هند هلیکوپتر آپاچی و شینوک از آمریکا خرید
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۱    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103260 منبع: پرینت

دو منبع دولتی هند اعلام نمودند در راستای تقویت روابط دفاعی با آمریکا، دولت هند طرح خرید هلیکوپتر های آپاچی و شینوک بوئینگ به ارزش 2.5 میلیارد دلار را تصویب نمود.

به گزارش رویترز، یکی از مقامات وزارت دفاع هند که اجازه افشای نام خود در رسانه ها را نداشت، در گفتگو با رویترز اذعان داشت، مذاکرات در مورد خرید تسلیحات مذکور از آمریکا در ماه گذشته به پایان رسید و تنها مانع برای خرید، محدودیت بودجه بوده است و ادامه داد بعد از اعلام وزارت دارایی هند به دولت نارندرا مودی برای تامین مالی خرید تجهیزات نظامی، این موضوع در هیئت دولت تصویب خواهد شد.

بر اساس توافقات صورت گرفته هند 22 هلی کوپتر آپاچی و 15 بالابر سنگین هلیکوپتر شینوک بوئینگ به ارزش 2.5 میلیارد دلار از آمریکا خریداری می نماید. این معامله که پیش از سفر نخست وزیر هند، نارندرا مودی به آمریکا انجام شده است را می توان تلاش دو کشور برای تقویت روابط دفاعی با یکدیگر و رو به زوال رفتن سیطره نظامی شوروی سابق بر منطقه جنوب آسیا تلقی نمود.

از طرفی معامله مذکور می تواند نشانه ای از بازگشت مجدد آمریکا به بازار تسلیحات کشورهای جنوب آسیا محسوب می شود که یکی از بزرگترین فراهم کنندگان سلاح برای هند در کنار اسرائیل می باشد.هند در سال 2013 بزرگ ترین خریدار سلاح های آمریکا بود و اکنون نیز دو کشور در حال بررسی های اولیه برای همکاری در برخی پروژه های دفاعی هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا پاکستان هم مجبور میشود دوملیارد دالر سلاح خریداریکند وخزانه اش خالی شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است