تا ۱۰ روز به دیدار حجاج نروید!
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۶    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103136 منبع: پرینت

شیوع کروناویروس جدید معروف به مرس در کشور کره جنوبی و عربستان نگرانی‌ها و اما و اگرهای فراوانی را در خصوص احتمال ابتلای کشورهای منطقه‌ با خود به همراه آورد.

مرگ ۵۵۵ نفر به دلیل ویروس کرونا
سازمان بهداشت جهانی از ابتلای بالغ بر ۱۵۷۰ تن به مرس و مرگ و میر ۵۵۵ نفر از این مبتلایان در کشورهای کره جنوبی و عربستان حکایت می‌کند و متاسفانه در حال حاضر بخش عظیمی از این آمار مربوط به تلفات اخیر کشور عربستان است.

سوغات مرگبار در کمین مصدومین منا
فاجعه منا منجر به بستری شدن مصدومین زیادی از حجاج در بیمارستانهای سعودی شده، بیمارستانهایی که احتمال وجود مبتلایان به کرونا در آنها زیاد است و بهترین راه‌کار پیشنهادی، به تعویق انداختن مراسم‌های دید و بازدید حجاج به مدت ۱۰ روز الی ۲ هفته می‌باشد، زیرا در این مدت علایم‌، پنهان بیماری نیز آشکار می‌شود.

ویروس کرونا کجا را هدف می‌گیرد؟
کرونا ویروسی همانند سایر ویروس‌های تنفسی اما با درصد خطر بسیار بیشتری است که به همین منظور به مرس معروف شده، ویروسی که خواستگاه اصلیش در یکی از کشورهای عربی بوده و حالا در انسان‌ها با حمله به ریه‌ها و ایجاد انسداد در راه‌های تنفسی، عفونت‌های حاد گوارشی، اختلالات قلبی و عروقی و با علائم کاملا مشابه به سرماخوردگی و آنفولانزا جان افراد را نشانه می‌گیرد و این در حالی است که هنوز درمان قطعی برای رویارویی با این بیماری وجود ندارد.

علایم افراد مشکوک به ویروس کرونا
بیماری ناشی از ویروس کرونا هنوز درمان و داروی مشخصی ندارد و تنها راه کنترل این بیماری اقدامات پیشگیرانه است که مهمترین آن این است که افراد مبتلا در آداب سرفه کردن را رعایت کنند یعنی هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیرند و دستمال آلوده را در سطل زباله دردار بیندازند.
شستشوی دست نیز حرف اول را در کنترل این بیماری دارد که باید همه مردم به این مسئله بهداشتی مهم توجه کنند.

بهترین اقدام تدابیر ویژه پزشکی و معاینات حجاج در بدو ورود به کشور و نیز ممانعت از دید و بازدیدهای گرم و صمیمی در آغوش کشیدن و نظایر آن می‌باشد، زیرا ویروس کرونا طی ۳ الی ۵ روز اول علایم چندانی ندارد ولی به علت داشتن ماهیتی نظیر ویروس‌های تنفسی، ظرف چند ساعت و به راحتی منتقل می‌شود.

در صورت بروز بیماری تنها یک نفر مراقب بیمار باشد
وظیفه مراقبت از بیمار در منزل تنها به یک نفر سپرده شود و بقیه اطرافیان در صورت امکان از رفت و آمد به اتاق بیمار حتی الامکان خودداری کرده و یا فاصله حداقل یک متر را هنگام تماس با بیمار رعایت کنند.

همچنین فردی که مراقبت از بیمار را بعهده دارد، نباید جزو گروه افراد پرخطری باشد که از آنها یاد شد. شستشوی دستها بخصوص قبل از تماس با بیمار و بعد از تماس با او اجباری بوده و اهمیت بسیاری در جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران دارد.

سطوح داخل اتاق بیمار لازم است روزانه ضدعفونی و تمیز شود، مدفوع و ادرار بیمار می‌تواند برای دیگران آلوده کننده باشد. خود بیمار و فرد باید به دقت نکات بهداشتی را در این رابطه رعایت کرده و دستهای خود را مکررا شستشو دهند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ننگ بر این آل یهود که چه کردند..

>>>   تا ده روز که نه روند تزبی و آب زمزم همش خلاص میشود.
زلمی

>>>   زلمی جان ! به دیدن حاجی که نه روند تسبیح و آب زم-زم را به کی میدهند که خلاص میشود؟

>>>   سلام برحاجیان ،حاجیان که با یک دنیا آرزو به سوی عربستان کوچیدن در حالیکه اشک از شوق در دیدهگان داشتن ام نمیدانستندکه به سوی طله ودام گسترده شده از سوی آل صعود درحرکت هستند و اما بایک دنیا غم وغصه برگشتن در حالیکه اشک ازعزا در چشم داشتن وبغض در گلو

>>>   آل سعود نوکر اسرائیل و آمریکا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است