بلخی: تاکید ما بر رفع کامل فساد از NRC است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103149 منبع: پرینت

هر آنچه تحت عنوان تفاهمنامه و یا موافقتنامه به امضا می رسد، باید کاملا شفاف و عاری از فساد باشد. این مطلب را سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان در ملاقات با مارکو رییس NRC اظهار داشت.

عالمی بلخی افزود: موسسه ها و نهادهای بین المللی هرگونه فعالیت را که می خواهند در ارتباط به مهاجران، عودت کنندگان و بیجاشدگان از طریق پروژه ها و یا سایر برنامه ها انجام دهند، قبل از همه باید با این وزارت منحیث مرجع مسوول در این عرصه، تفاهم و هماهنگی داشته باشند.

وی گفت: تاکید ما بر رفع کامل فساد از این اداره است، چنانچه در هشت ماه گذشته اقدام های در این راستا صورت گرفته و خواست ما از همکاران بین المللی چنین است که تفاهمنامه و قراردادهای خویش را با وضاحت و شفافیت کامل غرض عقد با این وزارت ارایه نمایند.

وی در رابطه به مقیاس برخی از تفاهمنامه ها در گذشته گفت: تفاهمنامه های از گذشته موجود است که این وزارت در نظارت، تطبیق و سایر مسایل مهم آن دخیل نبوده و اکنون امضا آن ناممکن است یا زیرا این جز از فساد است.

بلخی با تاکید گفت: تفاهمنامه های را امضا خواهیم کرد، این وزارت از مراحل ابتدایی پروژه، حتی در طرح پروپوزل، جریان تطبیق و نظارت آن به صورت مستقیم و شفاف دخیل باشد.

مارکو رییس موسسه NRC، اظهارات عالمی بلخی را کاملا بجا خواند و گفت: همه فعالیت های آن موسسه در هماهنگی و مشوره وزارت مهاجران و عودت کنندگان صورت خواهد گرفت.

موسسه NRC از جمله همکاران این وزارت در تهیه سرپناه، امکانات بهداشتی، ارایه مشوره های حقوقی برای بیجاشدگان و عودت کنندگان و پاسخگویی در حالات اضطراری می باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طوریکه بنده در جریان کار دفتر ان آر سی قرار دارم فساد فقد در ارگان های دولتی وجود دارد حد اقل میتوان گفت که ان آر سی از فساد پاک میباشد فساد در وزارت عودت مهاجرین میباشد به اندازه بسیار زیاد امید که جناب آقای بلخی فساد را از وزارت خویش برچینند.
ضیائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است