امیدواری رییس جمهور به آمدن یک روز متفاوت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۴/۷/۴ کد خبر: 103015 منبع: پرینت

بر اساس گزارش سازمان ملل 60 درصد مردم افغانستان که زیر فقر زندگی دارند تا دو سال دیگر برای آینده شان با سخنان رییس جمهور امیدوار باشند. ضرب المثل عامیانه رایج شده است که سر زبان مردم بزک بزک نمیرد که جولغان می رسد!

یکی از کارهای مهم به گفته رییس جمهور در دو سال آینده 600 هزار تن گوشت و آرد خوراک نظامی را از تولیدات داخلی تهیه خواهد کرد. گفته می شود که داکتر اشرف غنی اولین کاندیدی است که طرح مدونی برای بهبود وضعیت اقتصاد، امنیت و معیشت مردم افغانستان آرایه نموده است.

جناب رییس جمهور افغانستان دارای مدرک دکترا در رشته مردم شناسی، فرهنگی دارد. او در سال 1991 به عنوان مردم شناس راهنما به کار در بانک جهانی مشغول شد، کار او مشاوره در مورد ابعاد انسانی برنامه های اقتصادی بود و در بانک جهانی در آسیای شرقی جنوب آسیا روسیه، چین و هند شرکت داشت. جناب رییس جمهور کشور در ساختار مسایل گوناگون اقتصادی جهان دخیل بود که از آن جمله ریفورم اقتصادی کشور 142 میلیون نفوسی روسیه را نام می توان برد.

داکتر محمد اشرف غنی 2002 به عنوان مشاور ارشد حامد کرزی رییس جمهور افغانستان، وزیر مالیه و ریس ادره هماهنگ کننده کمک های بین الملی برای افغانستان انتخاب شد. محمد اشرف غنی از سال 2004 از حضور دولت بدون کدام دلیل مو جه اجتناب کرد و به عنوان رییس دانشگاه کابل انتخاب شد. داکتر اشرف غنی در سال های 2006 و 2008 با یک موسسه دیگر تحقیقاتی و مشورتی که تحت نام ادرای ساختتن دول معاصر به میان آمد نیز ایفای وظیفه نمود این موسسه تجارب و استراتژی های دولت های موفق را که با بعضی از شرایط دول ناکام سر می خورد دول ناکام به آن نیاز دارد تحت بررسی او قرار می گیرد.

اشرف غنی در دور دوم ریاست جمهوری حامد کرزی مسوول برنامه اقتصادی انتقال مسوولیت امنیتی از نیرو های خارجی به نیروهای داخلی شده بود. داکتر محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در طی چهارده سال در حکومت اسلامی با جمعیت تقریبا 30 میلیون نفری در پست های مهم مشاور ارشد مشوره دهند خاص رییس جمهور کرزی در امور اصلاحات حکومت داری خوب بود.

از لحاظ مسایل امنیتی و اجتماعی اقتصادی رفت و آمد آن در ولایات درس های فراوان را آموخته است. از همین دروس نبض امنیتی کشور برایش معلوم گردیده بود و حال که رییس جمهور کشور محترم داکتر اشرف غنی شده است توانمندی مسایل امنیتی و سیاسی وضعیت اقتصادی و معیشت مردم افغانستان را به وجه احس تحلیل و تجزیه می نماید و آن را در مباحث رسانه با مردم کشور شریک سازد.

امروز وضعیت نابسامان کشور با شعارهای بی جا، وعده های توخالی سران حکومت، تقسیم چوکی های مهم بین تیم ها و گماشتن افراد ناشایسته و کم سابقه ، بی تجربه در بخش های مختلف و بخصوص در وزارت زراعت و آبیاری، انرژی و آب و شهرسازی از بی برنامه ای وزیران کم تجربه اعضای تیم های کمپاینی باعث افزایش حاشیه نشینی مردم فقر در شهرهای کلان از بی سرنوشتی و بیکاری در روستاها، انگیزه جوانان برای آینده کمتر گردیده است و این انگیزه باعث فرار نیرو بزرگ کار 80000 هزار تنی در مدت سه چهار ماه به خارج از کشور شده است.


داکتر یارمحمد حیدر زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عمل شجاعانه داکتر صاحب عبدالله مبنی به رد تقاضای ملاقات بانواز شریف در حاشیه سازمان ملل متحد در نیویارک قابل افتخار از شهامت و مردانگی و تصمیم قاطع حکومت وحدت ملی در برابر کشور قاتلین مردم بیگناه افغانستان این پاکستان کثیف کشور زادگاه و صادر کننده تروریست همه افغان های باناموس پشتبانی قاطع میکند.
حاجی صبور

>>>   در زمان وزارت مالیه معاش نگرفت در زمان مسئولیت انتقال هم معاش حکومتی نگرفت چندین ابتکار از خود نشان داده رئیس جمهور ازین بهتر نمیشود

>>>   کمی اصولی و مهربان برخورد کن و مافیا را خودت کنترل کن شاید آن روز بیایه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است