نظری پریانی: مرا از ارگ بیرون کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۴/۷/۵ کد خبر: 103120 منبع: پرینت

یک روز قبل از عید قربان، از دفتر ریاست‌جمهوری زنگ آمد و گفتند که رییس صاحب جمهور، شما را در جمع برخی از مسوولان رسانه‌ها و خبرنگاران دعوت کرده است و اگر مایلید روز دوم عید ساعت ده بجه صبح در ریاست جمهوری باشید.
منهم روز دوم عید خودم را با مشکلاتی که میدانید، سر ساعت ده به داخل ریاست جمهوری رساندم.
اما وقتی از آخرین چک و بازرسی داخل ریاست جمهوری گذشتم و به محوطه اصلی ارگ و به نزدیکی دروازۀ یکی از قصرهایی که باید داخل می‌شدم رسیدم، مسوول امنیتی آنجا با دیدن نام من در فهرست مهمانان، می‌خواست اجازه دخول بدهد که یکی از کارمندان ارگ که لحضات پیش‌تر از کنارم رد شده بود و باهم احترام و سلام‌وعلیک و عید مبارکی کرده بودیم، بالای این فرد مسوول صدا زد و بعد هم صدای مخابره آمد که گویا مرا انتظار نگه دارد تا کسی بیاید.

دفعتاً دیدم که همان فردی که قبلا ازکنارم رد شده بود آمد و از این مسوول پرسید که این را چه کسی اجازه داه است.
او گفت: نامش در فهرست هست.
این فرد امنیتی به وسیله مخابره صدا کرد و از کسی که صلاحیت دار بود معلومات خواست و گفت که یکی از مسوولان رسانه ها به نام فلان آمده است و اجازه است که به قصر سنگی برود؟
صدای طرف را شنیدم که می‌گفت نه به قصر سنگی نرود و باید از ارگ بیرون شود.
باز هم صدای مخابره گفت که ازش معذرت بخواهید که برود.

بعد از این، فرد امنیتی به من گفت که تو باید به دروزاۀ 12 بروی و یک ساعت انتظار بکشی بعد با جمعی از خبرنگاران دوباره چک شوی دوباره داخل ارگ بیایی.
من گفتم که من طبق قرار قبلی، ساعت ده باید در محل جلسه با رییس جمهور باشیم و همین حالا هم ده و چند دقیقه است.
این فرد امنیتی گفت که نه شما باید از ارگ بیرون بروید؛ زیرا جلسه رییس جمهور با شما ساعت یازده بجه است.

من که بارها ارگ رفته بودم و میدانستم که باید یک ساعت قبل از ملاقات، خود را به دروازه ارگ برسانیم؛ زیرا تا داخل شدن به قصر و آغاز جلسه، باتوجه به برنامه های امنیتی ای که وجود دارد، دقیق یک ساعت در بر می‌گیرد.
بار دیگر طرف تاکید کرد که باید از ارگ خارج شوم و در دروازه دوازده منتظر باشم.

من که می فهمیدم ارگ حد اقل یک اناق برای پذیرش یا مهمان خانه دارد که من تا جمع شدن دیگر مسوولان رسانه ها در آن‌جا باشم، گفتم که خارج شدن من از ارگ به این شیوه شاید درست نباشد و چند دقیقه ای جایی منتظر می باشیم و دوستان دیگر هم می‌آیند.
اما طرف که فرمان را دریافته بود، قعطا نمی‌خواست که در محوطۀ اصلی ارگ باقی بمانم و ناچار به بیرون هدایت شدم.

وقتی به اولین دروازه داخل ارگ رسیدم، محافظان از این فرد امنیتی خواستند تا اجازه بدهد که من در یکی از اتاق ها چند دقیقه منتظر باشم شاید تا ده دقیقه دیگر دیگران هم میرسیدند.
اما طرف اجازه نداد.

من که از مسیر چاراهی آریانا با گذشتن از چند سد امنیتی وارد ارگ شده بودم نخواستم با رفتن به دورازه دوازه که در کنار اداره امور ریاست جمهوری واقع است، با عین مشکل، وارد ارگ شوم.

به این کارمند امنیتی گفتم اگر اجازه نیست که چند دقیقه در ارگ بمانم، نیاز به آمدن دوباره نیست و می‌روم به دیدن دوستان و عزیزانم و نمی‌خواهم یک بار دیگر چک شوم و از چندین سد امنیتی عبور کنم تا رییس جمهور را ببینم.

برایشان گفتم که هدف از آمدن، ارج گذاشتن به دعوت رییس جمهور بود و دیگر نیاز نیست که بیجا منتظر بمانم.
گفتم موتر مرا بخواهید من می‌روم. فرد امنیتی در مخابره صدا زد و من از اولین دروازه داخلی ارگ بیرون شده بودم و موتر آمد و سوار شدم و با گذشتن از کنار سلام خانه از چهاراهی آریانا گذشتم و پی کارم رفتم.

بعد تر از برخی دوستان معلومات گرفتم، گفتند که ما راهم ساعت ده خواستند در دهن
دورازه ارگ تا ده وهنم دوستان همه جمع شدیم و جلسه ساعت یازده آغاز شد.

======

حالا فکر می کنم کسانی یا کسی در داخل ارگ از حضور من در آن جلسه ممانعت کرده و بهانه تراشیدند. ورنه می‌شد که تا ده دقیقه دیگر با همه دوستان رسانه‌یی که دعوت شده بودند یکجا می‌شدم.
اگر در نقل قول‌ها اشتباهی صورت گرفته باشد معذورم بدارید.

ب-ن
از دیروز تا امروز وفت پبدا نکردم تا این قصه را بنویسیم و اصلا نمی خواستم بنویسم. اما چون به برخی از دوستان قصه کردم گفتند که باید این مورد را در فیسبوک بنویسم. اما شاید برای شما جذابیت نداشته باشد.
یاد داشتی در پیوست بعد از مطالعه برخی دیدگاه ها اضافه می شود:

به خاطر جمعی دوستانی که مرا انتقاد کردند بگویم که هدف از رفتن به ارگ این بود که بروم و قتی بحث و مشوره روی شناسنامه های برقی باشد واقعیت های کشور را بگویم تاکید کنم که قانون تصویب شده عملی شود. هدف من از رفتن به این دعوت رساندن پیام بیشتر مردم افغانستان بود. هر بار که مقام های دولت وحدت ملی را می بینم از موضع مردم و حقیقت با آنان سخن می گویم و هیچ گاه موزه کسی را نمالیدم و سرم را خم نکردم خداوند کمک مان کند.

نظری پریانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شد پروا ندارد وقتی بزرگ شدی از یادت میرود.
بابه میرزا از بلخ

>>>   منحیث یک خبرنګار افغان باید عوض شناسنامه . تذکره میګفتی بسیار خوب میشد

>>>   حیف ریاست جمهوری که در درست خاینین و جنایت کاران قرن افتیده تا که این بی فرهنگ در حکومت باشند کشور هر روز بطرف بربادی سوق داده میشود

>>>   زنده باشی پریانی صاحب
ذکی

>>>   این نوع حرکت از جانب مسولین امنیتی داخل ارگ با یک خبر نگاری که حقیقت را باز گو میکند خلاف اخلاق برد خورد انسانی است نباید چنین عمل از جانب مسولین ارگ در مقابل هیجکس بخصوص خبرنگاران صورت بگیرد پس ازادی بیان وعدم خصومت در مقابل ژورنالستان وخبر نگاران که همیش از رهبران دولت وحدت ملی تاکید میدارند ویکی از افتخارات شان ازادی بیان را به واقعیت اصلی ان و تاکید بر عدم خشونت علیه ژورنالستان وخبر نکاران میدانند معنی بر خورد نا سلم در داخل ارگ در مقابل یک خر نگار یکی از رسانه های داخلی مفهوم چه را میدهد بایدهرچه عاجلتر جلو چنین اشخاص که سبب رنجش یک خبر نگاران با برخورد های نا سلم شان در داخل ارگ میگردد گرفته شود تا دوباره این عمل تکرار نگردد .
سید باسط هاشمی کابلی

>>>   حکومت در این اواخر از تلوزیون ها و رسانه ها که مصاحبات و نوشته های شان یکطرفه و تنها انتقاد از حکومت است باید عکسالعمل نشان دهند بطور مثال وقتی یک زورنالیست طلوع نیوز در مصاحبه خود میګوید که اشرف غنی و عبدالله خاین ملی هستند بدون اینکه مدارکی در دست داشه باشند در مماللک اروپایی و دیموکرات این نوع نامه نکار به محکمه کشیده می شوند و زمانیکه مولوی عابد بعد از کشتن فرخنده می ګوید که اګر کسی به قران تنقید می کند کشتن این شخص روا است و کسی که ان شخص را می کشد غازی میشود و یا ریس مجله ویسا می ګوید و یک سند غیر واقعی را چاپ می کند و میګوید که این قرداد بین افغانستان و پاکستان را حکومت امظا کرده با وجودیکه ریس جمهور و اقای نبیل می ګویند که کدام سندی امظا نشده و یا در تلوزیون های مثل اریانای بیات و تلوزیون طلوع و تلوزیون یک مردمان تکراری از پارلمان و استادان تکراری را جهت بحث دعوت می ګنند و همیشه از حکومت دحدت ملی انتقاد می کنند بناهن حکومت باید این وکلای رشوت خور و و قاتلین وغاصبین زمین و قاچاقیان ارد و شراب و نفت و مواد مخدر و غیره دزدان و وطن فروشان و خود فروشان را نحت نظر بګیرد و به جزای شان برساند بګیر بګیر شروع شده و این دزدان و انتقاد کننده ګان از اینده ترس دارند زیرا می دانند که این خاینین به مرور زمان به محکمه کشیده می شوند و باید بدانند که حکومت وحدت ملی موفق است و موفق باقی می ماند و یاوه سرایی شما به جای نمی رسد شما از اینده و جایدات خود ترس دارند شما خاینین یک تابعه اول یا اخر به جزای تان می رسید ملت منتظر است که شما را در محکمه و یا در دار اویزان بیبیند

>>>   مشکل شما پریانی صاحب نه مالیدن کفش هاست ورنه شما از هفت خان رستم عبور نموده بودید میتوانستید با جنابان عالی ملاقات نمائید .
آرزو

>>>   ارگ خانه افغان ملتی هاست دیگران را نمی خواهند.

>>>   پریانی صاحب! حیف تیل موترت که ارگ رفته بودی در عوض عید مبارکی خانه یگان همسایه و دوست میرفتی!!؟!

>>>   آقای پریانی!
در اینجا یک سوء تفاهمی رخ داده که باعث اخراج شما از ارگ شده است. به مسوولین امنیت ارگ ریاست جمهوری، به ارتباط با احتجاج جمهوری اسلامی افغانستان در مقابل تولیدات پاکستانی، امر شده بود تا از ورود مرغ بریانی به ارگ جلوگیری کنند و آنها به عساکر محافظ گفته بودند که:( بریانی مریانی ره نمانین!) .....
یکی از مسوولین امنیتی ارگ ریاست جمهوری

>>>   پریانی صاحب:
تایید "قانون تصویب شده" نه واقعیت کشور است و نه پیام مردم!!!!

>>>   کشور پاکستان وای اس ای توسط جاسوس خود کرنیل اسماعیل یون مسول تلویزیون ژوندون بنام واژه افغان جنگ جدید را اغاز کرده است ...
احمد

>>>   بهتر بود که مشک را ګرفته و چند مشک اب به کوهی زنبورګ بالا میکردی اینقدر هم نیستی که به نماینده ګی مردم از بابت تذکره سخن بګویی کدام قانون تصویب شده قانون پنچرمینی ...

>>>   آقای پریانی ! اگر نوشته خودت را یکی-دو بار دیگر بخوانی، بعضی اشتباهات املایی را در آن خواهی یافت همراه با برخی تناقض گویی ها.....!

>>>   پریانی محترم به صفت یک هموطنت از پیشت خواهش میکنم کمی در روش خود تغیر مثبت بیاورید...
کابلی

>>>   پریانی صاحب ازینکه با شما در ارگ رویه نا درست کرده اند متاثر شدم ، خیر است وقتی غنی را ببینم برایش میگویم که بچه ..... این چیکار زشت است که رفقای نا اهل تو با خبرنگاران روا میدارن و تو در داخل ارگ ششته و از دنیا خبر نداری، برایش گوشزد میکنم ناراحت نباشین!
(-J-)

>>>   از وقتِ كه اشرف غني به ارگ رفته، ارگ رياست جمهوري در كنترول يك تعداد افغان ملتي هاي دو آتشه قرار گرفت است.

>>>   كسانيكه در مقابل قانونِ توسط هر دو مجلس شوراي ملي تصويب شده وتوسط رئيس جمهور توشيح گرديده وحتي تأييدي ستره محكمهء جمهوري إسلامي أفغانستان را نيز با خود دارد، به صورت فرا قانوني مخالفت مي ورزند وبه بهانهء درج واژهء افغان به نفاق قومي دامن مي زنند، آگاهانه وَيَا غير آگاهانه دربر آورده شدن أهداف شوم دشمنان أفغانستان واستخبارات بيگانه كمك مي كنند.
با احترام امين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است