جامی: حکومت وحدت ملی شایسته سالار نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103398 منبع: پرینت

رحیم جامی فعال مدنی گفت: وقتی این دو تیم رقیب، حکومت وحدت ملی را ایجاد کردند، حلقات اطراف آنها به شدت با هم مخالف بودند و توافق نظر نداشتند.

وی افزود: همین امر باعث شد که تمام فرصت هایی را که در افغانستان وجود داشت از دست بدهیم. این شاهکاری بود که آمریکا توسط جان کری برای ما طرح ریزی کرده بود که به مرحله اجرا نشست.

جامی گفت: حالا این دو رهبر با شعارها و وعده های فراوانی که به مردم داده اند حتی نمی توانند ده درصد از آنها را تا پایان دوره عملی کنند. چرا که حکومت حکومتی شایسته سالار نیست و انتخاب افراد بر اساس نزدیکی های قومی، زبانی و بر اساس مصلحت هایی است که خود رییس جمهور و اطرافیان اش می دانند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نه قربانتان !
امروزاین حرف های تان کمترصدق میکند. چون هیچ سردمدار حاضر نیست فرزندخود رابه چوکی خطربشاندحال فرزندخود رابه ازوپاو امریکارپان کرده خودش سرمایه رابیرون کشیده کاسه لیسی دارد.
نوبت ازفرزند غریب است به اردو میپذیرد قپمانده رااز غوندی خیر میدهدبردوباخت هردونفعش است . این قماربازها غیرازپول هیچ چیزدیگری کار ندارد.
اگر امریکا تفرقه انداخته چوچه هایش امروز قندوزرا گرفته فردا تاجکستان رامیگیرد تامانند مجاهدین سابق امریکا رادر تامین امنیت دعوت کند.
وطندار

>>>   ضــرورت به تجزیه نیســــــت؛ ناقلین را به گورســــتان بفرستید!
ناقلین تهدید جدی بر صلح و امنیت ،جان ، ناموس و مال مردم شمال هستند.
همه ای ما شاهد بودیم و هستیم که اکثرن در نا امنی های شمال ؛ دست ناقلین بوده و هست.
ناقلین کسانی هستن که صد و چندسال پیش، از جنوب افغانستان در زمان صدارت محمد هاشم خان راهی قطغن زمین شدند و زمین های مردم را به زور توسط محمد گل مهمند در تصرف خود درآوردند.
از گذشته تا به حال، این ناقلین تهدید جدی ی برای نا امن سازی و قبولاندن هویت خود بالای باشندگان اصیل کهندژ، فاریاب، تخار، بدخشان، بلخ، پروان، کاپیسا و سایر ولایت های شمالی بوده اند.
پس، حالا از حوادث و جنگ کهندژ معلوم گردید که این ناقلین بخاطر اهداف شوم پشتون والی اینجا(شمال) مستقر گردیده اند.
حالا که برای همه هویدا گردید که ناقلین مردم های صلح جو و قابل اعتماد نه ،بلکه یک مشت مزدور بیگانه پرور و بی ناموس و وابسته به طالبان و آله دست بیگانه گان و خود فروختگان هستند؛ پس باید برنامه ی خروج ایشان چه به زور ویا رضا گرفته شود، تا باشد مردم ما در فضای صلح و امنیت زندگی کنند.
پس ای ناقلین ،غداران و ای رو سیاهان تاریخ!
شما همان کسانی بودید که زمینه ی کمک و حمایه مالی و جانی را بخاطر سقوط کهندژ با برادران طالبان تان مساعد کردید.
پس،پیش ازینکه دست ما به دامان کثیف شما برسد خود را گم کنید در غیر آن ما را وادار میسازید تا دست های پاک ما به خون ناپاک شما آلوده گردد و آن زمان به مرده و زنده تان سگ گریه خواهد کرد.

>>>   بز د غم جان خود و قصاب د غم چربی. حکومت د غم خود و حفظ خود مانده ، وزیر و والی خوده تعین نمیتانه و همین مافیا حق دولت را پایمال کرده راییست و تعدادی شان قهر هم هستند و از براندازی گپ میزنند ... شایسته سالاری یک آرامی نسبی میخواهد
بامیانی

>>>   درین حکومت رازی نهفته است که چون معما دانستن ان دشوار به نظر می اید تمام اعضای حزب دموکراتیک خلق در هردو طرف قضیه صف کشیده اند خلقی ها وتنی ها در جانب طالب ویا به لباس طالب مزدور مستقیم همسایه ای ما گردیده مصروف نبرد وویرانی کشور گردیده اند ودر حکومت هم اقای غنی از چپی های معروف وخانمشان هم از چپی های نامدار لبنان میباشند وایشان مدتی را به سمت مشاور اقتصادی داکتر نجیب بوده اند وداکتر صاحب عبدالله هم برادرشان وهمه ای فامیل شان در خدمت حزب دموکراتیک بوده ودر وزارت دفاع ان زمان مشغول خدمت بودند وزیر دفاع ووزیر داخله ورئیس امنیت و... همه از حزب پرچم بودند حال سئوال اینجاست که چطورشده که اینها اعتماد غربی ها را کمای کرده اند مگر از اول اینها غربی بودند وخودرا به لباس روسها جا زده بودند ویا تازه ارباب بدل کرده اند وجانب چپ افراطی را رها وباین سو رو اورده اند وتوانسته اند که اعتما د کامل غرب را حاصل نمایند
گرچه امروزه روس وامریکا وهمه ای خارجی ها یک مشکل دارند که ان مسلمان ومجاهد است هردو در پی قلع وقمع ان میباشند ازین ناحیه با هم وجه مشترک داشته میتوانند کار مشترک نمایند وغربی ها هم عقده مند تر از خلقی وپرجچمی در مقابل مسلمان را نمی یابند ولی چطور شده که کنترول این گروه را از طریق ای اس ای بدست اورده اند مگر اینها کاملا مایو.س شده اند که دیگر راهی را که انتخاب نموده بودندغلط بوده وبه دامن امپریالیزم جهانخوار به قول خودشان افتیده اند ویا در پی کسب فرصت اند وباز روزی مانند احزاب چپ اروپا به پای خود می ایستند وازین راه دوباره ارمان های قدیم خودرا زنده میسازند
مسئله هرچه باشد انچه مشهود است وبه نظر می اید قدرتمند شدن حزب دموکراتیک در افغانستان میباشد البته وقتی میگویم مسلمان بعد طالب وداعش وحکمتیار ازین میان بر می ایند زیرا انها خود سالیان متمادی در خدمت غرب بودند وهستند وباهم در تبانی تخریب کشور وازبین بردن فرهنگ اصیل این ملت کار مینمایند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   غفلت کاری در قندوز با عث فاجعه غم انگیز و تاسف بار شده است
چونه حکومت وحدت ملی از دو تیم مخالف در رفتار ، کردار ، روش کاری و حتی ایدئولوژی و حلقات شان به شدت با هم مخالف استند ولی توسط آقای جان کری به عجله حکومت دوسره و حدت ملی را بالای مردم بی دفاع افغانستان تعمیل کرد. حکومت وحدت تمام فرصت هایی را که در افغانستان وجود داشت از عدم شایسته سالاری در مدیریت دولت داری از دست داده است. انتخاب افراد در کرسی های مهم نه به اساس مسلک و شایسته سالاری بلکه به اساس خویشان وبستگان دو تیم مصلحتی شده است که خود ریس جمهور و ریس اجرائیه و اطرافیان اش می دانند.
نتیجه زیر بار رفتن حکومت تحمیلی آغای جان کری دوشنبه ششم ماه میزان فاجعه اسفناک جنگ مرکزی دهقان خانه غله افغانستان را در گیر کرد تا جایی که از دو دسته گی نظام حکومت دو سره باعث کشتار های جمعی همو طنان ما در شهر قندوز شد و خونین ترین در گیری را از خانه ها و باغ ها نهر و جوی ها بین هم به عنوان سپر سنگر استفاده کرده اند که در طی تاریخ چهار ده ساله حکومت های نا بکار ساخت امریکا نظیر نداشت.
آگا هان سیاسی در این مورد میخواهند که ریشه جنگ قندوز باید از طرف مردم صلح خوا افغانستان به طور اساسی جستجوی و بررسی کرد.
سیاست های سخت گیرانه ای از سوی حکومت وحدت ملی در قبال افراد طرف دار طالب در حکومت و در پارلمان به تحمیل و آنها زیر نظارت گرفته شوند.
فاجعه غم انگیز قندوز میلیون ها دالر به مردم و باشندگان این ولایت خسارات وارد کرده است و این خسارت جبران آن از توان وزرای بی تجربه وحدت ملی ناپذیر است . دولت وحدت ملی توجعه جدی را در مورد حس بی اعتمادی که بین شهروندان ولایت قندوز حاکم شده است و در صورت بی توحعه ای حکومت به دهقانه خانه غله افغانستان ضر به اقتصاادی کلان ورا می کند.
ولایت قندوز شبکه های آبیاری آن در جنگ آسیب دید و این ولایت از سابق دهقانه خانه غله افغانستان تا سالها قبل از جنگ به شمار می رفت. تقریباٌ 70 در صد اهالی قندوز زارعت کار چاروادار فالیز کار هستند. بند آبگردان خان آباد یکی از زیربنای حیاتی واقتصادی کشور ما حساب می آید. این پروژه ها داری اهمیت بسیار زیاد اقتصاد برای اهالی افغانستان است و زمین های حاصلخیز ولایت قندوز برای کشت گندم برنج و پنبه خیلی مساعد است.
شهر زیبا قندز کانال و نهری خان آباد در مسر خود زمین حاصلخز را آبیاری و تا حومه شهر قدوز می رسد . در زمستان سرد بوده ، اما در تابستان گرمی آن نسبت به ولایات سرد سیر بیشتر است. در مجموع 40 هزار هکتار جنگل در این ولایت وجود دارد ، که 20 هزار هکتار آن جنگل درخت پسته است.
داکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس حفظ محیط زیست

>>>   بايد اين حكومت شايسته سالاز نباشد چون حكومت غلام ودر خدمت بيگانگان هست تا افغانها ترس ازخداوند پيدا كند ووطن خودرا خانه خود فكرنكند وبه وطن خود به حيث مادر خود فكر نكند بد بختي بيشتر ازين درانتظار ما خواهد بود ازهتلر پرسيده شد كدام افراد درزندگي تان بد ترين سپاكترين وانسانهاي درنده صفت را ديده ايد جواب داد. كسانيكه دراشغال خاك شان باما كمك كرده است چون وطن حيثيت مادر رادارد واينها به عزت مادران خود پول وقدرت را ترجيح مي داد ما به همه افغانها توصيه مي كنيم. امريكا پاكستان وَيَا دامن هركشور را كه گرفته ايد اين بازي كردن به عزت وناموس افغانها هست قدرت وپول حرام را كنار بگذاريد افغانها را بنام هاي مختلف بخاطر منافع شخصي نكشيد ازفريبكاريها دست بكشيد. اين افغانها هست كه كشور خودرا به جاي رسانده كه جنگ وصلح وهمچنين اختيار زمين وهواي كشور دردست شان نيست طالبان خودرا ازپاكستان جداكند وحكومت. به غلامي ووطن فروشي خود پايان دهد يك ريفرندم واقعي كند اگر ملت افغا نستان. به نظام شاهي امارت إسلامي خلافت جمهوريت إسلامي راي دهد همه شان ان راقبول كرده وكشور خودرا ارام. وازبيگانگان خلاص كند. نه به زور امريكاييها به اين خاك حكومت كنيد ونه به زور پا كستانيها
فريد ازكابل

>>>   این حکومت خویش و اقارب سالار و مشاور سالار است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است