حنیف اتمر را گردن زنید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۰    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103385 منبع: پرینت

حنیف اتمر را گردن زنید از سقوط کندز ناراحت نیستم!

قبل از دشنام و گفتن اما و اگرها، بیایید کمی بیاندیشم، به گذشته، به حال و به آینده. در گذشته -دوران طالبان- اگر کسانی مثل ما در کابل زندگی می کردند، طالبان را بهتر از کسانی می شناسند که از طریق رسانه ها با آنها شناخت حاصل کردند؛ می خواهم بگویم که رژیم طالبان کاملا انحصاری و تاریک بود.

نظامی که بعد از طالبان به نام دموکراسی و خدمت به مردم بر خود می بالید، آهسته آهسته از مسیر تعهدات اش منحرف گشت و مانند دوران تاریک طالبان نتوانست آینده مبهم و تاریک را به روشنایی و امید تبدیل کند. بدتر از همه، با روی کارآمدن دولت وحدت ملی و جابجایی جاسوسان دو تابعیته، کشتار و خونریزی افزایش یافت و بازار معاملات حنیف اتمر+چوچ و پوچ اش گرم گشت، و درد مردم به درد ابدی تبدیل گردید. آنگونه که باید میشد، نظام به پیش نرفت.

می بینیم که پس از هرحادثه ی مقام های دولتی در کنفرانس های مطبوعاتی حاضر می شوند و چنان با شور و هلهله حرف می زنند که تو گویی هیچ سنگی بی جا نشده است. تا به کی مردم را به سازهای فریبنده تان می رقصانید، توقع براین است که ضعف ها و عوامل اصلی ناامنی ها را بدون پرده برای مردم بیان کنید تا دوست و دوست نمای داخلی را مردم رسماً بشناسند. زمانی که ارزش خون انسان به حداقل برسد، بدون دیدن و اصلاح عیب مارهای درون خانه، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و شعارپرانی های بی مورد فریبکاری بیش نیست.

از دُور حس می کنم و درک میکنم که ابر سیاه و خونین فضای کشور را چنان پوشانیده است که ذوق زیستن را از مردم ما گرفته است. وقتی حرف از مُردن باشد، فرق نمی کند توسط درندگان داخل جنگل شکار شویم یا بیرون جنگل. در نظام فعلی، مقام های بلندرتبه خود سیر می شوند و مردم را از زندگی سیر می کنند. در روزگاری که گرگ درون خانه با سگ بیرون خانه در خفا آشتی کند، تعجب نیست اگر پاپی ها پای شما را بگیرند.

من هم نه از سقوط کندز ناراحت ام و نه از محدود شدن اراضی دولت. تنها چیزی که من را ناراحت می کند و می آزارند، چوب سوخت قرار گرفتن مردم بیچاره و بی بضاعت جامعه است. خانه اش ویران شود، هرکه خانه مردم مان را ویران می کند.

خط آخر: طالبان، مزدوران و یا هر گروه وحشی دیگر که روز گذشته به تصاویر بزرگان از جمله قهرمان ملی بی احترامی کردند، بدانند که اگرچه احمدشاه مسعود به ابدیت و لقا پیوسته است اما نامش جاودان است و در قلوب مردم جایگاه و منزلت اش برای همیشه حک شده است. پاره کردن تصاویر و بی احترامی به شخصیت های اقوام افغانستان به مثابه طراحی کفن تان است، و اینگونه بی ادبی ها هرگز قابل تحمل نیست.


طلب الدین غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حنيف خودش يك خاين است اگر نميبود چرا مانع جنگ دوستم با باطلان شد ميماند كه دهن ودندانش شان يكى ميكرد خاين ها همه درچوكى هاى دولت است در پيشرفت باطلان كمك ميكنند ... بر خائنان وطن فروش
مسافرجبرى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است