عبدالله در نیویورک چه می کند؟!
آیا وی برای نمایش خود در انظار عمومی و به سخره گرفتن و اتلاف وقت و هزینه ی سران جهان اعم از غرب و شرق اینهمه راه از کابل تا نیویورک را پیموده است؟ اهداف و برنامه ها و اولویت های سخنرانی را چه کسی تنظیم کرده است که نمی کرد بهتر بود 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۹    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103185 منبع: پرینت

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشتراک ده ها کشور عضو آن در مقر نیویورک و در قلب ابر قدرت غرب، با ماه ها تبلیغ و تهییج و مقدمه چینی و قرعه کشی بر سر رفتن و ماندن مسوولان سرانجام به گونه ای برگزار شد که نمی شد بهتر بود.

براستی عبدالله در نیویورک چه می کند؟ آیا وی برای نمایش خود در انظار عمومی و به سخره گرفتن و اتلاف وقت و هزینه ی سران جهان اعم از غرب و شرق اینهمه راه از کابل تا نیویورک را پیموده است؟ اهداف و برنامه ها و اولویت های سخنرانی را چه کسی تنظیم کرده است که نمی کرد بهتر بود.

بیماری اشرف غنی یا التزام وی به استراحت در ارگ ریاست جمهوری یا حضور در مراسم عید سعید قربان یا هرچیزی که زمینه هنرنمایی ناشیانه ی رییس اجرایی را در مقر سازمان ملل متحد فراهم کرد، به چنان رسوایی و خشم عمومی تبدیل شد که نمی شد بهتر بود.

متن سخنرانی بی محتوا و فاقد اولویت های افغانستان امروز که صرفا به خوانش تیتروار همه مسایل و مشکلات افغانستان در جملات پراکنده بسنده شد را چه کسی تهیه و تدارک دیده بود که نمی دید بهتر بود؟ آیا این نشست ها معنایی جز حضور نمادین برای ارگ نشینان ندارد؟

چند سال دیگر باید بگذرد و چند نشست دیگر باید برگزار گردد و چند هزار دالر دیگر باید حیف و میل شود و چند نگاه حمایتی دیگر باید رنگ ببازد که مسوولان بی مسوولیت افغانستانی دریابند، مجامع جهانی جای واگویی بجا و در خور مشکلات و نیازمندی ها و زمینه های توسعه کشور هستند نه....

نه صرفا دیدارهای دو و چندجانبه و عکس های یادگاری و به نمایش درآوردن دریشی های آخرین مدل و کسب شهرت میان سران عرب و اروپا و کمونیست و امثالهم؟ آیا این نشست بدون حضور فعال و سخنرانی تاثیرگذار نماینده افغانستان می تواند نتیجه ای در بر داشته باشد؟

مزیت هایی که رییس اجرایی نسبت به رییس جمهور ندارد ما را به این نکته واقف می سازد که تا سیستم سیاسی در افغانستان از بیخ و بن بازسازی نشود؛ تغییر مهره ها کاری از پیش نمی برد و راه به جایی نمی رساند. مگر نه اینکه این فرصت هم سوخت تا سریال فرصت سوزی مسوولان در جامعه جهانی، داغ دل مردم ملکی را تازه تر نگاه دارد؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله در نيويارك دوكان ارايش جور مي كند دروطن چه حال هست تو خود نمايي شان ببين.
فر هاد ازكابل

>>>   درباره کشته ها ومجروهین پکتیکا هم بنویسید لطف نموده داکترصایب خور است کلگی میبینندو میفحمند

>>>   مگر یک وطن فروش میخواهد چه کند . حتما بازم میخواهد که اشغالگران در افغانستان حضور پیدا کنند...
حبیب الله یوسفزی

>>>   عبدالله نام خود را عوض کرده اسمش شده غلام اشرف,اشرف غنی غلام اشرف را دنبال نخود سیاه فرستاده و خودش قندز را تسلیم نفرات حکمتیار نمود ,گرچند بودن عبدالله مشهور به غلام اشرف کدام چیزی را تغییر نمیدهد اما باعث میشد تا قمندانان ... برایش زنگ بزنند و از وی خواهش امدن در خط جبهه کنند و ان کار نه از غیرت غلام اشرف پوره بود و نه هم محمد اشرف انرا میخواست.
یک جمعیتی سر گردان

>>>   ارایش میکند سندر میزند وبریش ملت گوسفندی وبخواب زمستانی خرسی ...میخندد.

>>>   عبدالله از جمله... عکس در گردهمایی های بین المللی و نشان دادن ان به اعضای محترم فامیل است!!!! او در قصه اینکه درانجا چه میگذرد نیست!!!

>>>   عبدالله در نیو یورک عکس یاد گاری میگیرد واز برند های جدید خرید میکند چون از اشرف پول زیاد گرفت واین رفتن عبدالله به نیو یورک یک توطعه از طرف اشرف غنی بود سمت شمال را کلا تسلیم کند

>>>   هـــــمــراه داکـــــتـــــــــر عـبـدالله ظاهر طننین محمود صیقل اگر اینها هم نمیدانند بهتر است وزارت خارجه را به هندی ها بدهند

>>>   چی میکنه چکر میزنه عیش ونوش میکنه از طرف افغانستان دلجمع است طرفدار زیاد دارد.
بیطرف

>>>   ...عبدالله نه قوماندان قوای مسلح است و نه هم وزیر دفاع، ایشان هر کاری که کنند بازهم انتقاد آمیز به ایشان دیده میشود اگر نمیرفت گپ اگر نیویارک در مجمع عمومی ملل متحد رفت بازهم گپ خدا ما مردم را هدایت کند.

>>>   خود را آرایش می کند. او که نه درس خوانده نه سواد دارد نه سخنرانی بلد است پس چرا رفته؟ ای وای وای وای

>>>   عبدالله خان در نیویارک نیکتای خود را به نمایش میگذارد و از سوی دیگر امضای سند فروختن صفحات شمال را همچون گلاب منگل به مخالفین دولت ( فاشیست ها و ارتجاع داخلی وخارجی ) پیمان می بندد و بگذار که مردم شریف قندوز در دود و آتش بسوزند و آقای غنی نیز مدیریت سقوط قندوز را علام کرد . مردم شریف زحمتکش مسلمان این میهن به پا خیزید اول قندوز را آزاد کنید وبعد استعفای ع و غ را بگیرید .
زره

>>>   عبدالله خاین! سقوط کندز مبارکت باد!
کابلی

>>>   فقط در پشت ارگن استاده باشد وشاه كووكو جان را بخواند قواره اش بسازنده ميماند نه بيك ريس جمهور جبرى ونه لياقت دارد از غفلت شان كندز بدست دالخوران ..ا افتاد همه باطلان اگر كشته شود خون شان جاى يك داكتر پر كرده نمى تواند...
م ى

>>>   عبدالله در روز فاجعه قندوز غم گین نه بود همرای بادر امریکای خود خنده کر است

>>>   عبدالله فرد بی اعتماد در بین تاجیک های طرف دار خود بخاطر فاجعه نژاد شده است.

>>>   سفرش شخصی نبوده بلکه از طرف دولت برای شرکت در مجمع ملل متحد رفته است. اگر مقامات بلند رتبه دولتی پیراهن و تنبان بپوشد میگوییم چرا دریشی نمیپوشه نام افغانستان را بد کرد، اگر کسی دریشی پوشید باز میگوییم که فیشن کرده و ....خدا ما و شما را کمی انصاف بدهد همیشه ملامتی را سر دیگران میاندازیم و اصلاح و صلاح را از خود شروع نمیکنیم. بی موجب نگفته اند که کسی که انگشت انتقاد را طرف دیگران دراز میکند فراموش میکند که سه انگشت دیگرش طرف خودش اشاره میکند!!! همین یوسفزی با وجود آنکه توسط پاکستانی ها مغز شویی شده، بهتر از همه ما است چون همیشه برای طرز تفکر و مرام مشخص خود تبلیغ میکند و نه مثل ما بیهوده گویی میکند و باعث تفرقه اندازی و بی اعتبارشدن و ضعف حکومت میشود. انتقاد سالم بلی اما عقده گشایی و بیهوده گویی نه!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است