در کمال سرافکندگی 7 میزان گذشت
ننگ بر چنین حکومتی که در کمال وقاحت و فضاحت بر تخت قدرت و ثروت خود تکیه زده و نظاره گر سقوط یکی پس از دیگری ولسوالی ها و ولایات بدست طالبان و چور و چپاول زورمندان محلی و مسوولان فراری است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۴/۷/۱۰ کد خبر: 103402 منبع: پرینت

درست 368 روز از هنگام تحلیف ریاست جمهوری محمد اشرف غنی و ریاست اجرایی عبدالله در ارگ ریاست جمهوری در مرکز کابل در قلب آسیا می گذرد؛ باز هم 7 میزان دیگری را پشت سر گذاشتیم اما دستاوردها و از دست رفته های این یک سال چه بوده است؟

هفتم میزان 1393، با حضور و اشتراک و تشریفات روسای جمهور و سران بلند پایه ی اقصی نقاط جهان و با مخارج هنگفت درحالی برگزار شد و دولت های منطقه و غرب آغاز حکومت نصفانصف و سهمیه بندی شده ی عبدالله و اشرف غنی را پذیرفتند که....

که شعارهای پرطمطراق و وعده وعیدهای خوش رنگ و لعاب تیم های تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی در کمترین زمان ممکن و با کوچکترین نشانه های ناامنی و فقر و فساد اداری و اعتیاد رنگ باختند و در کمال سرافکندگی به 7 میزان 1394 رسیدیم.

اینک پارلمان و مجلس سنا و والیان ولایات و روسای ادارات و وزارت دفاع و هر آنچه که بدون تعیین رسمی مانده است و با سرپرست اداره می شود در انفعال و اهمال کاری دست و پا می زند و هرسال دریغ از پارسال برای خدمت به مردم ملکی یا حتی ذره ای تعلل در رشوت خوری و فساد اداری و باند بازی.

جشن یکسالگی دولت وحدت ملی با شمع های خاموش درحالی برگزار شد که کمتر مسوولی حاضر به یاد آوری و مرور آنچه گذشت از سالروز تحلیف تا امروز است و این یعنی همگان می دانند که ریشه مشکلات افغانستان نه در سبک زندگی مردم که در خود حکومت است و بس.

ننگ باد بر چنین حکومتی که داعیه دار تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی است اما هرگز نتوانسته است امنیت یک ولایت حایز اهمیت را برای چند روز متوالی تامین نماید. چنین حکومتی با چنین مسوولانی و چنین زورمندان محلی هرگز شایستگی قدرت ندارد.

ننگ باد بر چنین حکومتی که در کمال وقاحت و فضاحت بر تخت قدرت و ثروت خود تکیه زده و نظاره گر سقوط یکی پس از دیگری ولسوالی ها و ولایات بدست طالبان و چور و چپاول زورمندان محلی و مسوولان فراری است. ننگ باد بر چنین حکومتی که افغانستانی ها را از افغانستانی بودن بیزار کرده و راه را برای مارش مخالفان مسلح هموار ساخته است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر در جامعه افغانها افراد وطندوست وملت پرور وجود داشته باشد به پا خيزد يك انقلاب را بر پا كند تمام افراد كه افغا نستان را به اين حال كرده واز غلامي به ديگران صاحب ثروت وقدرت شدند وهستند افغانها را بنام يكديگر كشتند محاكمه نموده وبه دار اويزد تمام داريهاي شان ظبط نموده وحتي حق دفن اجساد شان را درين خاك كه انها به ديگران فروخته ندهد. تا افغانها ازكشور وملت خودرا ازغلامي امريكا وپا كستان خلاص كند ووطن خودرا مانند خانه خود تصور نكند ازين حاكمان فاسد ووطن فروش خلاص نمي شويم شرم است به يك ملت عظيم كه چند افراد چپاولگران دزدان وقاتلين هزارها انسان بر اين خاك حكومت مي كند شرم است به يك ملت عظيم كه چند نفر براي أهداف پاكستان خانه خودرا بيران مي كند وملت افغان. بفهميد ازخواب تان بيدار شويد. پا كستان وامريكا يك هست هردو كشور افغانستان را نابود مي كند درتمام برنامه ها از سي سال به اين طرف هردو كشور باهم شريك هست پس به لحاظ خدا خود ها را وخانه تان را ازدست اندازيهاي دوكشور خلاص كنيد حاكمان وحكومت فعلي فقط برنامه هاي اينها را پياده ميكند نه درغم وطن است ونه درغم قتل هاي هزارها افغان
حامد ازكابل

>>>   حکومتی که قسم سلاطه باشد واز اقسام مختلف تشکیل شده باشد حاصلش همین است درین حکوکت دمکرات طالب جنگ سالار ...کمونست ستون پنجم همه یکجاشده اند نتیجه اش ازین بهتر نمیشود

>>>   افسوس بحال مردمی است که هنوز هم سنگ اشرف غنی ،عبدالله ... هارا به سینه می زنند در حالیکه همه از یک قماش اند ، بپا خیز ید وملت را از گرو گان این تشنگان ثروت وقدرت نجات دهید .
پاچا گل

>>>   اشرف غنی احمدزی متعصب تر از کرزی فاسد است ، گرد ونوای آن نیز از قبیله گرایان پر است ، عبدالله هم پهلوان زنده خوش است ...ها هم منتظر فرصت دوباره چور وچپاول هستند ،تکنو کرات های دزد ورشوت خور هم بفکر پر کردن جیب شان هستند ، تعداد جاسوسان هم در حکومت کم نیست ، پس چه باید کرد ؟
پاچاگل

>>>   واقعاْ‌ ...بر این خاینان و وطنفروشان. ع و غ باید به محاکمه کشانیده شوند.
گلداد

>>>   در سایر کشورها حتی موی سرشان را امتحان میکنند که ساختگی نباشد اما در افغانستان صرف به ظاهر اکتفا میکنند

>>>   تا ۷۲۰ روز آینده و حتی ۲۵۰۰ روز دیگر هم هیچ کار ی را اشرف غنی او تیمیش و عبد الله و تیم اش به پیش برده نمیتوا نند بهتر است همین امروز رها کرده شرافتمندانه بروند تا حکو مت مو قت تشکیل شود در غیر ان با ید مردم بپا خیزند از هر روز مرگ کرده یکبار مردن خوب است بیا ید مرد وزن وطفل بتعدا یک میلیون نفر در سرکها سرا زیر شویم گردا گرد ارگ اتراق کرده تما می وزارت خا نه ها را محا صره کنیم زند گی روزمره برای دو سه روز فلج شود اگر رفتند خو ب در غیر ان بیست یا ۲۵ هزار نفر به یکباره گی دیوار های ارگ را با زور سو ته و کتک عبور نموده و اشرف وعبد الله و اتمر و ستا نکزی را به دار بزنیم .
داکتر مشر قی و ال

>>>   با این همه شرم ساری و سرافگندگی مسوولین دولتی ریس جمهور تقلبی و وزراء هم تبارش بی شرمانه دروغ می گویند و از گفتن واقعیت ها بمردم می پرهیزند.

>>>   هم تباران عزیز بیائید فراتر به اندیشیم مایک قوم نیستیم یک ملت استیم درد آن تاجک بدخشی درد من است دردآن تاجک قندوزی تاجک بغلانی وخلاصه درد آن تاجک که دراین کره زمین زنده گی من کند دردمن است ناموس آن ناموس ملی من وتو است مایک ملت قهرمان مجاهدوالحمدلله مسلمان استیم نبایدگذاشت که عده ازقبیله فاسد یهودسلیمان کوهی قصدنابودی من وتوراداشته باشدوبالای عزت و ناموس ماخیانت وظلم کند بیا ای هم تبارعزیز دست مراتوبگیرومن دست توبسیج شویدمتحدشوید اتفاق کن و درس عبرت وپند بدهیم برآن قبیله فاسدجنایت کاران تاریخ که به دستوربیگانگان چهل سال است که من وتورا می کشد ودرحق ما جنایت وخیانت می کند آخر ترا چی شده که غافل وبی پروا استی مگرتوازنسل خراسان نیستی مگرتاریخ باباواجدات قهرمانت راهمچو ابومسلم خراسانی حبیب الله خان غازی کلکانی میرمسجدی خان کوهستانی میربچه خا کوهدامنی واحمدشاه مسعود فراموش نموده ای که برضد قبیله های ظالم جهادمقاومت وایستاده گی نمودن وامروز نام و نشان شان به خط زرین درتاریخ نوشته است برخیز غافل مباش وباملت خراسان هم دست و هم پیمان باش ما هرگزآن بیرق فرمایشی انگلیس راقبول نداریم بیرق ماهمانابیرق مقاومت خراسانیان است و نام و نشان ماهما نا خراسانی خراسانی الاصل ایم من هرگزافغان یهود نیستم بیائید نام و نشان گذشته وحقیقی خود را دوباره زنده نگهداریم که سال های قبل قبیله جنایت کارتاریخ به او به چشم بدنگرسته بود و انتقام خون شهدای ملت مارا که درقندوزبدخشان ودیگرولایات به نام تاجک کشته می شوندبگیریم

>>>   داکتر مشر قی وال کلا درست فر موده است تا سالیا ن سا ل از این ترشی چیزی جور نخواهد شد بهتر است هر دو تیم شر افتمندا نه کنا ر بروند و قرار قانون اساسی حکو مت مو قت تشکیل شود تا او ضا ع را کنترول کرده یکسا ل بعد انتخا با ت عمو می ریا ست جمهوری و پا رلما نی را همزما ن اجرا کرده و یکتن از شا ملین مو جوذ از هر دو تیم اجازه رقا بت را با ید نه دا شته با شد بگذار چهره های نو ین روی صحنه ایند .
جا م کما ل عا لیا نی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است