سلمان: تمامی دوربینهای اطراف منا را جمع کنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۹    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103137 منبع: پرینت

به گزارش پایگاه خبری پانورامای الشرق الاوسط، سلمان بن عبد العزیز پس از انتشار تصاویری که در آن عامل اصلی فاجعه منا یعنی عبور یک کاروان رسمی از موترهای برخی شاهزادگان سعودی نشان داده می شود دستور داد تاتمامی دوربین های مدار بسته اطراف منا را جمع آوری کنند.
سلمان بن عبد العزیز دستور داده است این فیلمها در مکانی امن نگهداری شود.

در فیلمی که از کاروان رسمی خودروهای شاهزادگان پخش شده است نیروهای امنیتی دیده می شوند که به جاده محل عبور حجاج هجوم آوردند تا عبور هیات سلطنتی را تسهیل کنند و همین علت اصلی بروز فاجعه منا بود. نیروهای امنیتی نگذاشتند حجاج عبور کنند.

انتشار این فیلم در رسانه ها و شبکه های ارتباط اجتماعی باعث خشم مسلمانان شده تا جاییکه پادشاه عربستان دستور داده است همه فیلمهای ضبط شده در دوربینهای نصب شده در منا توقیف و در مکانی امن نگهداری شود.

از طرف دیگر حجاج و مسلمانان سراسر جهان درخواست کرده‌اند کمیته تحقیق بین المللی برای کشف حقیقت فاجعه منا تشکیل شود و همین باعث شده است سعودی ها تدابیری را اتخاذ کنند که جمع آوری همه فیلمهای دوربینها و اسناد از جمله آنها است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا که حادثه ختم شده تصاویر قبلا توسط دوربین ها گرفته شده حالا جمع کردن یا نکردن هیچ تاثیری برگذشته ندارد

>>>   حکومت سعودی به جهان اسلام بایدپاسخ مثب ارائه کنند ازبی توجهی سعودی هااینگونه اتفاقا ت صورت گرفته اگرجهان اسلام دراین موضوع توجه زیاد نکنند درآینده حجاج شان به مشکلات گوناگون روبروخواهد شدند .
مظلوم یار ازکابل

>>>   فلم هایی از حجاج ضبط شده است که شرطه های سعودی به بعضی خیام حجاج عرفات هجوم کرده و بعضی که عربی نمیداند به صورت خشن دستگیر کرده و دزدیده انداز بعضی حجاج هم مبایل هاشان جمع شده تا فلم هاشان منتشر نشود یکوقت آبرآوشان برود ولی ندانند خداوند خودش عالم به کل جهان است و ظالم را رسوا میکند..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است