تکان دهنده ترین گزارش موثق از قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103446 منبع: پرینت

تجارت با چرخبال ارتش به قیمت خون سرباز..!

گزارشاتی از ولایت قندوز وجود دارد مبنی بر اینکه، در روزهای حمله طالبان به ولایت قندوز، بسیاری از کارمندان نظامی و دولتی به میدان هوایی این ولایت پناه آورده بودند که آز آنجا تلاش می کردند تا خود را با چرخبال های اردو به بلخ و سایر ولایات دیگر برسانند.

یکی از دوستانم که جز این افراد بودند، می گوید که پس از آنکه خود را به میدان هوایی رساندم، تلاش کردم از طریق چرخبال ارتش خود و خانواده زخمی شده ام را به مزارشریف انتقال بدهم.

او گفت وقتی به مسوولان مراجعه کردم از نفر ما مبلغ 300 دالر خواسته شد تا ما را به مزارشریف انتقال بدهد که این مبلغ در مرحله اولی بیرون از چرخبال مبلغ 150 دالر هر نفر پرداخت می گردید و مرحله دوم 150 دالر در داخل چرخبال گرفته می شد.

او می گوید: این تجارت در حالی در میدان هوایی قندوز آغاز شده بود که بسیاری از مسوولان بلند پایه نظامی نیز انجا حضور داشتند و لب بر سخن نمی گشودند.

او همچنان می گوید: از بس تجارت رونق گرفته بود، زخمیان ارتش و پولیس که در میدان آورده شده بودند تا غرض تداوی به سایر ولایات منتقل شوند، بر روی زمین افتاده بودند و اما هیج یکی نبود تا انان را با چرخبال ها انتقال دهند. برعکس چرخبال های ارتش پر می شد از افراد ملکی که به مسوولان پول داده بودند.

با توجه بر این حقیقت تلخ و تکان دهنده، اینکه چه تعداد سرباز زخمی شده ما جان باخته اند خدا می داند و مسوولان خونخوار و دزد ما...

نتیجه: منبع موثق هست و خود شامل پرداخت کنندگان پول بوده است.


میثم احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خــــداوند هرکس را که به چنین جنایت دست زده رویش را درهردو جهان سیاه کند بجای اینگونه پول جمع کردن...
ر

>>>   عجب ارتشی!!!...خخخخخخخخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است