گزارش اسپوتنیک از بهای فروش برده های داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103416 منبع: پرینت

فردی به فروش گذاشته و یا به اعدام محکوم می شود، دختری به سنگسار و یا بردگی جنسی محکوم می گردد، عراقی ها برای نجات جان دختران و پسرانشان که به دست گروه تروریستی داعش ربوده می شوند، مجبورند مذاکرات پیچیده ای انجام دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک، اطلاعاتی در مورد بهای گروگان ها که به دست داعش در بازار برده ها در عراق و سوریه به فروش می رسند،‌ به دست آورد.

ساکنان شهرهایی که مورد هجوم افراط گرایان قرار می گیرند برای آزادی گروکان های با خطرات فراوانی مواجه اند که گاهی تا از دست دادن جان و مال آنها نیز ادامه دارد.

گروگان های ارزشمند در زیر زمین نگه داری می شوند:
به گفته عراقی ها زندانیان ارزشمند در زندانی زیرزمینی در استان انبار در غرب عراق نگه داری می شوند که بیشتر شبیه شهر زیرزمینی است. بهای این زندانیان به 120 هزار دلار می رسد.

ابوکریم از ساکنان انبار در این مورد می گوید: افراط گریان زندانیان خود را در ازای مبلغ بسیار زیاد به نزدیکانشان باز می گردانند. این پول می تواند به 120 هزار دلار نیز برسد در حالی که بهای متوسط بین 20 تا 30 هزار دلار است.

مذاکرات تنها با زنان انجام می شود:
شرط اساسی افراط گرایان این است که تنها زنان مجاز هستند پول خرید گروگان ها را بیاورند. بر اساس توافق با یکی از فرماندهان افراط گرایان تنها مادران و یا همسران می توانند فرزند و یا همسر خود را بخرند.

رحیم از ساکنان انبار به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اگر آنها موفق نشوند زنان را به مذاکره قانع کنند،‌ گروگان احتمالا اعدام می شود. وی افزود: این اقدام هر روز در شهرهای فلوجه، رمادی و انبار روی می دهد.

نجات زنان ایزدی:
نجات زنان اقلیت ایزدی از اسارت و یا بردگی جنسی روز به روز مشکل تر می شود زیرا آنها در مناطق بسیار خطرناک در مرز عراق و سوریه زندگی می کنند.

به گفته یکی از امدادگران شجاع نجات ایزدی ها از زندانی در منطقه بسیار خطرناک و دور مرحله به مرحله و با هزینه ای حدود چهار تا هفت هزار دلار انجام می شود.

این منبع تصریح کرد در برخی موارد افراط گرایان گروه تروریستی داعش مبلغ را می گیرند بدون آنکه فرد مورد نظر را آزاد کنند و یا حتی وی را به قتل می رسانند.

در چنین شرایطی عراقی ها مجبورند خانه های خود را ترک کنند، اما این مهاجرت نیز مجانی نیست. ساکنان مجبورند برای نجات جان خود به افراط گرایان باج دهند. منیر سعید از پناه جویان می گوید مبلغ بین 200 تا 2000 دلار متفاوت است.

وی افزود: افراط گرایان داعش تنها به دلایل بیماری و بر اساس توافق با فرماندهی داعش اجازه خروج از رمادی و فلوجه را می دهند و اگر فرد مذکور به موقع و بر اساس زمان تعیین شده باز نگردند، افراط گرایان می توانند خانواده آنها را بکشند و یا خانه های آنها را منفجر کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها ازضعف اردوی عراق است که فلوجه والانبارماههاست که دردست داعش است وهرچه عملیات می کنندبایک اردوی مجهزنمی توانندچندشورشی القاعده وداعشی رابه عقب برانند!!
شیوای بلخی

>>>   سبحان الله هيج جانوري و هيچ كافري را خدا به اين زشتي نيافريده است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است