دیدار نخست وزیر ترکیه با رییس اجرایی کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۴/۷/۸ کد خبر: 103321 منبع: پرینت

نخست وزیر ترکیه با رییس اجرایی کشور دیدار و در مورد افزایش همکاری ها گفتگو نمودند.

محترم داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان با محترم احمد داوود اوغلو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در مورد افزایش همکاری های منطقوی بحث و گفتگو نمودند.

در این دیدار دو جانبه همچنان موضوع مبارزه با تهدیدات جدی از جانب تروریزم، مساعد ساختن زمینه همکاری های مشترک اقتصادی و رسیدگی به بیجاشدگان مناطق جنگی به بررسی گرفته شد.

رییس اجرایی کشور در این دیدار به نخست وزیر ترکیه گفت: حکومت و مردم کشورش از کمک های ملکی و نظامی ترکیه امتنان می نمایند و توقع دارند که روابط میان دو کشور بیشتر از پیش تقویت گردیده و گسترش یابد.

در همین حال وی از دولت ترکیه خواست تا از نفوذ خویش در منطقه استفاده نمود و همکاری های منطقوی را برای مبارزه جدی و صادقانه با تروریزم جلب نماید.

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه خطاب به رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان گفت: کشورش به همکاری با مردم افغانستان متعهد است و همچنان به حمایت خویش از دولت و ملت افغانستان ادامه می دهد.

نامبرده علاوه نمود که آنان امیدوار هستند که وضعیت امنیتی و اقتصادی افغانستان بهبود یافته و برای تحقق بخشیدن به این آرزو آماده هرگونه همکاری ای را دارند که از جانب افغانستان خواسته شود.

وی تاکید کرد که برای مقابله با چالش های امنیتی باید همکاری های کشورهای منطقه بیشتر شود زیرا ناامنی و جنگ به نفع هیچ کشوری نیست.

در این نشست همچنان وضعیت امنیتی افغانستان و نشست سه جانبه میان افغانستان و ترکیه و پاکستان مورد بحث و بررسی رهبران دو کشور قرار گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است