ترغیب صنایع فولاد هند برای سرمایه گذاری در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۶    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103262 منبع: پرینت

وزارت فولاد هند، روز دوشنبه 21 سپتامبر 2015 (30 شهریور 1394) از صنایع فولاد داخلی هند درخواست نمود تا ساخت کارخانه در ایران را به طور جدی مطمح نظر قرار داده و به آن ها اطمینان خاطر داد از هیچ کمکی در این راستا دریغ نخواهد نمود.

به نقل از ایندین اکسپرس، مقامات ارشد وزارت فولاد هند با نمایندگان هفت شرکت فولادسازی دیدار کرده و به آنها گفتند با لغو تحریم‌ها علیه ایران، زمان سرمایه گذاری در این کشور فرارسیده است. همچنین در این نشست به تولیدکنندگان گفته شد، دولت ایران در پی جذب حدود 50 هزار کرور روپیه سرمایه گذاری هند در پروژه‌های زیرساخت، شامل بنادر، راه آهن و بزرگراه است.

بر اساس این گزارش، ایران درصدد جذب سرمایه گذاری هند برای توسعه شبکه ریلی خود است و به حدود سه میلیون تن ریل فولادی برای متصل کردن همه شهرهای بزرگ، مراکز صنعتی و همچنین بنادر به منظور حمل و نقل سریع تر کالاهای تولیدی نیاز دارد.

دولت هند از شرکت بازرگانی دولتی اس.تی.سی (State Trading Corporation) درخواست کرده است توافق نهایی با همتای ایرانی خود را امضا کند تا زمینه برای صادرات فولاد هندی به ایران هموار شود.

یک منبع آگاه در گفتگو با ایندین اکسپرس اذعان داشت، نمایندگان شرکت‌های فولاد اظهار کردند شرکت‌هایشان مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستند که به نوبه خود یک بازار نوظهور به شمار می‌رود و به مقدار زیادی فولاد نیاز دارد اما به لزوم تضمین تامین شدن مواد خام و فراهم شدن زمین برای فعالیت تاکید کردند. گفته می‌شود مقامات وزارتخانه‌های دیگر هم برای این نشست دعوت شده بودند.

شرکت فولاد دولتی SAIL به همراه اس.تی.سی، اکتبر سال گذشته برای صادرات ریل با شرکت راه آهن ایران قراردادی را امضا کردند. دو ماه بعد این شرکت پیشنهاد کرد با سرمایه گذاری 10 هزار کرور روپیه، یک کارخانه دو میلیون تنی فولاد در ایران راه اندازی کند و به منظور اجرای پروژه خود از دولت ایران خواست، 500 هکتار زمین در بندرعباس و 500 هکتار دیگر برای توسعه آتی فعالیتش فراهم کند.

این پیشنهاد در مذاکرات میان نارندرا سینگ تومار (Narendra Singh Tomar)، وزیر فولاد هند و غلامرضا انصاری، سفیر ایران در این کشور که دسامبر سال 2014 انجام گرفت، مطرح شد. سفیر ایران در این نشست در خصوص موضوع منابع مواد خام اظهار کرده بود این کشور ذخایر سنگ آهن به ارزش 2.5 میلیارد تن دارد و مایل است با همکاری هند به اکتشاف منابع طبیعی بپردازد.

دیگر شرکت فولاد هندی به نام اسار(Essar) هم مایل است یک کارخانه فولاد سه میلیون تنی در ایران احداث کند، در حالی که شرکت تولیدکننده سنگ آهن دولتی کی.آی.او.سی.ال (Kudremukh Iron Ore Company Limited) قصد دارد حدود دو میلیون تن گندله (گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود؛ و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند و یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود) به ایران صادر کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار عالی...ان شا الله با سرعت بیشتری پیشرفت خواهیم کرد.
سعید از سیستان و بلوچستان ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است