفت تا به آمریکا درباره حملات قریب الوقوع هشدار دهد. این دقیقا یعنی رفتار تحقیر آمیز با آمریکا و البته روسیه در حال حمله کردن به مناطق تحت کنترل ارتش آزاد سوریه و مکانهایی است که این نیروها و نیز ماموران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا سیا به موفقیت هایی دست یافته اند. آنچه ولادیمیر پوتین و بشار اسد در تلاش هستند قرار دادن گزینه انتخاب میان داعش و اسد پیش روی آمریکا است. آنها به این منظور در تلاش برای نابود کردن ارتش آزاد سوریه است این درحالی است که آمریکا هزینه های زیادی برای آموزش آنها صورت داده است.

مک کین درباره اظهارات اخیر هیلاری کلینتون که خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه شده است و مخالفت اوباما با این اظهارات گفت من در واقع با کلینتون موافقم با این حال مهمتر اینکه ژنرال دیوید پترائوس اخیر در کمیته نیروهای مسلح در سنا استراتژی حضور پیدا کرد و خود وی و اعضای این کمیته بر لزوم اقداماتی نظیر برقراری مناطق پرواز ممنوع بر فراز سوریه تاکید کردند. موج مهاجران غیرقانونی که از سوریه شاهد آن هستیم نتیجه مستقیم سیاست شکست خورده آمریکا درباره سوریه است. یک سال پیش بود که رییس جمهور آمریکا گفت هدف ما تضعیف و نابود کردن داعش است. با این حال هیچ پیشرفتی در این باره به دست نیاوردیم و اکنون شاهد آن هستیم که ولادیمیر پوتین خود را وارد تحولات خاورمیانه کرده است اقدامی که از زمان انور سادات در سال 1973 تاکنون شاهد آن نبوده ایم. این کشور پایگاه خود را در سوریه حفظ کرده است و تحولات سوریه را دیکته می کند که در واقع مسیری است که طی آن رهبری آمریکا تضیف می شود.

مک کین همچنین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ نامزد پیشروی حزب جمهوریخواه درباره سوریه که گفته است باید اجازه داد روسیه با داعش مبارزه کند گفت مسئله اصلی در این جا این است که آیا ما خواستار کشته شدن مردم در سوریه که برای آزادی مبارزه می کنند هستیم یا خیر. آیا ما خواستار ادامه بمباران با بمب های بشکه ای هستیم یا خیر که بوسیله آنها 240 هزار نفر کشته شده اند. آیا ما خواستار ادامه موج مهاجران هستیم. فکر می کنم که دونالد ترامپ به خوبی شرایط را نمی داند و با این حال با توجه به تجربه ای که درباره شرایط در منطقه دارم اگر آمریکا رهبری خود را دوباره در دست نگیرد با پیامدهای شدیدی روبرو خواهیم بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا بزرگترین اشتباهی را در جهان مرتکب شد آن اینکه گروپ های متعدد تروریستی را تحت نام القاعده, طالب, داعش و غیره و غیره در منطقه و جهان بوجود آورد, خود کرده را نه درد است نه درمان" تمام بهای این همه نا به کاریی های خود را امریکا پرداختنی است, تا زمانیکه امریکا توبه نکشد فکر نکنم کره زمین آرامش پیدا کند وقتی امریکا به تمام جفا های سالهای اخیر خود اعتراف نکند دیگر کشور های رقیب آنرا تا دم گور تعقیب خواهند کرد چون میدانند امریکا تلاش نابودی تمام جهان را نموده ولی در حقیقت خودش به نابودی نزدیک است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است