دیدار مسوول امنیتی اتحادیه اروپا با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103140 منبع: پرینت

فدریکا موگرینی مسوول روابط خارجی و پالیسی امنیتی اتحادیه اروپا با رییس اجرایی دیدار کرد.

در این دیدار به همکاری های مشترک میان افغانستان و اتحادیه اروپا، وضعیت امنیتی افغانستان، تجهیز و اکمال نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همکاری های منطقه ای پرداخته شد.

داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار از موگرینی به خاطر همکاری های همه جانبه اتحادیه اروپا امتنان نمود و ابراز امیدواری نمود که این همکاری ها همچنان ادامه یابد.

وی افزود: افغانستان با همکاری های اتحادیه اروپا در عرصه های مختلف پیشرفت نموده و نیروهای امنیتی افغانستان به تنهایی در برابر مشکلات امنیتی مبارزه می کنند. نامبرده علاوه نمود که مخالفان مسلح از یک سال به اینسو نیروهای امنیتی افغانستان را امتحان می کنند و خوشبختانه که نیروهای امنیتی افغانستان در تمام میدان های دشوار نبرد موفق گردیده اند.

رییس اجرایی گفت: برای بهتر ساختن وضعیت بهترین گزینه این است که نیروهای امنیتی افغانستان بیشتر از این تجهیز و تمویل گردند.

داکتر عبدالله همچنان به مساله مبارزه با تروریزم و وضعیت امنیتی منطقه پرداخت و موثرترین راه برای کامیابی در این راستا را همکاری های صادقانه و اساسی همسایه های افغانستان و کشورهای منطقه عنوان نمود.

بانو فدریکا موگرینی مسوول روابط خارجی و پالیسی امنیتی اتحادیه اروپا در دیدار با رییس اجرایی کشور از فداکاری، شهامت و فعالیت های نیروهای امنیتی افغانستان قدردانی نمود.
وی علاوه نمود که افغانستان برای آنان ارزش اساسی دارد و اتحادیه اروپا همچنان به حمایت از افغانستان و همراهی با مردم این کشور ادامه خواهد داد.

وی تاکید نمود که افغانستان همیشه در صدر برنامه آنان قرار دارد و آنان تلاش می کنند تا همکاری های خود را در بخش های مختلف با این کشور افزایش دهند.

نامبرده از ناامنی های تازه امنیتی در منطقه به عنوان چالش های مشترک یاد نموده و خواستار مبارزه جدی و مشترک بر ضد این چالش ها گردید.

این عضو بخش روابط خارجی و پالیسی امنیتی اتحادیه اروپا به رییس اجرایی گفت: آنان آماده هرگونه همکاری با افغانستان هستند و تاکید می نمایند که اتحادیه اروپا با این کشور در تمام ساحه ها به همکاری های خود ادامه می دهد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است