والی رفت و ولایت بازپس گرفته شد !
تنها کاری که از دست دولت برمی آمد تا انجام دهد و انجام داد این بود که والی به سفر و چکر رفته ی قندوز محمد عمر صافی را برکنار کند؛ گرچه این کار بیهوده از بی تفاوتی و عدم انجام هیچ کاری بهتر است اما چه سود و چه حاصل؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103462 منبع: پرینت

جشن یک سالگی حکومت وحدت ملی درحالی با سقوط قندوز همراه شد که این نه اولین و نه آخرین ولایتی است که قربانی بی کفایتی و بی مسوولیتی و بی وجدانی و بی اعتنایی ارگ نشینان می شود.

صدها کشته و زخمی و تجاوز و دختران به اسارت گرفته شده و خانه های ویران شده و شهر به آشوب کشیده شده و سربازان سر بریده شده و زندانیان رها شده، این ها همه محصول بی تدبیری و عدم آمدن اصلاحات و تحول در مرکز حکومت تا مرزها است.

تنها کاری که از دست دولت برمی آمد تا انجام دهد و انجام داد این بود که والی به سفر و چکر رفته ی قندوز محمد عمر صافی را برکنار کند؛ گرچه این کار بیهوده از بی تفاوتی و عدم انجام هیچ کاری بهتر است اما چه سود و چه حاصل؟

آیا برکناری عمر صافی به راهکار تامین امنیت عمومی می انجامد؟ آیا می توان زمزمه های معامله بر سر قندوز و دست های پشت پرده را با اخراج وی از این ولایت فرونشاند و خاموش کرد؟ آیا تهدید والیان و سرپرستان ولایات به برکناری مانع سقوط آن ولایات می شود؟

نمایش های مضحک و نخ نمایی که دیگر نه مردم ملکی را فریب می دهد و نه توجیهی برای نهادهای بین المللی است تا کی قرار است ادامه یابد؟ آیا می توان مدعی شد چون والی قندوز برکنار شد ولایت باز پس گرفته شده است؟ مگر نه اینکه طالبان هرچه خواستند کردند و بردند.

دیگر بر کسی شبهه و ابهامی باقی نمانده است که امنیت با این نمایش های مضحک و تکراری تامین نمی شود. اما با این حال حمله بر تخار و بغلان و احتمالا هرات چگونه در دستور کار طالبانی قرار می گیرد که حتی به اندازه یک دهم نیروهای امنیتی نیز نیست؟

آیا به اهتزاز درآمدن و برافراشتن پرچم کشور در قندوز در تل اجساد مردگان پس از روزها رژه مخالفان مسلح در ولسوالی ها و در مرکز شهر افتخار نیروهای امنیتی است؟ بگذریم از اینکه مجلس نمایندگان کاری جز استجواب چندین باره ی نیروهای امنیتی ندارد؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنایتکاران غربی طالبان و داعش را با کمک پاکستانیها در بگرام اشغال شده تربیت میکنند... بر غربیها

>>>   ... جناب والي قبل از قبل افغانستان را ترك نموده بود و در استانبول چكر تشريف داشتند... و بعد روز واقعه كندز از استانبول دبي تشريف آوردند، اين حرف 100% حقيقت دارد... قابل ذكر است كه جناب والي در استانبول خانه خريده و اقامت تركيه را دارند...

>>>   این والی است یا مجسمه ؟

>>>   هموطنان عزیزم، چرا نمی خواهید بدانید که اشرف غنی احمدزی یک بیگانه ویک متعصب وقبیله گرا ومزدور است ، مغز آن سالهاست که شستشو گردیده وکاملا در اختیار استعمار گران واستثمار شوندگان قرار دارد ، قباله فروش وطن را برای آی اس آی امضا کرده است ، عبدالله به خواب خر گوشی فرو رفته است ومشغول فیشن ودرشن خویش است ... هم افتخار به چیزی میکنند که دست آوردی جز ویرانی در بر نداشته بر علیه یک کشور جهاد کردند و باعث آمدن بیش از صد کشور شدند ،همه اینها در محتوا یکی هستند فقط شکل ظاهری شان فرق دارد ،تمام بد بختی های امروز ریشه در گذشته همین مردم است که دود آن چشم مردم مارا کور نموده است ،هموطن به پا خیز انقلاب کن خاینین را به پنجه عدالت بسپار مجرمین جنگی را محاکمه کن وجامعه را انسانی بساز در غیر آن همین آش ا ست وهمین کاسه .
پاچاگل

>>>   والی شما خو پوشتون نبود

>>>   عمر صافی جنایتکار طرف کمال صافی وکیل جنایت کار طرفدار طالبان نسل کش چاردره قندوز باید محا کم شوند.

>>>   والی از جمله بی ننگان و بی آبروگانی است که بازهم بی شرمانه ، گستاخانه ، نا جوانمردانه و نوکرمنشانه تقصیر سقوط شهر کندز بدست برادران غنی روده قاق ، اتمراین جاسوس روس و انگلیس ، گلاب منگل ، زاخلیوال ، لالی... و عمر صافی را ، بدوش دیگران می اندازد و خود را کاملآ بی گناه میشمارد ، حقیقت اینست که این والی نا کاره چگونه جرات نموده دوباره به کابل بیایید و این دیده درایی را از کجا الهام میگیرد ، حقیقتآ این ارگ ریاست جمهوری و شورای امنیت دولت است که این جرات را به والی بی کاره ، فاسد و معامله گری چون عمرصافی میدهد . کندز به خون می تپد ولی ریس جمهور ما این دلقک قرن می خندد و با ژورنالیستان حی مزاح میکند و با مزاح های بی مزه اش فقط خودش مانند ...میخندد ، واقعآ ما مردم بدبخت و سیه روزی هستیم ، زیرا سرنوشت ما بدست دیوانگان ، فاشیستان ، قبیله پرستان ، رهبران قومی ... ، طالبان این وحشیان و خود فروختگان سپرده شده است و اینها هرروز بالای مال و ناموس مردم بی دفاع تجاوز میکنند .

>>>   ... به این شخص وطن فروش

>>>   افسوس به حال ما مسلمانان و خصوصا افغانها! انگلیس ...وبالاخره ملا غنی این مفکر قلابی درجه 2 انگلیس با مفکر درجه3 یعنی والی غنی مفکر بر ما تحمیل کرده اند!

>>>   وطتندارن عزیز ! در کارکنان حکومت و مجلس نمایندگان ‌95 % اشخاصی قرار دارند که بمردم افغانستان دلسوز نیستند . کار این خائینین تفرقه اندازی ، دروغگوئی ، پروپاگند زهرآلود که نفاق را در بین اقوام ساکن افغانستان بوجود بیاورند میباشد . درتلویزیون ها ظاهر میشوند ومردم فریبی میکنند. وهمیشه به بدگوئی می پردازند در حالیکه خودشان یا وکیل هستند ویا قدرت دولتی وحزبی دارند کسی از این خائینین نمی پرسد که چرا خودشان دست ازنفاق بر نمیدارند و چرا ایشان از غصب زمین گرفته تا ده ها خیانت دیگر را که مرتکب شده اند اقرا نموده و از مردم معذرت نمیخواهند. وطنداران عزیز از شما خواهشم همین است که یار تفریقه انداز نشوید بگذارید همه وهمه برادر باشیم ونیکو زندگی کنیم من که در فرانسه آواره هستم از همین بی اتفاقی ما است . ولی در همین آوارگی یک چیز یاد گرفتم که با شماشریک میسازم که یکی از سجایای نیک انسانی و احترام بیک دیگر است و زندگی برابر وبرادری است . ما درهمین شهر پاریس از اقوام مختلف و ازمماک مختلف سکونت داریم هیچ کس نمیتواند بگوید که تو سیاه یا سفید هستی همه در اجتماع حقوق مساوی دارند ملیت باعث برتری نمیشود . شما همین قسم زندگی کنید وازاین تفریقه اندازی ها دوری کنید.
خاموش ازپاریس

>>>   حادثه قندوز درد آور و بزرگترین گناه نابخشیدنی با سران حکومت سقوط بشتر از يك شبانه روز ولایت قندوز به دست طالبان از اثرغفلت سر قوماندان عالی قوای مسلح ریس جمهور محمد اشرف غنی و هم در نبود ریس اجرایی حکومت داکتر عبد الله و معاون اول ریس جمهور جنرال عبد الرشید دوستم بی سواد والی فراری چکر زن آن عمر صافی و ریس امنیت قندوز رخصتی در خان ؛ طالبان فرصت را غنیمت شمردند ، از بیز حمایت شان از ولسوالی چهادره قندوز حمله به شهر قندوز کنترل و شهر را برای بیشتر از یک شبانه روز بدست گرفتند. ریس چمهور و معاونین آن و ریس اجرائیه و معاونین آن در هنگام تحلیف گرفتن قدرت را که ملت به عنوان امانتی مقدس به آنها سپرده است و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت افغانستان به خداوند قادر و متعال سو گند یاد کردند که پاسدار قانون اساسی کشور پشتیبانی از حق و گسترش عدالت و از هر گونه خود کامگی بپرهزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است ، حمایت می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است