قندوز به بیگانگان فروخته شده است
هم والی و هم رییس امنیت، اطلاعات بسیار دقیق و مشخص داشتند که طالبان در کدام روز و در کدام ساعت به قندوز هجوم می آورند، پس چرا آنجا را ترک کردند؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۶    ۱۳۹۴/۷/۱۰ کد خبر: 103401 منبع: پرینت

مسوولان امنیتی کشور برای پاسخگویی در مورد سقوط قندوز به مجلس فراخوانده شدند. این نشست به درخواست رییس امنیت ملی و وزیر داخله سری اعلام شد. رییس امنیت ملی به خاطر سقوط قندوز از مردم عذر خواهی کرد. در این جلسه سری، چه گذشت و چه اقداماتی برای بهبود اواضاع قندوز انجام شده است؟

شکریه پیکان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ما هر سه ارگان امنیتی را به مجلس فراخوانده بودیم تا در مورد سقوط قندوز به سوالها پاسخ دهند. سرپرست دفاع خود نیامده و نماینده خود را فرستاده بود، وزیر داخله و رییس امنیت به مجلس آمدند اما هیچ حرف و برنامه خاصی نداشتند که در این مورد بزنند تا برای مردم قناعت بخش باشد. متاسفانه هرگاه ما این ارگان های امنیتی را به مجلس فراخواندیم آنها افسانه گویی کردند و هیچ گاه رازی را که در پس این ناامنی ها وجود دارد، بر ملا نساختند.

وی در خصوص آنچه در مجلس گذشت گفت: رییس امنیت ملی دلیل سقوط قندوز را یکی به خاطر ضعف مدیریت و دیگری گزارش های اشتباهی بیان کرد که از این شهر می رسیده است اما بالاخره این ضعف به ضعف مدیریت خود وی بر می گردد. رییس امنیت و وزیر داخله از نماینده های مردم و از مردم به خاطر سقوط قندوز عذرخواهی کردند. آنها اعتراف کردند که کوتاهی هایی صورت گرفته است اما اظهار کردند که تصمیم گیری های جنگ مرتبط با فرمانده کل قوا، رییس جمهور می باشد. وفتی رییس جمهور تصمیم های جنگ را نمی گیرد وی مقصر است.

بانو پیکان در خصوص کوتاهی های حکومت در مورد شهر قندوز عنوان کرد: مجلس نه تنها یک بار بلکه صدها بار اعلام کرد که قندوز در معرض سقوط است و باید اقدام جدی صورت بگیرد اما این حکومت وحشت ملی و حکومت جنایت ملی همه صداها را پشت گوش انداخت و باعث شد که قندوز به این روز افتد و مردمش در خاک و خون بغلتند و آواره و غارت شوند.

این نماینده مجلس خواهان اقدام سریع برای نجات قندوز است و می گوید: مشخص است که در سقوط قندوز چه کسانی دست دارند. امروز باید در مجلس تصمیم هایی جدی گرفته می شد. ابتدا باید در مورد سربازهایی که در آنجا به اسارت گرفته شده اند، به طور جدی تصمیم گرفته می شد تا نجات داده شوند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. تصمیم ها باید بسیار سریع گرفته شوند. چرا که اگر صبر کنیم تا کمیسیون بررسی ایجاد شود و سقوط قندوز بررسی شود و چهره های دخیل در آن افشا شوند، تخار و بغلان هم سقوط می کند. پس هیچگونه صبر و تعللی جایز نیست.

پیکان حکومت را عامل اصلی سقوط قندوز دانسته و ابراز داشت: ولایتی که والی آن آنقدر بی لیاقت باشد که در آشفته ترین وضعیت ولایت، به رخصتی و خوش گذرانی در تاجیکستان باشد و بعد از شنیدن سقوط آن به اروپا برود، ولایتی که رییس امنیت نداشته باشد چگونه می تواند از دستبرد دشمن حفظ شود. هم والی و هم رییس امنیت، اطلاعات بسیار دقیق و مشخص داشتند که طالبان در کدام روز و در کدام ساعت به قندوز هجوم می آورند، پس چرا آنجا را ترک کردند؟ در اینجا است که مشخص می شود، ترک قندوز برنامه ریزی شده بوده است، در اینجا است که معلوم می شود در سقوط قندوز دست هایی بالاتر از دست والی در کار بوده است. والی یک ولایت، نماینده رییس جمهور در آن ولایت است. پس حالا چرا رییس جمهور از والی سوال نمی کند در کجا هستی بیا و پاسخگو باش. مشخص می شود که ، قندوز معامله سیاسی شده و به بیگانگان فروخته شده است.

وی در پایان گفت: جلسه امروز در مجلس بی نتیجه ماند و هیچ اقدامی انجام نگرفت. تنها کاری که انجام شد تشکیل کمیسیون بررسی بود که از این کمیسیون ها ده ها بار در افغانستان تشکیل شده و کاری انجام نداده است. حرف های مسوولان امنیتی هم به هیچ عنوان قناعت بخش نبود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با عرض حرمت
سوالی در ذهنم است ، که طالبان از کدام طزیق یکدم با همه امکانات وارد ولایت کندز شدند ؟ و برق آسا ولایت کندز ر�%A

>>>   روده قاق سقلي ميگه كه من از كار كرد هاي جناب استانكزي صاحب در مدت ماموريت شان در وزارت دفاع راضي استم.
ما كي گفتيم نيستيم ما هم راضي هستم .
گفتين افغانستان گفتيم صحي است
گفتين پشتونستان گفتيم صحي است
گفتين قبرستان گفتيم صحي است
گفتين زبان ما ملي گفتيم صحي است
گفتين سرود ملي به زبان ما گفتيم صحي است
گفتين پوهنتون گفتيم صحي است
گفتين ما ريس جمهور گفتيم صحي است
گفتين شما كولابي استين افغاني نيستين گفتيم صحي است
گفتين جنت مال ماست شما حق ندارين گفتيم نداريم، در جنتي كه شما باشين قرن ها در دوزخ برزخش بسوزيم خاكستر شويم خوش هستيم اما يك روز تحمل يكجايي در او دنيا با شما را نداريم ، توبه كرديم از براي خدا.
اجازه ميفرمايد يك سوال ما هم داشته باشيم، فقط ميخواهيم بپرسيم ميشه ما رفع زحمت كنيم شمالي جنوبي شود هر گلي كه ميريزين سر خود بريزين

>>>   همه محتاج امریکا شده ایم و پیمان تصمیم خاک را بسته ایم و امریکا بخاطر رقابتهای اقتصادیش با چین از افغانستان استفاده میکند رئیس جمهور چی میتاند خودمان مشکلات عدیده داریم
بامیانی

>>>   تنها قندز نيست تمام افغا نستان را فروخته شده است حكومت تان اردوي تان احزاب سيا سي پارلمان وهمه تان فروخته شده ودر خدمت بيگانگان هست
حامد ازلوگر

>>>   سقوط قندوز در افغانستان = سقوط موصل در عراق
هر دو وفق برنامه و نقشه امریکا

>>>   ستون پنجم را کی رهبری می کند؟ حقیقت این است که ستون پنجم را در داخل دولت و در بیرون دولت ریس جمهور غنی و حامد کرزی مشترکا رهبری می کنند آنچه را که اشرف غنی به خاطر سرد نمودن احساسات ضد طالبانی مردم می گوید و از جنگ گسترده با طالبان صحبت می کند همه دروغ و میان تهی اس از طرف دیگر عده از خطیبان .... اصلاح نیز ستون پنجم طالبان و پاکستان در کشور ما هستند

>>>   بهتربن فروشنده وطن را آی اس آی بالای ملت ما تحمیل نموده که اشرف غنی احمدزی است، عبدالله هم مصروف مود وفیشن است ، چتلستان هم هر روز جاسوس تازه میگیرد ،پس چه باید کرد؟
پاچاگل

>>>   ای مردم افغانستان { آه و فغان در طول زمان!
چرا حاشیه می روید چرا واضح نمی گوئید که برنامه فوق العاده زیرکانه و منظم بریاست اشرفغنی حنیف اتمر، کریم خرم، معصوم استانکزی،انورالحق احدی، عمر زاخیلوال،کلاب جنگل، نورالحق علومی،عمر صافی والی قندز انتخاب شده از طرف...شرفغنی، اسمعیل یون، و چندین ...فاشیست دیگر این وطن فروشان که هدف اصلی شان کشاندن جنگ از جنوب وجنوب شرق به ولایتهای شمال بود تا به این و سیله شوم فاشیستی و ملیتگرائی با نقل انتقال و اسکان دادن به ولایات شمال به اهداف پلید خویش برسند . چون در ولایت فاریاب و سرپل مرد میدان آقای جنرال دوستم پوزه شان را بخاک مالید و در ولایت بلخ مرد میهن دوست و مجاهد همیشه درسنگر استرجنرال عطا محمد نور با مشت آهنین بدهن شان کوبید مجبور شدن که در ولایت قندر دست بکار شوند چون نماینده خبیث خود را بصفت والی تعین کرده بودن و از جانت دیگر با اتفاقیه ننگین و خجالت آور { ډځي ڼه کوي] ډندغوري توسط نماینده خبیث و وطن فروش شان {کلاب جنگل} دست نیروهای امنیتی را بستن و شرائط هجوم...آماده خویش را برای سقوط واشغال قندز یکی از شهر های مهم کشور را ماهرانه فراهم کردن تا به ملت افغانستان نشان بدهند که در افغانستان حرف اول از ما است آنچه بخواهیم و به جنایتی که اقدام کنیم موئفق خواهیم بود غیر مستقیم به همه و لایات و اتباع افغانستان رسانیدن که اگر از حرف ما سرکشی کنید فاجعه قندز را بالای شما هم می آوریم. حالا در افغانستان که مرد است و غیرت دارد که خائنین فوق الذکر را محاکمه و بجزای اعمال برسانند ؟ جواب بجز سر خم کردن و سکوت اختیار کردن راه و چاره دیگری ندارید . اینحا خود شان .هم کوزه هستن و هم کوزه گر وهم گل کوزه همه چیز در اختیار فاشیستهای قرن 21 است شما گوسفندان هیچ کاری کرده نمیتوانید

>>>   جوان های نظامی وطن ! زحمت ها و جان نثاری های یکایک شما مقبول خداوند باشد ولی از آنجای از قرائن روشن شده است که تمام فتنه ها زیر سردولت مردان است ، صف ها را رها کنید.
از دست دیگران چه شکایت کند
کسی سیلی به دست خویش زنند بر قفای خویش
چندین چراغ دارند و بیراه می‌روند
بگذار تا بیفتند و بینند سزای خویش
له شده پای اختلافات

>>>   عامل اصلي تسليمي كندز به طالبان خود رئيس جمهوراست. رئيس جمهور در روز هاي اولِ رسيدن به قدرت، محمد عمر صافي را كه از جمله أفراد كمپاين انتخاباتي اش بود، به حيث والي كندز تعين نمود. بعد از مدت كوتاهي وكلاي كندز گفتند كه اين والي طالب است وبار ها داد وفرياد كردند، كه اين والي كندز را به طالبان تسليم مي كند، اما رئيس جمهور به حرف هاي مردم كندز ووكلاي شان وقعي نه گذاشت. زمانيكه چند ماه قبل طالبان به دروازه هاي شهر كندز رسيدند، مراد علي مراد وايوب سالنگي به كندز رفتند وطالبان را شكست دادند واراده داشتند، كه گليم طالبان را از ولايت كندز جمع كنند ومردم كندز را از شر آن هانجات دهند، اما به مجرديكه رئيس جمهور از سفر هند به كابل باز گشت نمود، هر دو جنرال كار كشته را بلا درنگ به كابل احضار نمود. رئيس امنيت ملي در پارلمان كشور إظهار داشت، كه ماه ها قبل براي پاكسازي كندز از وجود طالبان همه آمادگي ها تكميل شده بود، اما به دلايلِ نا معلومي پللان عمليات كندز اجرا نه گرديده. اين ها همه دلايل روشنِ به عدم داشتن ارادهءرييس جمهور براي پاكسازي كندز از وجود طالبان مي باشد. پس مقصرِ اصليِ سقوط كندز وبه خاك وخون كشانيدن مردم كندز توسط برادران نا راضي آقاي كرزي ومخالفين سياسي آقاي احمد زي خودِ رئيس جمهور مي باشد.

>>>   عزیزان ! وطن را کس نفروخته ونه کسی خریده .این بیش از آن ناله دردمندی نیست که از زبان هر دردمند وطن شنیده میشودحق دارید بگوید که وطن فروخته شده است و خاجیان خریده اند .اگر اندکی در روابط ممالک جهان دقت کنید تمام ممالک آزادی واقعی ندارند از نگاه اقتصاد بیک دیگر محتاج اند و در تطبق استرتیژی ملی و بین المللی پیوند دارند و در تکنالوژی پیشرفته امروزی پیوند هایکه ممالک را مجبور به هم پذیری میکند ولو دارای عقاید وطرز دیدی مخصوص بهم داشته باشند مجبورند از همزیستی مسالمت‌آمیز دوری نکنند این به آن معنی نیست که مملکت فروخته شده است . قدرت و توانائییک مملکت وابسته به دانش ملت آن‏ ، وابسته به اتفاق وهمبستگی مردم آن است.یک مملکتی چون افغانستان که تا به امروز یعنی قرن 21 از مسئله پشتون و تاجیک وهزاره و اوزبک بیرون نشده اند و این دیوی سیاهی تبعیض ونفاق بالای شان سایه افگنده و بی شرمانه از زبان وکیل ومفتی و دانشمند شنیده میشود و بوضاحت از تبعیض پشتیبانی میکنند چطور میتوانند بگویند وطن فروخته شده .من از تمام اقوام خواهشمندم که وطن را تبعیض نژاد ، لسانی نجات دهند میخو اگر ما یکی نشویم ، عاقل دانا نگردیم با شعار مملکت قوی نمیشویم اگر چنگز و انگلیس روس را شکست دادیم از اتفاق بوده اگر میفروشیم از بی اتفاقی خواهد بود .
خاموش ازپاریس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است