درس 3 مرحله ای جنرال دوستم به طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103230 منبع: پرینت

حالا بايد درک كنيم كه اگر جنرال دوستم دو ماه قبل به نبرد عليه طالبان نمی رفت. فارياب و اكثر ولايات شمال به دست طالبان همان وقت سقوط كرده بود.

جنرال دوستم و طالبان به جز از جنرال دوستم هيچ يكی از رهبران تا حال در مقابل طالبان كامياب نبود و طالبان هر نقطه ای را كه از ديگر رهبران بدست آورده اند تا آخرين وقت نزد خود داشتند اما اين جنرال دوستم داكتر نبرد است كه در سه مرحله به طالبان اجنبی درس عبرت داد.

مرحله اول
باز پس گيری صفحات شمال بعد از عودت جنرال دوستم از تركيه كه انزمان إستاد محقق و إستاد عطا مخمد نور با جنرال دوستم همكاری جدی داشتند.

مرحله دوم
باز هم راندن طالبان از شمال تا بيرون كابل توسط جنرال دوستم بعد از حادثه 11 سپتامبر اين بار إستاد عطا محمد نور دوشادوش جنرال دوستم استاده بود و نيروها هوايی آمريكا طالبان و پاكستانى ها را زير آتش داشت.

مرحله سوم
در دو ماه اخير راندن طالبان از ولايت فارياب تا بادغيس كه همه شاهد اش بوديم.

بنابراین باز جنرال دوستم ضرور شد تا به قندوز سفر كند و از قندوز برای طالبان دشت ليلی بسازد.

البته همان اتحاد بزرگان شمال هم ضروری است.

در مورد اينكه بعضی دوستان شايد بگويند كه جنرال يكبار در جنگ با طالبان شكست خورد و شمال را رها و به تركيه فرار كرد.

در اينباره اكثريت ملت و سياسيون خبر دارند كه ان وقت يكی از معاونان جنرال دوستم با طالبان دست با هم داده تا پشت خانه های مردم طالب را راهنمایی كرد.

جنرال ناگزير بدون مقاومت در مقابل معاون و جمعی از هواداران خوداش كه از معاون جنرال حمايت كرده بودند. سفر را نظر به جنگ ترجیح داد تا مدتی در تركيه و بعد از سفر از حيرتان تا هرات و از بادغيس تا بدخشان تصفيه كرد.

حفیظ الله نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نظری عزیز! کاملا درست فرموده ی جنرال دوستم ازشخصیت های است که افغانستان ومردمی مظلوم کشور به آن نیاز شدید دارد؛چون مظلومین حامی می خواهد. ودوستم درتاریخ زندگی شان ازمظلوم حمایت کرده چه آنمظلوم سیاسی بوده،اجتماعی بوده وفرهنگی و... عده ی هستند که به قدرت رسید پشت سرش رانیگاه نمی کند ولی دوستم آنطور نبوده ونیست ومظلومین از ایشان دفاع کرده که ایشان درتمام مراحل زندگی شان درقدرت است ومی باشد.تازمانی که این ویژگی راباخود داشته با شد ازقدرت نمی افتد.و...
(محمد ایوب شریفی قره قل بهسود ولایت میدان)محصل حوزه ودانشگاه ماستر رشته حقوق ومعارف اسلامی

>>>   بلی درست فرمودیت زنده باد جنرال دوستم
کندز

>>>   جبهه متحد باید احیا گردد ورنه غ کشور را مرحله به مرحله به طالب میسپارد.

>>>   چرا این بزرگان بیدار نمیشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است