عظیمی: مواد مخدر مشکل بزرگ کشور است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103528 منبع: پرینت

وزارت مبارزه با مواد مخدر در ادامه نشست هماهنگی نهادهای جامعه مدنی در حمایت و گسترش مبارزه همگانی با مواد مخدر نشست مشورتی ای را با اشتراک نمایندگان نهادهای جامعه مدنی برگزار نمود.

در این نشست که به تاریخ 9 میزان سال 1394 خورشیدی در وزارت مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر، عادله بهرام مشاور جامعه مدنی رییس جمهور و مسوولان نهادهای جامعه مدنی اشتراک نموده بودند.

سلامت عظیمی مواد مخدر را یک مشکل بزرگ در افغانستان خواند و گفت: مبارزه با این پدیده ایجاب یک بسیج همگانی را به اشتراک تمام اقشار جامعه می کند. ایشان گفتند که آسیب‌پذیرترین قشر جوانان، اطفال و زنان هستند. امروز متاسفانه بیش از یک میلیون جوان و 2.9 درصد خانم‌ها به این مواد آغشته هستند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر علاوه نمودند که پیشترفت های اکثر جوامع بشری مرهون تلاش های فعالان مدنی آن کشورها بود، آنها توانسته اند بزرگترین تغییرات را در کشورهای شان آورند. بنا براین از شما تقاضا دارم که در این امر مهم ما را با مشوره و کمک های تان یاری رسانید.

عادله بهرام مشاور رییس جمهور هم صحبت نموده مواد مخدر را یک مصیبت همگانی خواند که به‌ شکل خاموش هموطنان ما را نابودد می کند. ایشان نقش جامعه مدنی را در این راستا مهم خوانده و خواهان همکاری ایشان شدند.

نمایندگان جامعه مدنی هم با شریک ساختن تجارب و پیشنهادات خود این مبارزه را ضروری خوانده و اظهار آمادگی نمودند. آنها در صحبت های خود فقر، بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و تقاضای به این مواد که بیشتر در بیرون از کشور می باشد، را از عوامل اصلی موجودیت مواد مخدر در افغانستان گفته و خواهان توجه دولت شدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است