بیچارگان وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۴/۷/۴ کد خبر: 103040 منبع: پرینت

یک تعداد از کارمندان داخلی وزارت خارجه بعد از سپری کردن بیشتر سه سال و تکمیل تمام شرایط و معیارهای عمومی برای مقرری در خارج با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنند و زیر فشار معاون سیاسی وزارت خارجه قرار داند، گویا اگر به نهادی و یا به رسانه ای شکایت کنند به بهانه های توفل و غیره از وظیفه برای دایم منفک می شوند.

این حالی است که تمام مقرری های خارجی از جانب ارگ ریاست (اشرف غنی احمدزی) هدایت داده می شود و اشخاص غیر مسلکی، فاقد اسناد تحصیلی و خلاف رشته که تمام شان از قوم پشتون است مانند نظیف الله سالارزی داکتر طب بحیث معاون نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در نیویورک، حمد الله محب سکرتر اسبق امر خیل و ماستر تکنیک موتر بحیث سفیر در واشنگتن، ثریا دلیل داکتر طب بحیث سفیر افغانستان در سویس، خانم هیله نوا علم کوچی بدون اسناد تحصیلی و مشاور اسبق اشرف غنی بحیث معاون سفارت افغانستان در واشنگتن مقرر گردیده است.

آیا کدام نهاد و یا کدام اداره ای است که از مردم بیچاره و بی واسطه که سال ها است مستحق مقرری هستند پرسان کند.


لطف الرحمن افضلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آیا کدام مرجعی است که از معین سیاسی بپرسد که خودت اسناد داری که معین شدی.

>>>   آقای افصلی
...کرزی ها 'غنی زی ها'محمد ری ها.....دسته های وابسته به استخبارات پاکستان وغرب هستند که در طول تاریخ تقریبا دوصد ساله به این سرزمین حکومت میکنند.مسعود ثانی درکار است تا بااین پدیده های متعفن تاریخ این سرزمین با تقوا وایمان اری اس بجنگد وانهارا در حد حقوقمندی شان متوقف سازد.اما شما هاییکه به گرفتن 100 افغانی'100 کلدار.....
شهاب

>>>   اگر اسناد توفل داشته باشید پس چرا میترسید . اگر انگلیسی و با زبان کشور میزبان را نمی فهمید اجازه دهید تا کسانیکه اهل اند در این وظایف جاگزین شوند. اگر من وزیر خارجه میبودم یکی تان را هم اجازه نمیدادم. شما به واسطه آمده اید و باز بد معاشی هم میکنید. در افغانستان کجا اسناد و لیاقت معیار است. اينجا شركت سهامى است نه وطن مردم افغانستان .
خدایا به کمک غیبی ات نیازمندیم ،خدایا رحم فرما.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است