سخنان وزیر خارجه در نشست سه جانبه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103210 منبع: پرینت

جلالتماب رییس اجرایی داکتر عبدالله عبدالله!
جلالتمابان:
وزیر خارجه آمریکا آقای جان کری!
وزیر خارجه جمهوری مردم چین آقای وانگ یی!
وزیران خارجه و سران هیات ها!
خانم ها و آقایان!

صبح همه شما بخیر! در قدم اول می خواهم از همکاران عزیزم آقای جان کری و آقای وانگ یی بخاطر دوستی و تعهد دوامدار شان در جهت ثبات، بازسازی، و انکشاف افغانستان از صمیم قلب سپاسگزاری کنم.

همچنان از کسانی که در تدویر این جلسه که در مورد افغانستان می باشد نیز تشکر می نمایم. باوجورد مصروفیت های زیاد شما در چند روز اخیر نشست امروزی ما واقعا بیانگر دوستی و مشارکت دوامدار ملت های شما با مردم افغانستان می باشد. این در حالی است که کوشش های ما برای تحکیم و نگهداشت دستاوردهای مشترکی که در جریان چهارده سال اخیر با دشواری به دست آورده ایم ادامه دارد و به همین طور به تمام نمایندگان کشورهای دوست اعم از منطقه و فراتر از آن خوش آمدید می گویم و از اشتراک شما در جلسه امروزی اظهار امتنان می کنم. هریک از کشورهای که در نشست امروزی ما اشتراک کرده اند در راستای ثبات و بازسازی افغانستان گام های مهمی برداشته اند.

ما به صورت مشترک و یکجا راه طولانی را در ایجاد پیشرفت در عرصه های گوناگون سپری کردیم که تمام این پیشرفت ها به زندگی مردم افغانستان بهبود قابل ملاحظه ای بخشیده است. باوجود آن همه ما از چالش هایی که افغانستان با آن روبرو است آگاهی داریم و برطرف کردن موانع و پیروزی در برابر این چالش ها نیازمند حمایت دوامدار در جریان دهه تحول می باشد. از همین رو ما به این جلسه اهمیت فراوانی قایل هستیم زیرا فرصت ویژه را برای بحث روی موضوعات مهم در زمینه تلاش های دوامدار ما جهت رسیدن به یک افغانستان امن و مرفه میسر می سازد.

از اینکه امروز آمریکا و جمهوری مردم چین نشست امروزی را یکجا با ما رهبری می کنند برای ما جای بس خرسندی است. این نشست نمایانگر روحیه جدید مشارکت که میان این دو کشور بوجود آمده است نیز میباشد که تعهد آنها در قبال کشور ما از ارزش بسزایی برخوردار است.

یکی از واقعیت ها این است که فواید همکاری و تشریک مساعی در جهان ما که ملت ها و کشورهای آن با هم وابسته اند بسیار زیاد می باشد. افغانستان همانند همیشه نقطه وصل جامعه جهانی بوده و جهت ایجاد صلح، ثبات، و خوشبختی در افغانستان یکجا کار می کند. ما منتظر ادامه مشارکت و تکمیل ماموریت خویش که 15 سال قبل آغاز کرده بودیم در جریان سال های آینده هستیم.

در قدم نخست جلالتماب رییس اجرایی داکتر عبدالله سخنرای نموده و به دنبال آن آقای جان کری و آقای وانگ یی نیز بیانیه هایشان را ارایه می دارند.

به همین شکل آقای سرتاج عزیز مشاور امنیت و روابط خارجی صدراعظم پاکستان، نماینده بلند رتبه اتحادیه اروپا در روابط خارجی و پالیسی امنیتی، و همچنان وزیران خارجه ترکیه، ایتالیا، عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران، استرالیا، قزاقستان، و ناروی نیز سخنرانی خواهند کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است