عید حاجی کشی در عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۴ کد خبر: 103035 منبع: پرینت

پنجشنبه برابر با عید سعید قربان بیش از صدها حاجی در منا کشته، زخمی و مصدوم شدند. عربستان اعلام کرده است که در اثر ازدحام جمعیت در منا صد تن زایر کشته شده اما هنوز آمار دقیق کشته و زخمی ها معلوم نیست.

در حادثه دیگری یک هفته پیش در اثر سقوط جرثقیل بر روی زایران در مسجد الحرام بیش از 300 زایر کشته و زخمی شدند. در یک مورد دیگر، در هوتل بزرگی آتش سوزی روی داد که تعدادی کشته و مجروح شدند. شماری از زایران حج در اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند.

بی کفایتی و ندانم کاری مقام های عربستان از یک طرف و خون های به ناحق ریخته زنان و کودکان یمنی از جانب دیگر، باعث ریختن خون مسلمانان حاجی در عربستان شده و آبرو و حیثیت دولت مردان عربستان را به باد داده است.

تلویزیون بی بی سی در یک گزارشی از حادثه چنین نوشته است: روز پنجشنبه، 24 سپتامبر، منابع رسمی عربستان سعودی خبر دادند که در جریان برگزاری بخشی از مراسم حج در منا، تعدادی از زایران در اثر ازدحام جمعیت کشته شده‌اند. شمار قربانیان این حادثه تا کنون بیش از یکصد و پنجاه نفر گزارش شده اما هنوز رقم نهایی مشخص نیست.

صدها هزار تن از مسلمان از نقاط مختلف جهان برای برگزاری مراسم حج به عربستان سعودی سفر کرده‌اند.

روز پنجشنبه مصادف با عید قربان است که بخش مهمی از مناسک حج در آن برگزار می‌شود.

این دومین حادثه مرگبار در جریان مراسم حج سال جاری است. روز 11 سپتامبر گزارش شد که در اثر سقوط یک جرثقیل در نزدیکی محل مسجد الحرام در مکه بیش از یک صد نفر کشته شدند.

سید اسحاق شجاعی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است