4 پیام فاجعه قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103520 منبع: پرینت

فاجعه قندوز روی تصادفی و یا اشتباهی رخ نداده است.

شاید با قربانی های فراوان قندوز را دوباره بدست آورد و باز سازی نمود اما فاجعه قندوز حداقل 4 پیام خیلی روشن دارد:

1) گلیم مجاهدان منسوب به شمال را از عرصه سیاسی و نظامی افغانستان بحیث بازماندگان مقاومت پراگنده جمع خواهند نمود. چنانچه وارخطایی و بیچارگی آنها را می توان به بسیار روشنی دید. شاید استاد عطا محمد نور آخرین سرباز مقاومت تا چندی در برابر اهریمن و توطیه داخلی و خارجی مقاومت کند. دیگران نه اراده مقاومت دارند و نه توان رزمیدن.
اما واقعیت اینست که امروز عصر جهاد و کمونیزم نیست. با چالش های امروزی نمی توان با ابزار های دیروز رزمید.

همچنان نمایش رامبوی ترکی، جنرال دوستم بحیث داکتر طالب کش در نمایشنامه فاریاب به پایان رسیده است و شاید ازین دست فیلم های "رامبوی ترکی" برای بیننده ها جالب نباشد.
ماه ها قبل گفته بودم اگر کسی شوق رامبوی حقیقی بر سرش زده باید به قندوز برود نه در خانه خود فاریاب زیرا فاشیزم افغان مدتهاست که چشم براه داکتر طالب کش در قندوز است.

2) فاشیزم افغان با قدرت نمایی وحشت آفرینی در قندوز چهره و نیات اصلی "اسلامیت او افغانیت" خویش را بنمایش گذاشت. همه باید هویت افغان را بپذیرند و یا نسل کشی خواهند شد.

3) قدرت نمایی ناقلان در راستای تغییر معادلات قدرت در شمال را به مردم بومی شمال پیام داد. آنها نشان دادند که ناقلان بحیث ستون پنجم توانایی وحشت آفرینی و بی ثباتی در شمال را دارند.

4) ارگ کابل با طالبان هماهنگ هستند. طالبان نه تنها در زیر فرمان آی اس آی هستند بلکه بحیث لشکر قبیله ای در خدمت فاشیزن افغان نیز قرار دارند. تصادفی نیست که ارگ کابل حرف از مدیریت جنگ و صلح افغانستان می زند.


هارون امیر زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ناقلان ابر اثر مقاومت باید از شمال دوباره ملتان پاکستان فرستاده شوند.

>>>   حادثه قندوز درد آور و بزرگترین گناه نابخشیدنی با سران حکومت
سقوط بشتر از يك شبانه روز ولایت قندوز به دست طالبان از اثرغفلت سر قوماندان عالی قوای مسلح ریس جمهور محمد اشرف غنی و هم در نبود ریس اجرایی حکومت داکتر عبد الله و معاون اول ریس جمهور جنرال عبد الرشید دوستم بی سواد والی فراری چکر زن آن عمر صافی و ریس امنیت قندوز رخصتی در خان ؛ طالبان فرصت را غنیمت شمردند ، از بیز حمایت شان از ولسوالی چهادره قندوز حمله به شهر قندوز کنترل و شهر را برای بیشتر از یک شبانه روز بدست گرفتند.
ریس چمهور و معاونین آن و ریس اجرائیه و معاونین آن در هنگام تحلیف گرفتن قدرت را که ملت به عنوان امانتی مقدس به آنها سپرده است و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت افغانستان به خداوند قادر و متعال سو گند یاد کردند که پاسدار قانون اساسی کشور پشتیبانی از حق و گسترش عدالت و از هر گونه خود کامگی بپرهزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است ، حمایت می کنند.

>>>   یک تفسیر بسیار نژاد پرستانه وقومگرایانه !!و جانبدارانه حزبی که از سراسر آن بوی نفاق می آید .
آنوقت که در چهارکنت بلخ مقابل روس می جنگیدیم عطا کجا بود که درجریان خانه جنگی آمد و خورد و برد و مافیا و حزب .یک روز ریش ماند و دیگر روز نکتایی کرد و مافیای اداری و زمینن و غصیب جایداد برای خود و اطرافیان و تباهی بلخیان شرافتمند و روشنفکر و بافرهنگ راسبب شد.
همگان باید ازدولت منتخب حمایت کنیم و فریب قومگراییها را نخوریم . انتقاد حق هرفرداست لکن باسند و نه اتهام زدن
شیوا

>>>   من يك پيام براي امروالله صالح، استاد عطا محمد نور، محمد يونس قانوني، بسم الله خان و داكتر عبدالله را دارم.
شما بي غيرت ها، شما بي وجدانها، شما معامله گران، شما نمك حرام ها تا چي وقت منتظر ميشويد كه انگليس، امريكا، اروپا، عرب هاى فاشست بي فرهنگ و پنجابي دال خور با نوكران پشتون خود بيايند يا سر شما را ببرند و يا زن هاي شما را در بازار ها بفروش برسانند؟
آيا شما مردى داريد؟ آيا شما اين را ميدانيد كه اگر بر ضد انگليس و آمريكا (پنجابي ها و عرب هاي كثيف) جنگ كنيد هم كشته ميشويد و اگر جنگ هم نكنيد كشته ميشويد.
پس كدام مرگ بهتر است؟
از مرگ مردانه وار آمرصاحب بزرگوار شما بايد بياموزيد و مرگ مردانه وار را انتخاب كنيد تا اينكه مرغ مانند مردار شويد.

>>>   مردم بغلان با توجه به جنایات و خیانات و فجایع طالبان اوغانی در کهندژ از سرتا سر این استان برای دفاع از ناموس ، خاک ، سرزمین ، حیثیت ، شرافت ، و دست اوردان‌شان بسیج شده اند و آمادگی‌شان را برای مقابله با این ددمنشان اوغان دجال اعلان کردند ، این جوانان سلحشور استان بغلان از تمام نواحی بغلان گرد آمده اند چون به دولت لنگ‌ها اعتماد ندارند .

>>>   همه می گویند ارگ اشرف غنی ، افغان ، طالب ، پشتون پاکستان و... جنایت کار و دشمن کشور هستند با گفتن مشکل حل نمی شود باید در عمل چاره اندیشی شود. چرا کسی که دشمن کشور و ملت است رئیس جمهور باشد. چرا کسانی که عضو ای اس ای پاکستان هستند در ارگ لانه داشته باشند. جلو اینها را باید با عمل گرفت.

>>>   نیت فاشیزم افغان در سراسر والایات افغانستان ازجمله زابل , بدخشان بغلان , دند غوری ودر قندوز به نمایش گذاشته شد. در همه جا تروریست ها از حمایت ارگ نشنینان برخوردار بوده است. شما شاهد این وقایع بوده اید دولت اسلحه به طالبان داده ودرقتل فرزندان که امنیت مرز های ای وطن را پاسداری میکنند شریک است. دولت فاشیست افغان با همکاری پاکستان ناقلین مسلح پشتون تبار را به نام مهاجرین فراری از جنگهای وزیرستان بدون کنترول درسمت شمال جابه نمودند که همه ملت نتیجه این جا به جاىی را در کندوز به چشم سر دیدند که کندوز ازداخل باهمکاری والی کندوز وغنی کوچی وهمدستانش به وحشتگاه تبدیل وسقوط کرد . کندوز اخرین جای برای این جنایت کاران نخواهد بود . بیدار باشید.
محمد دانشور

>>>   حکومت غنی حکومت وحدت ملی نیست حکومت نفاق ملی است در حکومت نفاق ملی غنی سر قوماندان عالی قوای مسلح ، داکتر عبدالله ریس اجرایی حکومت نفاق ملی ، حنیف اتمر مشاور ارشد ریش شوارای امنیت حکومت نفاق ملی ریس امنیت ملی رحمت الله نبیل ، نور الق علومی وزیر داخله ، استانکزی قاتل استاد ربانی سرپرست وزارت دفاع حکومت نفاق ملی .
فغانستان کشوری است که از چهار قوم بزرگ بیشتر از یک ملیون نفوسی تشکیل شده است .
چهار ارگ مهم امنیت بین اقوام آن تقسیم باشد و حکومت وحدت ملی نام گفته می شود . مسئولان امنیت هم شان از یک قوم است و از همین سبب غفلت کاری در قندوز باعث فاجعه غم انگیز و تاسف بارشده است.

>>>   از هر نوع كه هستى برو در وطنت!!! هارون جان، اين ملك افغان ها است!!! جه شمال باشه و جه جنوب!!! تا يك نَفَر افغان است ---زنده افغانستان است!!!

>>>   هارون عزيز همين واقعيت هاى سر زمين ماست ملت را بسيج كنيد خداوند مهربان است

>>>   عطا محمد نور از لاف تا عمل!
کسیکه شعار از انقلاب نارنجی و تظاهرات میلونی می زد، مدعی دفاع از شمال، جهاد، مقاومت و مجاهدین بود، در اواخر گلویش بسته و صدایش خاموش است. از چند سال بدینسو در بین بعضی حلقات سمت پرست،...عطا محمد بخاطر این صاحب محبوبیت و هودار شد، که سخن از دفاع شمال، خنثی سازی دسیسه هایی نا امن ساختن شمال، جلوگیری راندن کسانی به اصطلاح مجاهدین و چنین حرف هایی دیگر میزد.حالی که قندوز سقوط کرد، آن هم توسط یک دسیسه بزرگ استخباراتی، به صد ها تن کشته،زخمی،بی خانمان و حتی بی عزت و بی ابرو شد، این ...معلوم نمیشه.قرار معلومات عطا محمد نور تا به حال وقتش را همرای خانواده اش در دبی سپری می کند و مصروف تجلیل دراز مدت عید گذشته است.سقوط قندوز و انتقال نا امنی از جنوب به شمال توسط دسیسه استخبارات جهان به تفاهم ریس امنیت عمومی ملی چهره واقعی....را به طور کامل به مردم اشکار ساخت....با حادثه اخیر قندوز اگر قندوز برایی چند روز سقوط کرد و دوباره پس گرفته شد، عطا محمد نور و امثالانش که سخن از دفاع شمال و به اصطلاح خود شان از...می زدند، برایی ابد سقوط کردند. قندوز کسی بنام قوای ملی امنیتی افغانستان داشت، که از سقوط نجاتش دادند، مگر عطا و دیگر ... دوباره از سقوط نجات نمی یابند....مردم و تاریخ هیچ چیز را فرموش کردنی نیستند، حرف ها، وعده ها و لاف هایی عطا ... مگر مردم و بالخصوص آنانیکه فریب لاف هایش را خورده اند،...

>>>   وحدت ملی چیست ؟
منظور ما از وحدت ملی یعنی همه ی مردم یک هماهنگ فکر کنند. به عباره دیگر همه ی مردم یک قسم سلیقه ی سیاس داشته باشند. وحدت مردم یعنی نبود تفرق و نفاق و در گیری و کشمکش , حتی در جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی مثل هم نیستند , می توانند اتحاد داشت باشند ، می توانند کنار هم باشند ، می توانند دعوا نکنند. ملت افغانستان متشکل از اقوام پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک، ترکمن، بلوچ، پشه یی، نورستانی، آیماق، عرب، قرقیز، قزلباش، گوجار، براهوی وسایر اقوام می‌باشد. چون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دور دوره بی نتیجه انجامید . طرویکه در قانون اساسی ما ذکر به عمل آمده است که ملت افغانسان متشکل از ا قوام مختلف می باشد، بنابرین سیاسیون کشور ما کوشش کردن که افغانستان بطرف بحرا ب سوق نگردد ویکی از اولویت های ارشد برای او تشکیل حکومت وحدت ملی است. اما ریس جمهور با دیکتی هم تباران پاکستانی خود تمام دستگاه امنیتی را به یک تبار اختصاص داده است. حتا برای حفظ ستانکزی برای سرپرستی وزارت دفاع ملی از قدرت قانون سرپرستی را تغیر داده است. مشارکت عادلانه در رهبری نهاد های امنیتی از اقوام مختلف به و ضعیت مثبت در کشور کمک می کند. با این همه ما باید از حادثه درد آور قندوز و بزرگترین گناه نابخشیدنی درس های زیادی را به همراه داشت امیداست که هردو داکتر از این درس ها عبرت گرفته باشند. یکی از دلیلی عدم شایسته سالاری قحط الر جالی در حکومت و حدت ملی معاون اول ریس جمهور شخص محض بی سواد و جمع و تفریق کرده نمیتواند و در تصمیم گیری ساده هم عاجز است. نقص بزرگ دیگر اعضای حکومت وحدت ملی در شایستگی حکو مت داری خوب احمد ضیاء نماینده فوق العاده ریس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب فراغت تحصیل دانشگاهی ندارد. ریس جمهور اکتفا تنها به برادر بودن او با قهرمان ملی احمدشاه مسعود کرده است. حکومتداری خوب ؛ از تحقق عینی تا شعار های خالی به همین سبب حکومت وحدت ملی در حکومت داری خوب شل یعنی ضعیف و ناتوان است. زیر کشور های کمک دهنده با جامعه جهانی وقتی کمک های خود را به افغانستان می کنند یکی از خواسته های " حکومت داری خوب " است که مهم ترین شاخصه آن مبارزه با فساد است و اکنون در چنین فضایی که همه مردم کشور ما از وضعیت فساد انتقاد می کنند. می خواهم با مردم غیور با عزت خود بگویم در مورد سیاست های مداخله گرانه شیطانی دو همسایه جنوبی به ارتباط سلامتی استقلال ، حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی افغانستان نباید شک کنیم . پاکستان هرگز نمی خواهد که موجودیت ملت افغانستان و اعمال اقتدار آن بر سر نوشت و آینده اش باشد. در همین راستا انچه را که همسایه جنوبی ما از سال 1980 تحت نام جهاد به 9 تنظیم قومی ملت غیور یک پارچه ما را تقسیم نمود و در حال حاضر نزاع قومی را مطابق یک برنامه منظم میخواهد به کمک حلقات سکتریست اقوام آنرا به ساده گی به دست بیاورد.
یارمحمد حیدر زاده داکتر علوم حفاظت محیط زیست

>>>   آقای امیر زاده دقیق فرمودید والسلام .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است