بان کی مون: حمله قندوز بی طرفانه بررسی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103522 منبع: پرینت

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حمله هوایی بالای شفاخانه مربوط به داکتران بدون سرحد باید با دقت بررسی شود.

بان کی مون گفت: حمله به این شفاخانه باید بی طرفانه و با جدیت بررسی شود.

در بیانیه ای در این باره آمده است: دبیر کل، حملات هوایی در شهر قندوز افغانستان را که به کشته و زخمی شدن کارکنان شفاخانه پزشکان بدون مرز منتهی شد، به شدت محکوم می کند.

به نقل از افق، به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، این بیانیه می افزاید: شفاخانه ها و کارکنان آنها تحت حمایت حقوق بشردوستانه بین المللی قرار دارند.

وی همچنین خواستار «تحقیقات جامع و بی طرفانه درباره این حمله و شناسایی عاملان آن شد.

مقام های ارتش آمریکا پیشتر انجام یک حمله هوایی نزدیک این شفاخانه را مورد تایید قرار دادند.

در همین حال باراک اوباما، رییس جمهور امریکا از این رویداد ابراز تاسف کرد و گفته است که پنتاگون مسوولیت دارد در این مورد تحقیق کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وجود خارجیان و قرارداد استراتجیک بااینکه اندکی به اقتصاد ما وارد و نفع رساند لکن مانند هدیه دادن یک شیرینی به یک طفل و گرفتن یک مروارید از دستش وبازی دادن طفل بود.
ناامنی و بهانه وجود طالبان تروریست و مزدور خارجی رایجاد کرد.. این بسیار حادثه بزرگ است که دهها طفل وغیر نظامی فقط به اشتباه کشته شوند. با یک عذر خواستن خلاص !!. استقلال مابدست خارجیان به لیلام گذاشته شده است .نهادهای عدلی وقضایی چه می کنند. پارلمان چرادر خواب است . دولت چه می کند
شیوا

>>>   جناب اقای بان کیمون ! شما چه وجدانی دارید که می خواهید موضوع را یک طرفه قضاوت کنید حرف می زنید ؟ یک طرفه یعنی چی؟ ؟ حالا که پی جی اس اله که در هنگام کروکی محل همه را دقیق برسی و می دوند کجا را باید مورد هدف قرار بدهد و این راپور را پنتاگون وزارت دفاع افغانستان همه می دونند و باز هم عمل غیر انسانی و خلاف بر نامه انجام دادند و همه دکتر ها و پرسونل را زیر آتش قرار دادند و جنابان بررسی بی طرفه می کنند ؟ جالب است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است