بان کی مون: به سازمان ملل خیانت نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۲    ۱۳۹۴/۷/۸ کد خبر: 103266 منبع: پرینت

بان کی مون روز سه شنبه در نشست نیویورک که برای حل و فصل نزاع در سودان جنوبی برگزار شد خطاب به این شخصیت های آن کشور گفت: ما اینجا برای کمک به شما هستیم به راستگویی شما تکیه می کنم و امیدوارم به سازمان ملل خیانت نکرده و امید آن را تباه نکنید.
این اظهارات بان کی مون پس از آن ایراد شد که سالوا کر وعده اجرای توافق صلح در سودان جنوبی را داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، توافق صلحی که روز 29 آگوست امضا شد قرار است به جنگ های خونبار 21 ماهه بین طرفداران سالوا کر و شورشیان به رهبری ریک مشار معاون سابق او در سودان جنوبی پایان دهد.

درگیری ها در جنوب سودان تاکنون بیش از دو میلیون و 200 هزار تن را بی خانمان کرده و کشور را در بحرانی انسانی فروبرده است و هزاران نفر کشته شده اند.

بر اساس توافقی که سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی و ریک مشار رهبر شورشیان در ماه اگوست امضا کردند، شهر جوبا و برخی دیگر مراکز این کشور به عنوان مناطق عاری از سلاح اعلام شد.

انتقال ارتش خلق آزادیبخش سودان به بیرون از جوبا، هر چند گامی به سوی اجرای این توافقنامه است اما میانجی گران بین المللی دو طرف را به نقض پی درپی آتش بس متهم می کنند.

سرلشکر ماریال چانونگ یول مانگوک فرمانده یگان حفاظت سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی کمتر از یک هفته پیش به خبرنگاران گفت که استقرار مجدد ارتش در بیرون از شهر جوبا آغاز شده است و انتقال نیروها از شهر به محض آماده شدن پادگان های نظامی در سایر مناطق، کامل خواهد شد.

از زمان استقلال سودان جنوبی در سال 2011 و در پی اختلافات سیاسی طولانی میان رییس جمهوری و معاون برکنار شده وی، جنگ در این کشور آغاز شد.

سودان جنوبی که تازه تاسیس ترین کشور جهان است، دسامبر 2013 به صحنه جنگ و خونریزی بدل شد. ناآرامی در این کشور پس از آن آغاز شد که سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی، ریک ماشار رهبر شورشیان و معاون سابق خود را به طراحی کودتا متهم کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بزرگترین خیانت را به سازمان ملل کارمندان خود سازمان ملل میکنند. تمام ارقام و آمار شان در مورد تعداد آوارگان، کمک های غذایی و صحی و تعلیمی و تربیتی و پروژه های انکشافی شان در کشور های جنگ زده و کشور های فقیر،غیر واقعی بوده و تمام کمک های جامعه بین المللی به ملل متحد حیف و میل میشود.ر راس پروژه ها باید اشخاص صادق باشند، تا از حیف و میل پول ها جلوگیری شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است