اعلامیه مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103418 منبع: پرینت

بررسی مقدماتی از شهر قندوز نشان می دهد که طالبان و همکاران تروریست شان بر علاوه اینکه رعب و ترس را در میان شهریان قندوز ایجاد کردند، به کشتار غیر قضایی و خودسرانه افراد ملکی و نظامی و شهریان قندوز و همچنان شکنجه، آزار و اذیت آنها دست زده اند.

طالبان بر نوامیس و عزت مردم تجاوز کردند، زندانیانی را از بند رها نمودند که اکثر آنها به قتل و تجاوز به مال و عزت مردم محکوم بودند. آنها به غارت اموال مردم و دارایی های دولتی دست زدند، تعدادی از ساختمان های دولتی از جمله رادیو و تلویزیون و نهادهای تعلیمی و تحصیلی را به آتش کشیدند و تجارت و داد و ستد مردم ولایت قندوز را شدیدا صدمه رساندند.

همچنان آنان اموال و دارایی های دفاتر ملل متحد و سایر موسسه های غیر حکومتی، کنسولگری ها و نمایندگی های کشورهای خارجی را به یغما بردند.

این اعمال همانگونه که سازمان عفو بین الملل در اعلامیه اخیر خود به آن اشاره کرده است، در جریان جنگ های مسلحانه و به اساس قوانین بشردوستانه بین المللی به عنوان جرایم علیه بشریت شناخته می شود.

حکومت جمهوری اسلامی افغانستان مصمم است که عاملان این جنایت را مورد پیگرد قانونی قرار دهد، به همین منظور کمیسیون ملکی را توظیف می کند تا خسارات ناشی از حضور طالبان در شهر قندوز و جنایاتی را که آنان در این مدت مرتکب شده اند، بررسی نموده، میزان خسارات را تشخیص نماید و عاملان آن را شناسایی و به پنجه قانون بسپارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... به حکومت وحشت ملی که هر روز تفرقه و نا امنی در حاکمیت ع و غ بیشتر میشود.

>>>   پس چرا وزارت دفاع در روز های اول اجازه فیر را برای لوای اردوی ملی در قندز نمیداد؟

>>>   ما مردم قندوز از حکومت وحدت ملی تقاضا داریم که بخاطر ملم درد عمیق زغم ما کمال صافی وکیل قندوز وعمر صافی والی قندو به سبب طرف داری از طالب محاکمه باید شوند.

>>>   خاين ها همه در ارگ وپارلمان جمع شده اند وتا افغانستان را تكه تكه نكنند چوكى ها را نميكنند چرا پارلمان از ريس جمهور وزير دفاع نخواست در كل أفغانستان يك صاحب منصب درست نيست أمين همسايه هاى افغانستان متوجه هستن كه در افغانستان وزير دفاع نيست حكومت خودش خاين است بايد مردم قيام كنند تا اين حكومت خاين را ازبين ببريد زور مردم را هيچكس ندارد يا مرگ يك بار يا زندگى درست وانسانى داد از دين ميززند عمل شان كافرى دزدى رشوت خورى زمين غصب كردن مال مردم را چور كردن بدختر وزن مردم تجاوز همه وهمه در دوران اينها در افغانستان شروع شد حالا نه خودرا ونه مردم را حفاظت كرده ميتوانند
مسافرجبرى

>>>   سلام
این دولت فاسد وبی کفایت ع غ هیچ کاری را کرده نمی توانند .صرف درفکر خود وفامیل خود هستند.قاتلین فرخنده را کجا مجازاد گردند .به عوض آن هریک را امتیاز دادند.وضمینه فساد را به قضات که اقارب شان هستند مساعد ساختند... این حکومت قلابی.
حسنیار پنجشیری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است