شمال کشور فروخته می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103392 منبع: پرینت

در زمان حامد کرزی ولسوالی به فروش می رسید، در زمان اشرف غنی ولایت به فروش می رسد.

چرا بیشتر طالبان و اقوام شان در جناح حاکم چشم به تصرف شمال افغانستان دوخته اند؟

در زمان حامد کرزی چندین بار ولسوالی موسی قلعه فروخته شد و معاملات دیگری برای فراهم نمودن ورود طالبان به بعضی از مناطق کشور و آزاد نمودن صدها طالب از زندان های بگرام، قندهار و سایر ولایت صورت گرفت ولی از آغاز حکومت تقلب اشرف غنی در یک سال گذشته معاملات بزرگتری به امضا رسید که در آن طالبان شماری از مناطق را رسما با امضای مقام های ارشد حکومت متقلب مانند گلاب منگل ( دند غوری ) به دست آورده اند.

همین چند روز پیش گلاب منگل وزیرسرحدات به با بی شرمی از سپردن دند غوری که به اجازه اشرف غنی صورت گرفته است سخن گفت که پس از قرار داد دند غوری معاملات دیگری مانند فروش مرکز شهر قندوز با طالبان صورت گرفته است؟ تا این که روز دوشنبه 29 سپتامبر همه مطلع شدیم که تجارت اصلی مرکز ولایت قندوز بوده است که به فروش رسیده است و فروش دند غوری بگونه این پیش فروش این معامله بوده است.

حالا چرا تجارت فروختن خاک کشور در قندور و در حقیقت شمال کشور آغاز شده است؟ جنوب و شرق افغانستان بگونه تحت نظر طالبان و یا تفکر طالبانی و یا بهتر گفته شود تحت نظر اقوام می باشد و تصرف آن مناطق از لحاظ سوق الجیشی، زبانی، تباری و همکاری مقام های محلی برای طالبان قابل تصرف می باشد، پس بهتراست به حملات نظامی و کشتار مخالفان خود به مراکزی توجه کنم که برای ما در آینده بسیار مشکل ساز خواهند بود، چون دشمن اصلی طالبان بیشتر در شمال کشور حضور دارند.

حرکت اول در این راستا توافق حکومت افغانستان با طالبان در دند غوری بود که زمنیه حملات خود را متوجه نه تنها قندوز بلکه تمام شمال افغانستان نمایند. طالبان در زمان حاکمیت خود در افغانستان همیشه از شمال افغانستان مورد حمله سنگین قرار می گرفتنند و کشتار زیادی را متحمل می شدند. همانطور که احمدشاه مسعود و شمار زیادی از مقاومتگران شمال و بخش های دیگری از کشوربرای آزادی افغانستان خواب راحت را از طالبان گرفتند و هر بار تلفات سنگین بر طالبان وارد نمودند از دشت ارچی گرفته تا قعله جنگی در سال 2001 میلادی که جنرال دوستم شمار زیادی از طالبان را نابود کرد.

طالبان که طعم تلخ مقاوت مردم شمال را با خون و گوشت خود احساس نمودند، به همین علت طرح ترور احمد شاه مسعود با کمک بخشی از افرادی که فعلا در بدنه حکومت چسپیده اند به مرحله اجرا در آورده شد. طالبان با کمک اقوام و تبار خود هنوز خواب به قدرت رسیدن در افغانستان را می بینند، بر همین اساس حکومت افغانستان با معامله با طالبان بخش هایی از کشور فروخته و یا معامله خواهد کرد و طالبان هم با کمک همفکران و اقوام خود برای نابودی و یا تضعیف مقاومت در شمال می جنگند.


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هله که قدرت رابه مجاهد سابق بدهند تا دوران سابق خود را فعال ساخته ازین لاشه بی نصیب نماند.
آقایان آتشیکه بزافروخته ایدخودتان بسوزید. زمان هردوی تان مکتب جای کفر بود هرکسیکه پول خوده ندادکافر وگر داد مسلمان میشد. بمن فرق نمیکند کدامیک لاشخور بر سرقذرت میآید مهم آنست که دزدان کله یکدیگر را بخورند بلاخره مردم از دزد بیغم شود.
وطندار

>>>   اقای نبیل ریس امنیت ملی همه چیز را در ارتباط ولایت قندوز بیان داشت که خود گواهی روشنی از معامله ولایت قندوز با افراد ای اس ای بنام طالبان است همه بیانات اقای نبیل را شنفتند همانطوریکه مردم محل ده ها بار از ریاست جمهوری خواستند تا محمد عمر والی قندوز را که با طالبان همکاری دارد برطرف کند ما جناب ریس جمهور کم شنید وگذاشت تا که قندوز به طالبان سپرده شد وحالا فرمان برطرفی انرادرحالی صادر میکند که والی در افغانستان نیست قرار اطلاعات نشر شده که در همین سایت خبری نشر شده خواندیم که مردم قندوز کفته اند که طالبانرا مشاور ارشد والی قندوز وبرادر خوانده ان بناعارف ویک کلان قوم بنام اتمانزی که از جمله کمپاینتران تیم تحول وتداوم بودند طالبان را در خانه های شان با سلاح ومهمات شان نگهداری کرده بودند که در انروز از داخل شهر برضد مدافعین کشور حمله کردند وباعث سقوط قندوز گردید اگر والی طبق خواست مردم در همان وقت برطرف میگردید بابرطرفی والی انها نمیتوانستند که ترورستان طالب را در خانه هایشان نگهداری کنندوفاجعه را انجامدهند اکنون بازهم مردم صدا بلند کرده که سرپرست بی کفایت وطرفدار طالبان را که از جانب نماینده های مردم در پست وزارت دفاع رد گردیده وتحت الحمایه جناب ریس جمهور بکار سرپرستی اش ادامه میدهد واز روزیکه معصوم استانکزی سردرست وزارت دفاع تعین شدهچندین ولسوالی واخیرا ولایت قندوز بدست طالبان سپرده شده اما جناب ریس جمهور بی خیال به ندای مردم هیچ توجه ی نمیکنند ویک نفر کار کن را در پست وزارت دفاع معرفی نمیکند پس از کی گله کنیم .

>>>   روده قاق سقلي ميگه كه من از كار كرد هاي جناب استانكزي صاحب در مدت ماموريت شان در وزارت دفاع راضي استم.
ما كي گفتيم نيستيم ما هم راضي هستم .
گفتين افغانستان گفتيم صحي است
گفتين پشتونستان گفتيم صحي است
گفتين قبرستان گفتيم صحي است
گفتين زبان ما ملي گفتيم صحي است
گفتين سرود ملي به زبان ما گفتيم صحي است
گفتين پوهنتون گفتيم صحي است
گفتين ما ريس جمهور گفتيم صحي است
گفتين شما كولابي استين افغاني نيستين گفتيم صحي است
گفتين جنت مال ماست شما حق ندارين گفتيم نداريم، در جنتي كه شما باشين قرن ها در دوزخ برزخش بسوزيم خاكستر شويم خوش هستيم اما يك روز تحمل يكجايي در او دنيا با شما را نداريم ، توبه كرديم از براي خدا.
اجازه ميفرمايد يك سوال ما هم داشته باشيم، فقط ميخواهيم بپرسيم ميشه ما رفع زحمت كنيم شمالي جنوبي شود هر گلي كه ميريزين سر خود بريزين

>>>   ضــرورت به تجزیه نیســــــت؛ ناقلین را به گورســــتان بفرستید!
ناقلین تهدید جدی بر صلح و امنیت ،جان ، ناموس و مال مردم شمال هستند.
همه ای ما شاهد بودیم و هستیم که اکثرن در نا امنی های شمال ؛ دست ناقلین بوده و هست.
ناقلین کسانی هستن که صد و چندسال پیش، از جنوب افغانستان در زمان صدارت محمد هاشم خان راهی قطغن زمین شدند و زمین های مردم را به زور توسط محمد گل مهمند در تصرف خود درآوردند.
از گذشته تا به حال، این ناقلین تهدید جدی ی برای نا امن سازی و قبولاندن هویت خود بالای باشندگان اصیل کهندژ،فاریاب،تخار،بدخشان،بلخ،پروان،کاپیسا و سایر ولایت های شمالی بوده اند.
پس، حالا از حوادث و جنگ کهندژ معلوم گردید که این ناقلین بخاطر اهداف شوم پشتون والی اینجا(شمال) مستقر گردیده اند.
حالا که برای همه هویدا گردید که ناقلین مردم های صلح جو و قابل اعتماد نه ،بلکه یک مشت مزدور بیگانه پرور و بی ناموس و وابسته به طالبان و آله دست بیگانه گان و خود فروختگان هستند؛ پس باید برنامه ی خروج ایشان چه به زور ویا رضا گرفته شود، تا باشد مردم ما در فضای صلح و امنیت زندگی کنند.
پس ای ناقلین ،غداران و ای رو سیاهان تاریخ!
شما همان کسانی بودید که زمینه ی کمک و حمایه مالی و جانی را بخاطر سقوط کهندژ با برادران طالبان تان مساعد کردید.
پس،پیش ازینکه دست ما به دامان کثیف شما برسد خود را گم کنید در غیر آن ما را وادار میسازید تا دست های پاک ما به خون ناپاک شما آلوده گردد و آن زمان به مرده و زنده تان سگ گریه خواهد کرد.

>>>   شمال و کل کشور از چند دهه پیش و خصوصآ با پیمان بستن همراه امریکا فروخته شد و حالی هم امریکا میخواهد با نزدیک ساختن داعش به منبع و مسیر تجارت انرژی تولید چین در آسیا بزور خواستار شریک شدن در تولید و تجارت باقی مانده جهان در آسیای پرنفوس و وافر شود و روسیه حامی چین را هم زیر نظر داشته باشد.
اقوام و اشخاص دیگر مجبورند کوچ یا راه حلی پیدا کنند ولی طالبان و طرفدارانش بیشترین خسارات را از تندروها خواهند دید مگر اینکه چین تسلیم شود و همانطوریکه امریکا میپندارد راه حلی برای شراکت با غربی ها پیدا کند که در اینصورت شمال آرام و آباد از تجارت خواهد شد
بامیانی

>>>   تاثرعمیق خود را جهت ګرفتن قندوز از طالبان توسط افسران ملی به تلوزیون طلوع و تلویزیون اریانای بیات و تلوزیون یک و نمایندکان هر دو پارلمان که در ان قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقیان شراب و ارد و نفت و مړاد مخدره نشسته و یاوه سرای میکنند و مخصوص به ظاهر قدیر که ۲۵۶ ملیون دالر ر اخود در در پالمان فاش کرد که دارد و دزدی نکرده و لاف می زند که در مقابل داعش ایستاده و مقابله میکند چرا تا حال مجادله نکرده و نمی کند و مسلیم یار فساد انداز که افکار مردم را مغشوش میسازد و جاسوس پاکستان است و زور مندان و ستون پنجم مانند شورای ولایتی که اکثر شان طالبان زخمی را به پاکستان جهت معالجه و اعظای پارلمان که ۳ نفر رشوت خوران از شهر سازی را به سرحد تاجکستان بردند که فرار کنند و بدست حکومت افتاد وبه کابل اورده شد برای شان عرض میکنم که خوشی های نامه نګاران تلوزیون های خود فروخته و وطن فروشان که باخوشی و مسرت اعلان سقوط قندوز را اعلان کردند و در تالار فساد پارلمان رشوت خوران جرت فرت کردند غافل ازاینکه مردم و ملت با خیانت و جنایت این دو تالار فساد انداز از ایشان نفرت دارند علت اینست که این جنایت کاران و دزدان و قاتلین از اینده خود ترس دارند زیرا حکومت وحدت ملی و فسادپیشان و دزدان را با تعداد زیادتر از ۵۰۰ پرونده به سارنوال معرفی کرده و به مرور زمان شما ها هم به محکمه معرفی میشوید و جایدات های تان غصب و بعضی شما اعدام می شوید که ملت منتظر جزای شدید به شما کاسه لیسان خارجی و خود فروشان و وطن فروشان و خاینین ملی هستند
بصیر نظری

>>>   تمام كشورتان حكومت تان اردوي أجير تان. پارلمان وتمام رهبران تان فروخته شده هست ودر خدمت بيگانگان هست.
حامد ازلوگر

>>>   سلام به مردوم خوب وطنم او برادرهمین طالب وداعیش کی هست وازکدام قوم است وبه کدام حق سرمردوم بیگناه ظلم میکندغارت میکند تجاوزمیکند وصدها عمل غیرانسانی دیگرانجام میدهداین به همه مردم مانندروزروشن و اشکاراست ریس جمهورهمم طالب است واز تول وتبارطالب است اردوی ملی افغانستان بادادن خون وشهیدطالبان را دستگیرو وبه پنجه قانون مسپارد واشرف غنی وهمدستانش باصحنه سازی انهارا دوباره وارد میدانهای جنگ برعلیه مردم میسازند مردوم کشورباید هوشیارانه راه خودرا ازاین جنگ افروزان داخلی وخارجی جدابسازند تا دیر نشده متحد شویم واز شر این نجاتپرستی وظلم خودرا خلاص کنیم.
ع ع

>>>   بایداشرف غنی قاق روده ازریاست جمهوری استفا بدهدبخاطریکه یک مشکل طالب نیست درافغانستان همه جای افغانستان پر تاپر مشکلات است اگروالی کندز بی مسعولیتی کرده وحقش برکناری‌ از وظیفه است پس باید اشرف غنی قاق روده هم برکنارشودهمین به خیر همه ملت افغانستان است که به خوبی وخوشی کرسی ریاست جمهوری را رها کندتا یک ادم که لیاقتش را دارد واز توانایی ریاست جمهوری برامده میتواند بیاید اینطوری هم خداخوش هم مردم خوش وافغانستان گل وگلزارخواهدشد
صابر

>>>   راضی بودن یا نبودن جنابعالی درد. را دوا نمی کند. سعی کن مردم را راضی نگه دار ی اگر میخواهی حکومتت ادامه داشته باشد

>>>   در تـمـام سـمـت شـمـال یک عـــیــســی خــان لـــغــمــانــی یــافــت نــشـــد ؟؟

>>>   زبان لـوگـر وردک وپاکستــــــان یک چیز است آنچه پاکستان میگوید لوگر ووردک هم میگوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است