رییس جمهور: کشور به تضاد نسل ها نیاز ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۴/۷/۵ کد خبر: 103079 منبع: پرینت

رییس جمهور، مشاوران مقام عالی ریاست جمهوری را به حضور پذیرفت و عید سعید اضحی را به آنان تبریک گفت.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، قطب الدین هلال، سید علی جاوید، طاهر خان صبری و عادله بهرام به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و عید سعید اضحی را به رییس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفتند.

آنان در مورد ارزش مشورت در دین مبین اسلام صحبت کردند و گفتند: مشورت از نظر عقل و خرد ضرورت بوده و یکی از ارشادات دین اسلام می باشد و هر قدر مشورت صورت گیرد، موضوعات و مسایل پخته و محکم می آید.

مشاوران تقاضا نمودند که در فرصت های مشخص با رییس جمهور دیدارهای متواتر داشته باشند تا نظریات شان را با وی در عرصه های مختلف شریک سازند.

سپس رییس جمهور غنی طی سخنانی از مشاوران مقام عالی ریاست جمهوری خواست تا با همدیگر نشست های داشته باشند و طرح های اصلاحی شان را به صورت تحریری به وی ارایه نمایند.

محمد اشرف غنی گفت: باید فاصله میان ارگ، مساجد و تکایا نزدیک شود و از مشاوران خواست تا در زمینه برگزاری موفقانه مراسم عاشورا نظریات شان را با وی شریک سازند.

رییس جمهور گفت: در سه ماه آینده تاکید بیشتر بالای صلح خواهد بود و باید در زمینه تامین صلح در کشور یک اجماع به میان آید. رییس جمهور از مشاوران مقام عالی ریاست جمهوری خواست تا نقاط تنش زا را تشخیص دهند، بالای پلان های ملی و منطقوی کار نمایند و در مطابقت با برنامه مشخص ملی مشوره بدهند. وی گفت: افغانستان به تضاد نسل ها و اقشار ضرورت ندارد بلکه به همکاری و پیوند نیازمند است.

وی در آخر این دیدار خاطر نشان کرد که در هر ماه با مشاوران مقام عالی ریاست جمهوری، دیدار خواهد کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تندروی ها تا سطح وهابیت ، ملت در حد اشخاص و احزاب مافیایی نه تحصیل و بورس، ناامیدی از دوبی تا مهاجرتها ، و خلاصه تا ترجیح تروریستهای محابس و پاکستانی ها را نسل بعد ضرورت دارند یا انسانیت و عدالت و راستگویی را ؟ ای شکارچی تفرقه ها!
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است