شماري از غيرنظاميان يمني به شهادت رسيدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۳    ۱۳۹۴/۷/۸ کد خبر: 103271 منبع: پرینت

در پی تشدید حملات سعودی به یمن شمار زیادی از غیرنظامیان این کشور به شهادت رسیدند.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل حمله جنگنده های ائتلاف(متجاوز) سعودی را به مراسم عروسی در شهر تعز یمن محکوم کرد.

وی تاکید کرد هدف قرار دادن غیرنظامیان نقض قوانین بین المللی است و باید درباره این حادثه تحقیق شود. کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد یکصد و سی نفر که بیشتر از زنان و کودکان بودند در پی حملات هوایی ائتلاف سعودی در مراسم عروسی تعز کشته شدند. از سوی دیگر ائتلاف سعودی هر گونه مسوولیت خود را در این حمله تکذیب و اعلام کرد در سه روز گذشته حمله ای به این منطقه نداشته است.

زینب طفیلی گزارشگر این شبکه در در گزارشی در این زمینه افزود: حمله به مراسم عروسی در شهر مخای تعز، هدف جدید جنگنده های ایتلاف سعودی بوده است. این جنگنده ها پس از حمله به سکنه روستای عوارض در استان حجه به تعز حمله کردند. شمار شهدای مراسم عروسی به یکصد و چهل و دو نفر رسیده است و بیشتر شهدا از زنان و کودکان هستند. این زنان و کودکان برای شرکت در مراسم عروسی حضور یافته بودند.

در روستای عوارض نیز شمار زیادی از یمنی ها به شهادت رسیدند. مساله جالب این است که ایتلاف سعودی مشارکت خود را در این حملات تکذیب کرده است. این حادثه در شهر ذباب در غرب شهر تعز نیز تکرار شده است.

در پی حملات جنگنده های ایتلاف سعودی به شهر ذباب، همه اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند. همچنین جنگنده های سعودی، پایگاه سازمان امنیت مرکزی و ورزشگاه استان البیضا را در مرکز یمن هدف قرار دادند. حملاتی نیز به مواضع ارتش یمن در استان الحدیده صورت گرفت.

ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور نیز اعلام کردند نیروهای یمنی توانستند برخی از روستاها و پایگاه های نظامی سعودی را به کنترل خود درآوردند و برخی از تجهیزات نظامی سعودی را در شهر خوبه در استان جیزان منهدم کنند.

منابع یمنی به حملات گسترده ارتش و کمیته های مردمی این کشور به پایگاه العرب و دو موضع نظامی العش و الطویله در استان عسیر اشاره کردند. اما در عرصه درگیری های داخلی، نبرد میان طرفداران منصور هادی با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در مناطق ثعبات و کمپ روسیه در شهر تعز تشدید شده است.

گزارش ها به شدت گرفتن درگیری ها در شهر مارب اشاره دارد. این درگیری ها در منطقه جفینه در جنوب مارب به اوج خود رسیده است و در پی این درگیری ها ده ها نفر از دو طرف کشته و زخمی شده اند. وزارت دفاع یمن به کشته شدن ده ها نفر از نیروهای منصور هادی و منهدم شدن شماری از تجهیزات نظامی ایتلاف سعودی اشاره کرده است. یک منبع در ارتش یمن اعلام کرد نیروهای ارتش با تلاش نیروهای هادی برای پیشروی در منطقه بلاغ مقابله و مهاجمان به سوی شهر سرواح عقب نشینی کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است