اردوگاه مهاجران به اینترنت مجهز می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103379 منبع: پرینت

شبکه اجتماعی فیسبوک و سازمان ملل متحد، دسترسی به اینترنت را یک حق اساسی بشر دانست و با هم همکاری می کنند تا زمینه دسترسی به اینترنت را در اردوگاه ها برای پناهجویان مهیا سازند، تا از این طریق آنها با همدیگر ارتباط بر قرار نموده و زمین جستجوی اسکان برای شان آسان گردد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، زاکر برگ، بنیان گذار شبکه اجتماعی فیسبوک گفت: اگر پناهجویان در اردوگاه ها به اینترنت دسترسی داشته باشند بهتر می توانند از خدمات اجتماعی بهره مند شوند و همچنان می توانند رابطه شان را با فامیل، خانواده و دوستان شان حفظ کنند.

امروزه اینترنت در پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی بشر نقش بزرگی را ایفا می کند، و شبکه اجتماعی فسبوک در تلاش است تا کشورهای فقیر و در حال توسعه را در زمینه دسترسی به اینترنت کمک و یاری نموده و اینترنت را برای پناهجویان فراهم سازد.

قابل ذکر است که فیسبوک در حال ساختن ستلایت هایی می باشد که بتواند از طریق آنها اینترنت را در شهرک ها و قریه جات برای مردم مهیا بسازد و همچنین شرکت گوگل نیز روی پروژه مشابهی کار می کند تا بتواند اینترنت را از طریق بالون ها به مردم برساند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا برای خود درد سرمیسازند مانند...یکی را هم در کشورخود جاندهید مثلا ترکیه... دو کودک هشت ساله وده ساله افـغـانستان را فورا دیپـــــــورت کـــــرد ویا اگر مهاجرین عراقی وسوری اگر ده تن آنها بتوانند در عربستان پناه بگبرند باید درکتاب گینس این پدیده ناممکن ثبت گردد!
( ر )

>>>   درایران بهتراست این زندان ها که دوستان ماتبحر عجیبی در نام گذاری آن به اردوگاه و مهمانپذیر دارندو حتی ازامکانات اولیه صحی وحق تشناب رفتن هم گاهی برخوردارنیستند ...خدمات اولیه بدهند....در اردوگاههای غربی حتی مشاور روانشناسی وپرستاربرای افرادقرارمی دهند
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است