نشست مقام های پروسه استانبول در نیویورک
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103212 منبع: پرینت

نشست مقام های ارشد پروسه استانبول، قلب آسیا، با سخنرانی افتتاحیه صلاح الدین ربانی وزیر خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، به ریاست مشترک حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان و اعزاز احمد چوهدری معاون وزارت خارجه پاکستان و به اشتراک نماینده های کشورها و سازمان های عضو و حامی در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی ملل متحد، در نیویورک تدویر یافت.

نخست، حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه اشتراک کنندگان را خوش آمد گفت و از نقش فعال و ارزنده کشورها و سازمان های آن ها در پروسه استانبول، قلب آسیا ابراز سپاس نمود.

سپس، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه سخنرانی افتتاحیه خویش را ایراد نمود و در بخشی از این سخنرانی، اظهار داشت: پروسه استانبول، قلب آسیا، در یک مدت کوتاه زمانی، دستاوردهای عالی داشته است. از چهار سال قبل که پروسه استانبول، قلب آسیا به کار آغاز کرده است، این پروسه توانسته است جایگاه خوب و موثری را در سطح منطقه و جهان احراز کند. موفقیتی را که پروسه استانبول، قلب آسیا نایل گردیده است، نقش و سهم فعال و ارزنده کشورها و سازمان های عضو در این پروسه را نشان می دهد.

پس از آن، اعزاز احمد چوهدری معاون وزارت خارجه پاکستان، در مورد اهمیت نشست های مقام های ارشد برای آمادگی به پنجمین نشست وزرای امور خارجه پروسه استانبول، قلب آسیا سخنرانی نمود.

در این نشست، اشتراک کنندگان در مورد اعلامیه پنجمین نشست وزرای خارجه پروسه استانبول، قلب آسیا که قرار است در ماه دسامبر سال روان میلادی به میزبانی و ریاست مشترک افغانستان و پاکستان در اسلام آباد تدویر یابد، بحث و تبادل نظر نمودند.

در پایان این نشست، اشتراک کنندگان روی یک برنامه مشخص کاری برای آمادگی به پنجمین نشست وزرای خارجه پروسه استانبول، قلب آسیا توافق کردند. همچنان، در مورد پیوستن کشورها و سازمان های دیگری که برای عضویت در پروسه استانبول، قلب آسیا ابراز علاقه نموده اند، بحث صورت گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است