قندوز قلب شمال شرق افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103382 منبع: پرینت

ولایت قندوز قلب شمال شرق افغانستان است.

میرزا محمد یارمند آگاه مسایل امنیتی گفت: ولایت قندوز قلب شمال شرق افغانستان است و از طرفی مقام های ولایت قندوز از تجربه و دانش نظامی برخوردار نیستند.

وی افزود: قندوز به نام دهقانخانه افغانستان شهرت دارد و از حیث اقتصادی و امنیتی یکی از نقاط بسیار استراتژیکی است که دولت برای حفظ آن باید تمرکز داشته باشد.

بر باور وی سرمایه گذاری های 37 ساله اخیری که پاکستان در قندوز کرده است در آن جا زمینه بسیار قوی برای طالبان ایجاد کرده است.

مقام های ولایت قندوز از تجربه و دانش نظامی برخوردار نیستند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روده قاق سقلي ميگه كه من از كار كرد هاي جناب استانكزي صاحب در مدت ماموريت شان در وزارت دفاع راضي استم.
ما كي گفتيم نيستيم ما هم راضي هستم .
گفتين افغانستان گفتيم صحي است
گفتين پشتونستان گفتيم صحي است
گفتين قبرستان گفتيم صحي است
گفتين زبان ما ملي گفتيم صحي است
گفتين سرود ملي به زبان ما گفتيم صحي است
گفتين پوهنتون گفتيم صحي است
گفتين ما ريس جمهور گفتيم صحي است
گفتين شما كولابي استين افغاني نيستين گفتيم صحي است
گفتين جنت مال ماست شما حق ندارين گفتيم نداريم، در جنتي كه شما باشين قرن ها در دوزخ برزخش بسوزيم خاكستر شويم خوش هستيم اما يك روز تحمل يكجايي در او دنيا با شما را نداريم ، توبه كرديم از براي خدا.
اجازه ميفرمايد يك سوال ما هم داشته باشيم، فقط ميخواهيم بپرسيم ميشه ما رفع زحمت كنيم شمالي جنوبي شود هر گلي كه ميريزين سر خود بريزين

>>>   تاثرعمیق خود را جهت ګرفتن قندوز از طالبان توسط افسران ملی به تلوزیون طلوع و تلویزیون اریانای بیات و تلوزیون یک و نمایندکان هر دو پارلمان که در ان قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقیان شراب و ارد و نفت و مړاد مخدره نشسته و یاوه سرای میکنند و مخصوص به ظاهر قدیر که ۲۵۶ ملیون دالر ر اخود در در پالمان فاش کرد که دارد و دزدی نکرده و لاف می زند که در مقابل داعش ایستاده و مقابله میکند چرا تا حال مجادله نکرده و نمی کند و مسلیم یار فساد انداز که افکار مردم را مغشوش میسازد و جاسوس پاکستان است و زور مندان و ستون پنجم مانند شورای ولایتی که اکثر شان طالبان زخمی را به پاکستان جهت معالجه و اعظای پارلمان که ۳ نفر رشوت خوران از شهر سازی را به سرحد تاجکستان بردند که فرار کنند و بدست حکومت افتاد وبه کابل اورده شد برای شان عرض میکنم که خوشی های نامه نګاران تلوزیون های خود فروخته و وطن فروشان که باخوشی و مسرت اعلان سقوط قندوز را اعلان کردند و در تالار فساد پارلمان رشوت خوران جرت فرت کردند غافل ازاینکه مردم و ملت با خیانت و جنایت این دو تالار فساد انداز از ایشان نفرت دارند علت اینست که این جنایت کاران و دزدان و قاتلین از اینده خود ترس دارند زیرا حکومت وحدت ملی و فسادپیشان و دزدان را با تعداد زیادتر از ۵۰۰ پرونده به سارنوال معرفی کرده و به مرور زمان شما ها هم به محکمه معرفی میشوید و جایدات های تان غصب و بعضی شما اعدام می شوید که ملت منتظر جزای شدید به شما کاسه لیسان خارجی و خود فروشان و وطن فروشان و خاینین ملی هستند
بصیر نظری

>>>   غفلت کاری در قندوز با عث فاجعه غم انگیز و تاسف بار شده است
چونه حکومت وحدت ملی از دو تیم مخالف در رفتار ، کردار ، روش کاری و حتی ایدئولوژی و حلقات شان به شدت با هم مخالف استند ولی توسط آقای جان کری به عجله حکومت دوسره و حدت ملی را بالای مردم بی دفاع افغانستان تعمیل کرد. حکومت وحدت تمام فرصت هایی را که در افغانستان وجود داشت از عدم شایسته سالاری در مدیریت دولت داری از دست داده است. انتخاب افراد در کرسی های مهم نه به اساس مسلک و شایسته سالاری بلکه به اساس خویشان وبستگان دو تیم مصلحتی شده است که خود ریس جمهور و ریس اجرائیه و اطرافیان اش می دانند.
نتیجه زیر بار رفتن حکومت تحمیلی آغای جان کری دوشنبه ششم ماه میزان فاجعه اسفناک جنگ مرکزی دهقان خانه غله افغانستان را در گیر کرد تا جایی که از دو دسته گی نظام حکومت دو سره باعث کشتار های جمعی همو طنان ما در شهر قندوز شد و خونین ترین در گیری را از خانه ها و باغ ها نهر و جوی ها بین هم به عنوان سپر سنگر استفاده کرده اند که در طی تاریخ چهار ده ساله حکومت های نا بکار ساخت امریکا نظیر نداشت.
آگا هان سیاسی در این مورد میخواهند که ریشه جنگ قندوز باید از طرف مردم صلح خوا افغانستان به طور اساسی جستجوی و بررسی کرد.
سیاست های سخت گیرانه ای از سوی حکومت وحدت ملی در قبال افراد طرف دار طالب در حکومت و در پارلمان به تحمیل و آنها زیر نظارت گرفته شوند.
فاجعه غم انگیز قندوز میلیون ها دالر به مردم و باشندگان این ولایت خسارات وارد کرده است و این خسارت جبران آن از توان وزرای بی تجربه وحدت ملی ناپذیر است . دولت وحدت ملی توجعه جدی را در مورد حس بی اعتمادی که بین شهروندان ولایت قندوز حاکم شده است و در صورت بی توحعه ای حکومت به دهقانه خانه غله افغانستان ضر به اقتصاادی کلان ورا می کند.
ولایت قندوز شبکه های آبیاری آن در جنگ آسیب دید و این ولایت از سابق دهقانه خانه غله افغانستان تا سالها قبل از جنگ به شمار می رفت. تقریباٌ 70 در صد اهالی قندوز زارعت کار چاروادار فالیز کار هستند. بند آبگردان خان آباد یکی از زیربنای حیاتی واقتصادی کشور ما حساب می آید. این پروژه ها داری اهمیت بسیار زیاد اقتصاد برای اهالی افغانستان است و زمین های حاصلخیز ولایت قندوز برای کشت گندم برنج و پنبه خیلی مساعد است.
شهر زیبا قندز کانال و نهری خان آباد در مسر خود زمین حاصلخز را آبیاری و تا حومه شهر قدوز می رسد . در زمستان سرد بوده ، اما در تابستان گرمی آن نسبت به ولایات سرد سیر بیشتر است. در مجموع 40 هزار هکتار جنگل در این ولایت وجود دارد ، که 20 هزار هکتار آن جنگل درخت پسته است.
داکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس حفظ محیط زیست

>>>   همگی باید ازحکومت مرکزی حمایت کنندودست ازحمایت جنگ سالاران ومقامات فاسد محلی بردارند.قندوز درنتیجه فسادومافیای قدرت فروخته شد .ماهرچه خیانت وناامنی داریم ازدست همین مقامات محلی فاسدندکه بدون معیارهای اصبلاحات ملکی وبدون تجارب وتنهاباروابط بااحزاب ومافیای اداری سرکارهستند.
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است