دیدار سفیر چین با رییس مجلس نمایندگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۸ کد خبر: 103286 منبع: پرینت

دینگ زیجون سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل با عبدالرووف ابراهیمی رییس سابق مجلس نمایندگان ملاقات تودیعی نمود.

در این ملاقات که خدای نظر نصرت رییس عمومی دارالانشای مجلس نیز حاضر بود نخست دینگ زیجون سفیر جمهوری مردم چین که دوره کاری وی در افغانستان به پایان رسیده است، از همکاری های حکومت و پارلمان افغانستان طی دوسال اخیر که وی به صفت سفیر چین مقیم در افغانستان ایفای وظیفه نموده است، ابراز تشکر نمود. وی همچنان روی روابط ناگسستنی دولت افغانستان و چین صحبت نمود و بر ادامه همکاری های اقتصادی کشورش با دولت افغانستان تاکید ورزید.

عبدالرووف ابراهیمی نیز نقش دینگ زیجون را در تحکیم روابط بهتر افغانستان و چین موثر بیان نمود و از تلاش های وی در تحکیم روابط پارلمان های هر دو کشور نیز ابراز امتنان کرد.

در ادامه این ملاقات هر دو جانب روی وضعیت امنیتی در افغانستان ،مداخلات کشورهای بیرونی در ناامن ساختن افغانستان و حمایت تروریزم در منطقه از سوی کشور و حلقه های مشخص و چگونگی روند صلح در افغانستان و منطقه صحبت نمود و رییس مجلس نقش چین را در تامین امنیت افغانستان و منطقه مهم تلقی نمود و بر همکاری های بیشتر این کشور تاکید نمود.

همچنان در این ملاقات روی همکاری های اقتصادی چین با افغانستان بخصوص پروژه مس عینک و آمو دریا صحبت شد.

در همین حال، سفیر چین وعده سپرد تا کشورش در پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی افغانستان با دولت افغانستان کمک خواهند کرد.

در آخر تحایف دو جانبه از سوی رییس سابق مجلس نمایندگان و سفیر چین تبادله گردید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است