به فرزندان خود اجازه ندهید کشور را ترک کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103209 منبع: پرینت

شماری از جوانانی که از سوی پولیس ایران بازداشت و به کشور فرستاده شده‌ا‌ند از خانواده‌ها می‌خواهند که به فرزندانشان اجازه ندهند که کشور را ترک کنند.

این جوانان می‌گویند که در هنگام سفر جان‌هایشان از سوی قاچاقبران انسان و نیروهای امنیتی ایران با خطر روبرو بود. در همین حال بسیاری از پناهجویان افغانستان در یونان در رابطه با احتمال جان باختن کسانی که از راه دریا به اروپا می‌روند، هشدار می‌دهند و می‌گویند: آنان در وضعیت بدی به سر می‌برند.

یک گروه 20 نفری از جوانان که می خواستند از راه ایران و ترکیه خود را به اروپا برسانند اما پس از روبرو شدن با دشواری های فراوان و لت‌وکوب شدن از سوی طالبان، دزدان و پولیس ایران دوباره به کشور بازگردانده شده‌ اند.

به نقل از وزارت مهاجران، این جوانان می گویند: حتی زنان و کودکان شان در این راه لت وکوب شدند و با دیدن این همه دشواری از رفتن به اروپا پشیمان هستند. در همین حال بسیاری از پناهجویان به ویژه زنان و کودکان در یونان در جاده‌ها، ایستگاه‌های موتر و قطارهای آهن در وضعیت بدی شب و روز را سپری می‌کنند.

شماری از آنان از تبعیض در برابرشان سخت انتقاد می‌کنند و می‌گویند که اولویت به پناهجویان سوری داده می‌شود.

بربنیاد آمارها در چند ماه اخیر هزاران نفر کشور را با هدف رسیدن به کشورهای اروپایی ترک کرده‌اند.

بیشتر این شهروندان از راه‌های غیرقانونی خودشان را به کشورهای اروپایی و یا هم کشورهای نزدیک به اروپا رسانده‌اند و بسیاری از آنان در وضع بدی به سر می‌برند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اجازه ندیم که اولادا ما خارج بروند تا از گشنگی ویا هم در انتحاری ها کشته شوند،شما ها که جیب هایتان ازدالار پر است،مردم بیچاره نه کار دارند نه امنیت.
هموطن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است