فرهنگ: مقصر سقوط قندوز، حکومت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103255 منبع: پرینت

امین فرهنگ رییس نهاد خدمتگزاران کابل سقوط قندوز را یک فاجعه در حکومت وحدت ملی خواند و گفت: هم اکنون افغانستان نه تنها مورد تاخت و تاز دشمنان داخلی بلکه مورد تاخت و تاز دشمنان خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: امروز قندوز که دروازه سمت شمال افغانستان به حساب می آید سقوط کرده و به دست طالبان افتاده است و آنها تا مرکز شهر پیشروی کرده اند.

فرهنگ گفت: این یک فاجعه بزرگ است که مقصر حکومت وحدت ملی می باشد چرا که نیروهای امنیتی ما شجاعانه مبارزه می کنند و هرچه در توان دارند به خرج می دهند اما عدم وجود اراده سیاسی از سمت حکومت رشته های آنها را پنبه می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقایون اشرف غنی احمدزی ، حنیف اتمر ، معصوم ستانکزی ، صافی والی تحمیلی ولایت کندز ، پوپل ، گلاب منگل ، رحمت الله نبیل و دیگر مزدوران وفروخته شده گان سازمانهای استخباراتی اسرائیل ،امریکا ، انگلیس وپاکستان به ملت شریف افغانستان پاسخ بدهند که تاچه وقت توسط طالب وحشی ، داعش جنایتکار ، گلب الدین غلام حلقه به گوش آی اس آی ودیگر اجنبی پرستان شان به قتل انسانهای بیگناه ومظلوم این وطن زجرکشیده ورنج دیده میپردازند؟ مخصوصاُ ملیت های مظلوم تاجک ، ازبک ،هزاره وترکمن را نسل کشی میکنند؟ چرا به جنرال دوستم اجازه ندادید که دامنهٔ پاکسازی شمال را از وجود این وحشیان بی فرهنگ وآدمکشان حرفوی تا بدخشان ادامه بدهد؟ چرابه استاد عطامحمدنور اجازه نمیدهید که این تروریستان و وحشیان را تا پاکستان بدواند ومثل گلب الدین راکتیارمهمان همیشگی آی اس آی شوند؟ همه ملت سوال می کنند که دوست ودشمن را تعریف نموده وبا دوست ، دوستی وبا دشمن باید دشمنی نمود ۰ بین شما و این قاتلان حرفوی وبی فرهنگ فرق دراین هست که شما طالبان نکتائی پوش وساکن ارگ وآنها مجری دستورات شما وآی اس آی میباشند! شما وقتی درد ورنج ملت را درک خواهی کرد که اولادتان توسط برادران ناراضی ومخالفان سیاسی تان به قتل برسد و خون اولادتان غیرت تان را به جوش خواهد آورد ، درغیر آن درسایهٔ بی ننگی استخبارات خارجی مشاهده کنندهٔ خون ناحق وسرخ جوانان ، پیران ، زنان واطفال معصوم این خطهٔ باستان خواهی بود
حالا همه میدانند که پروژهٔ انتقال جنگ به شمال ، واگذاری دهنهٔ غوری توسط خائین ملی ، وطنفروش حرفوی نمایندهٔ انگلیس وپاکستان آقای گلاب منگل ، تحمیل والی بی کفایت وطالب نکتائی پوش ازطرف اشرف غنی احمدزی بالای مردم ولایت کندز علی الرغم تذکرات وانتقادات متواتراهالی شریف ولایت کندز ، نماینده گان آنها درشورای ملی وشخص محترم رئیس پارلمان آقای ابراهیمی ، فشار غیرمستقیم توسط طالبان بی فرهنگ مبنی بر حذف پروژهٔ توزیع تذکرهٔ الکترونیکی ، تطبیق پلان تضعیف مجاهدین ، نیروها ی دموکراتیک و جنبش های مردمی وآزادیبخش ، ترویج فرهنگ قبیله ، تضعیف جنرال پادشاه سازو ده ها پروژهٔ خطرناک دیگرکه توسط عمال ارتجاع ، وطنفروشان ومزدوران فروخته شده وحمایت ارگ نشینان خائین و معامله گر(ستون پنجم) درحال اجرا بوده که در آیندهٔ نزدیک شاهد سقوط بغلان ، تخاروبدخشان نیز خواهیم بود
رونا کندزی

>>>   سلام بر ملت افغانستان. بنا به اطلاعات واصله علت سقوط قندوز همين ستون پنجم و دسيسه غني ومزدورانش است ....بر غني يهودي ملت افغانستان نابود كنيد غني را پيش از اين كه شمارا نابود كند با اميد سر نگوني هر چي زودتر .
مو لوي نضر محمد جده

>>>   سران حکومت و حدت ملی ضعف و نا توانی شان را طی مدت یا سال در مدیریت حکومت داری نشان داده هند که نتوانسته اند حتی تغییر اندک در زندگی مردم کشور جنگ زده به وجود بیارند. بر اساس گزارش بخشش حقوق بشر سازمان ملل متحد 60 فیصد مردم افغانستان زیر خط فقر قراردارند و از آن جمله 30 فیصد آن در زیر خط فقر مطلق نسبی بی سرپنا زیر چارده های زندگی می کنند. اینها حاشیه نشین هستند و سخت احتیاج روز مره آنها به یک بریده نان است و حاشیه نشینان اغلب شغلی ندارند و هم زیر فقر شدید و در خطر گرسنگی قرارر دارند.
یکی از دلیل مهاجرت گروه ای هم و طنان ما اگاه از وضعیت کنونی نا بسامان افغانستان هیچ امید واری در دستر خوان خالی شان از عدم مدیریت حکومت و حدت ملی دیده نمی شود و وجود گسترش روز افزون حاشیه نشینی در سرتاسر افغانستان از طرف دولت کدام برنامه روشنی برای مقابله فقر اقتصادی و فرهنگی دیده نشد وبرهمین اساس جوانان به سمت کشور های خارجی روی می آورند.
اکثریت مردم اگاه صاحب قلم کشور شاهد هستند که سران حکومت در یک سال مصرف چانه زنی تقرر کرسی ها با افراد کم تجربه کم تحصیل تنها اکتفا بچه فلان شخصیت و یا برادر فلان شخصیت بودن و تا اکنون هم استند , بنابر این سران حکومت به هیچ کدام تعهدات خود در تامین خدمات رفاه شهروندان نه توانستند جامعه عمل بپوشانند. دولت دموکراتیک وظیفه دارد که امکانات بهداشتی درمانی فراهم ، در رفع بیکاری اقدام جدی کند ، تامین مسکن به بی سرپنا هان و خدمات آموزشی برای هم شهروند بصورت اجاباری ، عمران معاش برای گزراندن زندگی متقاعدان معلولین و مععیو بین از تولد تا مرگ برای هم اتباع کشور تا مین کند.

>>>   نفرین بر این حکومت خاین و بدنام وهزاران نفرین بر مزدوران پاکستان که می خواهند با ویران نمودن خانه و وطن خویش پول وثروت به دست آورند و خود را مسلمان ووطنپرست اعلام کنند ، طالب اگر افغان است و افغانستان را وطن و کشورخود می پندارد پس چرا آنرا تخریب میکنند ، مردم آنرا به قتل رسانده وبرای آنها ذلت می آورند .خایینین حاکم در قدرت جز چور و چپاول کاری دیگری ندارند باید ملت بر علیه آنها قیام کند . اعزام قوا بعد ازتقبل این مقدار تلفات مالی و جانی چه معنی دارد ، آنها اولاً دشمن راتوسط سلاح دولت مسلح و مجهز نموده داخل موضع میکنند بعداً فرزندان با شهامت قوای مسلح را برای مقابله با آنها میفرستند تا تلفات ایشان اعظمی باشد ،این است خوش خدمتی آنها به پاکستان ، این است قوماندانی و دولتمداری؟

>>>   اشرف غنی عامل اصلی سقط قندز است ایشان تنها هدفش از حضور در ریاست جمهور به قدرت رساند دوبار طالبان است.

>>>   تاجداران قهرمان از ننگ واز ناموس خود دفاع کنید ودشمن زبون شده بشکنانید تا دیگر بالای حریم مقدس شما حمله ور نشوند و دست فاشیست های خاین را از آن سرزمین مقد کوتاه سازید
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است