دیدار جمعی از فوتبالیست ها با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103499 منبع: پرینت

اعضای تیم های فوتبال لیگ برتر کشور در ارگ با رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار، رییس جمهور غنی طی صحبتی خطاب به ورزشکاران گفت: امید است که بعد از این به طور دوامدار به ارگ بیایید و از اینجا دیدن کنید زیرا ارگ خانه شما است.

رییس جمهور از ورزشکاران تشکر کرد که ورزش را ترجیح داده اند و گفت: پشتیبانی معنوی ورزشکاران وظیفه دولت است. وی گفت: اعتبار بر ورزش و همکاری مثبت در این زمینه موجب سربلندی و برافراشته شدن بیرق کشور می گردد.

اشرف غنی ضمن قدردانی از داوران بین المللی گفت: در میدان های ورزشی می توان احترام به دیگران، قواعد بازی و اساس کار را به شکل گروهی آموخت.

رییس جمهور از ورزشکاران فوتبال خواست تا دستاوردهای بزرگ را برای کشور کمایی نمایند. وی گفت که فوتبال مثال بزرگ همکاری اجتماعی است و نشانه ایجاد سرمایه جمعی می باشد.

محمد اشرف غنی از برگزار کنندگان لیگ برتر افغانستان تشکر کرد و گفت: رقابت سالم موجب همبستگی می گردد و نقش و فعالیت ورزشکاران باعث می گردد تا از افغانستان تصویر جدید به جهان ارایه شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که دولت در نظر دارد تا برنامه سرتاسری ملی را برای تقویت ورزش و حفظ آثار باستانی راه اندازی نماید.

در این دیدار محمد یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان، هاجر ابوالفضل مسوول تیم ملی فوتبال بانوان و مسعود قاری زاده عضو تیم موج های آمو به نمایندگی از ورزشکاران صحبت کردند.

یوسف کارگر از توجه رییس جمهور به فوتبال افغانستان تشکر کرد و گفت: مسابقات لیگ برتر افغانستان که از مدت چهار سال بدینسو در کشور راه اندازی می شود، انعکاس مثبت ملی و بین المللی را به دنبال داشته است.

وی گفت: ورزش فوتبال، همبستگی و وحدت ملی را میان تمام مردم افغانستان ایجاد کرده است.

هاجر ابوالفضل مسوول تیم ملی فوتبال بانوان گفت: از مدت یک دهه بدینسو تیم فوتبال بانوان افغانستان آغاز به فعالیت کرد و مسابقات زیادی را در داخل و خارج کشور انجام داده است. وی ضمن اینکه خواهان توجه بیشتر دولت در زمینه رشد ورزش در افغانستان به خصوص حمایت از فوتبال بانوان کشور گردید، گفت: فوتبال نقطه وصل است که برای همه لبخند می آفریند.

وی از برگزار کنندگان لیگ برتر فوتبال تشکری کرد که از چهار تیم فوتبال بانوان افغانستان در این مسابقات نیز دعوت نمودند. او گفت: فوتبال افغانستان به مقام بلند رسیده است و از ورزشکاران بخصوص زنان و دختران ورزشکار خواست تا بیشتر از پیش تلاش نمایند.

در آخر این دیدار، خانم سامعه حماسی تصویر رییس جمهور غنی را که خودش نقاشی کرده بود، به عنوان تحفه به وی اهدا کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تقویت ورزش بخصوص ورزش همگانی یک امربسیارنیک است وبرای صحت وسلامت عمومی یک ضرورت می باشد امابهتربود بخاطر حادثه بمباردمان قندوز اگرقبل ازاین دیداربوده به نشانه عزاانجام نمی شد. درکل نباید جامعه مابه سیاست زدگی بینجامدبلکه فرهنگ وورزش تقویت شود که آثارنیک دارد.وازبرنامه هی مادرپارلمان است
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است