روحانی: سازمان ملل به عربستان تذکر دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۴    ۱۳۹۴/۷/۵ کد خبر: 103065 منبع: پرینت

رییس جمهور با انتقاد از عربستان در رسیدگی به وضع مفقودین، انتقال اجساد و مجروحان حادثه منا گفت:ضروری است که دبیر کل سازمان ملل وظایف قانونی و انسانی دولت ریاض را در این زمینه متذکر شود.

به گزارش مهر، حسن روحانی روز شنبه در دیدار "بان کی مون" گفت: منطقه خاورمیانه با بحران های متعددی نظیر تروریسم و خشکسالی مواجه شده که هزاران بیگناه را آواره و میلیونها نفر را نیز با ناامنی مواجه ساخته و وظیفه سازمان ملل متحد، قدرتهای جهانی و کشورهای منطقه در قبال این بحران ها و فجایع بسیار سنگین است.

رییس جمهور ایران، با اشاره به اقدامات تروریست ها برای ایجاد و تشدید ناامنی در یمن، سوریه و عراق، اظهارداشت: باید تلاش ها برای مبارزه با تروریسم هماهنگ شود و دخالت ها و اقداماتی که توسط برخی کشورها بویژه در یمن و سوریه انجام می گیرد، پایان پذیرد.

روحانی، توقف سریع مداخله نظامی و بمباران یمن، انتقال کمکهای انساندوستانه اعم از غذا و دارو و آغاز مذاکرات یمنی - یمنی بدون دخالت خارجی را محورهای تلاش برای رسیدن به صلحی پایدار در یمن دانست و گفت: ایران آماده همکاری با سازمان ملل ، نماینده دبیر کل و کشورهای منطقه برای بازگشت ثبات به یمن است.

رییس جمهور ایران همچنین از دخالت های برخی کشورها در سوریه انتقاد کرد و افزود: برخی دولت ها پیش از مبارزه با تروریسم، به دنبال سرنگونی دولت مرکزی سوریه هستند، حال آنکه برای ریشه کن کردن تروریسم، در گام نخست باید دولت مرکزی را که این مبارزه را برعهده دارد، تقویت کرد و البته با گذشت زمان برخی از این کشورها به واقعیت نزدیکتر شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کنون وقایع پیاپی جان باختن زائران براثر حوادث ناشی از بی مسئولیتی درمدیریت حج به گونه ای نگران کننده است، که نیاز است سران کشورهای اسلامی برای بهبودی وضعیت برگزاری بزرگترین مراسم جمعیتی و عبادی جهان تصمیم لازم را بگیرند و سازمان همکاری اسلامی نیز می تواند در این زمینه پیشگام و هماهنگ کننده باشد.
وی در پایان اظهارکرد: مسلمانان باید بیش از گذشته دربرابر همگرایی های ریاض وتل‌آویو که علیه جهان اسلام هدف گیری شده، هوشیار باشند و مخالفت های خود را اعلام کنند تا فلسطینیان دربرابر رژِیم صهیونیستی تنها نمانند.

>>>   ننگ بر این ابن سعودی ها که در این تاریخ با مسلمانان چه میکندد یمن و سوریه و عراق و مکه و منا بحربن لیبیا لبنان افغانستان نیجریا هر کدام به نوعی خونریزی و مسلمان کشی همه از فتواهای تکفیر انتحار امثال داعش و طالب و القاعده بوکوحرام دست خود ال سعد ساخته شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است