تمرکز عربستان بر یمن باعث غفلت از حجاج است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۴/۷/۳ کد خبر: 103004 منبع: پرینت

در سال های اخیر شاهد خطاهایی در سازماندهی و برگزاری مراسم حج بوده ایم تا جایی که حجاج هنگام ادای مناسک حج احساس امنیت نمی کنند و جان آنها همواره با خطر مواجه است.

حوادث پی هم در عربستان سعودی که نشاندهنده غفلت و سهل انگاری مسوولان این کشور است، باعث گردیده تا کنترول اوضاع امنیتی و اجتماعی از حیطه اختیارات عربستان خارج شده و هر روز شاهد فاجعه و حادثه مرگبار دیگری در این سرزمین باشیم.

بعد از اتفاقات خورد و کلانی که طی دوماه اخیر رخ داد، حادثه جرثقیل پیش آمد تا روز گذشته که شاهد این حادثه مرگبار در منا بودیم.

حوادث امسال در حج نشان داد که مدیریت عربستان در امور حجاج رو به ضعف نهاده است. زیرا مقامات آل سعود روی موضوع یمن و تجاوز به این کشور متمرکز شده و عملا از مناسک حج غافل گردیده اند.

این در حالی است که سالانه از 60 کشور جهان زایر به مسجد الاحرام می آیند تا مناسک حج را به جای آورند و این وظیفه عربستان است تا با پذیرایی مناسب خاطره خوشی از این سفر در ذهن حجاج ثبت نماید.

اگر عربستان پذیرنده حجاج است باید در همه امور مراقبت و نظارت داشته باشد و با وجود دستگاههای پیشرفته امروزی این امر به راحتی امکان پذیر است و این منطق که حجاج مقصر این حادثه مرگبار هستند قابل قبول نیست.

هنگامی که تریبون های آل سعود سرگرم تحریک مذهبی هستند، صداهایی که خواستار کشف و شناسایی کوتاهی های برگزار کنندگان سعودی مناسک حج می شود، شنیده نمی شود.

زمانی که نیروهای سعودی برای نابود کردن ملت مستضعف یمن به کار گرفته می شوند، شاهد خللی بزرگ در تحقق ساده ترین امور مربوط به امنیت و سلامت حجاج بیت الله الحرام هستیم.

فاجعه ای که هنگام رمی جمرات در منا رخ داد، یک مصیبت بزرگ برای حجاج بیت الله الحرام و مسلمانان جهان بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   علت بی کفایتی آل سعود است برای عبور کاروان وزیر جنگ و ولیعهد سعودی راه ها را بستند و بیش از هزار و سیصد حاجی بی کناه را به کشتن دادند باید کشورهای اسلامی تدبیری برای حج کنند این آل سعود آدم کش خاین لیاقت حرمین شریفین ندارند

>>>   علت بی کفایتی آل سعود است چرا تعداد کشته ها را نمیدهید تا کنون بیش از هزار و دوصد استند

>>>   اسلامگرا از دایره انسانیت برآمد چون قدم اول عربستان جنگ مسلمان کشی دارد بعد هریک کشور اسلامی در کشور خود با کشور دیگری عامل قتل بشر اند.
پس اسلامگرا در آینده شایسته حکومتداری نیست باید قدرت در جهان بدست دموگراتهای بشردوست انتقال یابد.
وطندار

>>>   این یک مصیبت برای امت اسلام بود امروز از جهالت این آل سعود دنیای اسلام کشته زیاد میدهد

>>>   وطندار به نظر من تو ... باید فرق بین اسلام دروغی و تروریست و افراطی را با اسلام حقیقی که دین مهربانی و رحمت و اخلاق و انسانیت است بدانی امروز درست است این آل سعود جاهل اسلام را وارونه جلوه دادند و مسلمان کشی در سوریه و یمن کردند اما حقیقت آن است که پیامبر ما پیامبر رحمت بودند و این اعمال داعشی و طالبانی هیچ کدام ربطی به اسلام ندارد

>>>   وطندار حقیقت میگوید:
چیزی که درعمل همه جهان می بینند... درکشورهای غیراسلامی در ویدئو ها یاتصاویر دیده میشود که پشک با موش بازی میکندیا برای مردم یک پرنده درجلو چشم جفتش هزاران اروپائی اشک میزیزند یا اینکه صد ها زن ومرد غربی برای مردمان فقیر سایرادیان جان شانرا از دست داده اند کودکان شان حس همدردی مدارا احترام به دیگران را دارند اما ما صرف به دنبال کشتن هستیم به نظر ما چاره هرکار به کشتن است هرمشکلی به کشتن حل میشود موضوع مهاجرین دو کشورعربی مسلمان بزرگترین شاهد استکه برای قرنها در اذهان جهانیان از عملکرد کشورهای اسلامی مانند عربستان ترکیه کویت قطر ودیگران شان که قویترین اقتصاد را دارنتد اما حاضر نیستند چند هزار مسلمان عرب هم دین وهمزبان شانرا پناه دهند باقی خواهد ماند اما کشورهای غیر اسلامی دروازه شان را بروی این مهاجرین بازگذاشتند مکاتب وورزشگاه های خودرا دراختیارشان قراردادند حالا که ر حم وعطوفت انسانی دارد؟؟ شاه عربستان میرود به دوملیون یورو یک اسپ از فرانسه خریداری میکند ویک جزیره را برای ... اینها اعمال کسانی است که خودرا خادم حرمین می نامند از دیگراعراب چگونه باشد؟؟؟

>>>   بـــه (( وطندار به نظر من تو ... باید.....
تو که مدافع اعراب هستی یک مثال بگو که عربی یک عمل انسانی انجام داده باشد چه رسد به اسلامی ؟؟؟؟ من میگویم
1-همین یک ودورو یک شهزاده عربی را به جرم ....در امریکا بازداشت کردند با دادن سه صد هزار دالر به ضمانت از توقیف رها شدتا بعد محاکمه گردد
2 - ورزش کار غربی بوت های ورزشی اش را به لیلام گذاشته تا از پول آن برای پناهندگان کمک کند حالا تو بگو کی انسان ومسلمان است؟؟؟؟
( ر )

>>>   این یک ننگ بود برای اختلافات پادشاهی بین بن سلمان و بن نایف جان حاجیان را بازی چه سلطنت خود کردند

>>>   سه روز قبل از حادثه وزیرکشور و وزیر حج واوقاف آل سعود اعلام کرد که امسال هیچ کسی حق ندارد در مراسم حج شعار بدهد ومرگ بر ارباب آل سعود یعنی ( آمریکا واسراییل و... ) بگوید وگر نه بامتخلفین برخورد سختی خواهد شد ... اما حجاج کشور های اسلامی به دلیل عملکرد بدی که آل سعود در تمام دنیای اسلام از خود به نمایش گزاشته اند : در یمن وعراق و سوریه ومصر والجزایر وسودان و سومالی ولیبی و... و گوشه گوشه کشورهای اسلامی مسلمان کشی به راه انداخته وتروریزم به دنیا صادر می کند ... مسلمان ها در مراسم برائت از مشرکین از استکبار وایادی آن اعلام برائت نمودند؛ و این کار به مذاق آل سعود خوش نیامد ؛ به همین دلیل طوری برنامه ریزی کردند تا از حاجیها انتقام بگیرند : درهای ورودی وخروجیهای منتهی به جمرات را بستند به جز یک راه بسیار باریک که سبب تجمع بیش از حد حاجیها گردید ه ودر نتیجه عده زیادی در اثر گرمای 52 درجه حالت ضعف به آنها عارض می شود ؛ عده ی به زمین می افتد وبر اثر ازدحام زیاد زیر پا می شوند وقت راه مسدود می بر اثر فشار های زیاد مردم مقاومت از دست می دهند همه به زمین می افتند وحادثه غم بار رقم می خورد ؛ واز این به بعد دیگر نوبت به کینه جویان آل سعود می رسد که از حاجیها انتقام بگیرند ؛ حاجیها زیر دست وپا له و نقش زمین ، ولی عمال آل سعود به نظاره ایستاده وتما شا می کنند وبه ریش حاجیها می خندند که چگونه در آغوش همدیگر جان به جان آفرین تسلیم می کنند ... عمال آل سعود نه خود کمک می کنند ونه به دیگران اجازه می دهند وارد عمل شوند و حادثه ی پیش می آید که آل سعود برای تنبیه حاجیها رقم زده بودند . خداوند پاک در قرآن فرموده : کسی که از خانه اش به قصد زیارت خانه خدا خارج شود ودر هنگام مراسم حج مرگ او را در یابد ، اجر او با خود خداوند است . قربانیان حادثه اجرشان پیش خداون محفوظ است خدا درجات ایشان را عالی گرداند ، اما در این حادثه غمبار لعن ونفرین همیشگی نصیب آل سعود خواهد بود که این حادثه را آفریدند ودر کنار خانه خدا که حرم امن الهی است صدها تن از حاجیهارا به طور فجیع ومظلومانه به شهادت رسانیدند . خداوند خودش انتقام حاجیهارا از آل سعود بگیرد .
( بنده خدا ) از ولایت میدان وردک

>>>   آل سعود =آل شیطان

>>>   آ ل سعود از نسل یهودیان قبیله عنزه خیبر هستند و به دنبال انتقام از اسلام و مسلمین هستند. خداوند به زودی زود آمریکا و اسرائیل و آل سعود و دیگر دشمنان اسلام را نیست و نابود کند.آمین آمین یا رب العالمین

>>>   باید گفت که اگر مسلمانی یا کفری قصد تخریب مکه مکرمه را داشته باشد، اشتباه بزرگی در کره زمین کرده چون با تخریب مکه مکرمه دنیا نابود میگردد. خداوند اصلاح شان کند اگر قابل اصلاح نیستند نابودشان کند. (انشا الله)
هارون افغان

>>>   ال سعود مزدور کشورهای امریکا انگلیس واسراییل میباشدهمه طرح های شرارت طرح شده کشور های فوق الذکر را که به خاطر تباهی کشور های اسلامی وتسلط بیشتر دول بادار حکومت سعودی با حمایت مالی وبشری دولت عربستان درعمل پیشبرده میشود..........
صالح کابل

>>>   همین یهودی ها( غربیها) آل سعود را ساخته اند وبر سرنوشت امت اسلامی مسلط کرده اند. انتظار دارید باز مخالفت کنند؟

>>>   عربستان مانند غده ی سرطانی است . امیدوارم هرچه زودتر نابود شود تا مردم منطقه آرامش و امنیت داشته باشند.

>>>   درواقعیت ال سعود مسبب وحامی طرح های خصمانه کشور های اسلامی زمینه فعال نگهداشتن فابریکات تولید سلاح تسلط بادارانش به منابع کشور های اسلامی ایجاد تفرقه وبحران مولد تفرقه مذهبی تشدد افراطیت فقر جهل وسایر موارد مماثل ان است در عصر حاصر همه جنگها بالاخره با تفاهم ویکدیکر پذیری میتواند را حل انسانی جستجو وعملی کرد
بااحترام صالح کابل

>>>   خدا... کند آل سعود جنایتکار را...تمامی جنگ های بین مسلمانان از عربستان رهبری میشود..به گروهک های تروریستی کمک های مالی و نظامی میکند گروهک های تروریستی در افغانستان..پاکستان..سوریه..عراق..یمن .. و شمال افریقا توسط آل سعود پرورش می یابد

>>>   خداوند از حرمین خادیمی ان همایت میکوند

>>>   نادر از ایران
عربستان بواسطه آمریکا الان حیات سیاسی ندارد در غیر اینصورت ظرف 1 ماه سرنگون میشد.

>>>   واقعا مردم عربستان در خواب جهالتند که اعتراضی به این اقدامات نمی کنند

>>>   شهر مكه بايد وسعت پيدا كند ورنه اين همه حجاج را در كجا مسكون سازند، بايد نقشه شهر تخير كند،هوتلهاي بهتر وخوبتر براي حجاج متحرم آباد شود تا مسلمانان كه به مراسم حج ميروند ،بعد از ختم مراسم به اسودگى استراحت كند ؟
عبدالله ريحا

>>>   وسعت دادن خوبه بد نیست ولی باید جمعیت را بجای دیگه انتقال میدادن ان محدوده که قدیمی بود باید حفظ میشد
تخریب بناهای قدیمی اصلا خوب نیست چرا باید مسجد بلال تخریب بشه
خب بروند برج را جای دیگه بسازن چرا خانه پیامبر...
در اطراف محدوده قدیم شهر نو بنا میکردند

>>>   ای عرب های عیاش بیاد داشته باشید که با اینگونه رفتار،خود را در خطر خواهید دید چون اگر همان چاه های نفت خدادادی از شما گرفته شود حالت شما از خراسان زمین کرده بدتر خواهد شد مطمین باشید و خود را ازین بیشتر به غضب خدا گرفتار نکنید
اجمل(پنجشیری)

>>>   اگر مي گذاشتند جنازه هارا زود ديگران و پزشکان ببينند ، علت خفگي بود ولي هرچه ازدحام زياد باشد اين همه کشته نميشدند. بايد دنبال علت اصلي گشت .احتمال گازهاي خفه کننده مي رود.

>>>   ...ما پول خود را برای وهابیون میدهیم که انها عیاشی کنند و برای داعش کمک کنند. بخدا حج واقعی در داخل خاک افغانستان است و هر کسی که برای یک گشنه یک لقمه نان کمک کند برابر با رفتن به مکه مکرمه است.
مصطفی از المان

>>>   هو الله
پیام ما به تمام کافه مسلمانان جهان این است که علیه مسلمانان جهان توطعه ودسایس گونا گون روان است . چیزی که بسیار معیم است. این است که دسته تبر از خود درخت است. کفر از کهبه برخیزد گجا ماند مسلمانی . دوستان عزیز شما خوب دقیق مشاهده کنید که طالب...، داعیش ، وهابیون ، لشکر جنگوی ، وسر انجام فرزند شاه سعو د به رهبری باداران خود در حق مسلمانان چه خیانت وچه جنایت است که نمی کنند. پس وجیبه ما مسلمانان در قبال همین طبقه های مفصد وجنایت کار چه است . واز طرف دیگر این ها فقط با مردمی خصومت دارند. که وابسطه به کلیمه توحید است . سیاه ، سفید ، یمنی ، مصری ، عرب ، عجم ، افغانی ، هندی ، شعیه ، سینی ، سمت ، زبان ، کشور ، را نمی شناسند. امروز در سطح جهان در حق مسلمانان چه جنایت است که نمی کنند . مانند کشور میان مار ، کشور فلسطین ، غزه ، عرق ، افغانستان ، ودر تمام جهان ، پس بیاید به خاطر خدا منسجم شویم و چهره های نا پاک وملهوس را که در بین مسلمان مار آستین شده اند نمایان بسازیم واز سف مسلمانان باید رانده شوند. تا مسعولیت ، انسانی ، ایمانی ، وتاریخی خود را ادأ گرده باشم. این جاسوسان وناپاکان در هر جامعه که مسلمانان باشد. به لباس مسلمان داخل پیگر ما می شوند . و جنایات عظیمی را متقبل شده اند . پس به خاطر خدا و رسالت آخرت خود در برابر این ناپاکان و پدیده شوم باید استاده شده و وجیبه ایمانی وانسانی خود را در برابر جامعه ، آینده ادأ کرده باشیم . وسلام
( ن )

>>>   ...، ابتدا کشته شدن 100 و خوردی درسقوط جرثقیل و حالا حاجیان ، خدا تقاس خودش را از نگه دارنده خانه اش می گیرد که از پول خانه خود خدا را به کشتن بنده های مظلوم افغانستان باید پس بده و به پدر و پدر بزرگ داعش .جالب اینکه جامعه بین الملل هم در چنین حالات سکوت اخیار نموده تا از حقوق شان کم نشود و یا شاید کسی پیدا بشه تا درین رابط احساس مسولت نمایند .

>>>   سلام بر تمام بننده گان خداوند تمام شهدای اسلام را که درمراسم حج شهید شده اندجنت فردوس نصیب کند به زخمی هایشان شیفا عاجل نصیب کند واقعا یک حادثه غمناک درتمام ملت مسلمان میباشد تمام امت مسلمه جهان خواست گار باز جوی ازین حادثه ازعربستان سعودی شوند مسلمانان جهان درمراسم حج رفته بودن به گور دسته جمعی عربستان

>>>   بنده این فاجعه غمبار را را به همه امت اسلام و پیامبر اعظم رسول اسلام حضرت محمد ص تسلیت میگویم. و برای بازمانده ها تسلی از خداوند خواستارم این حوادث تلاخ نشان از جهالت آل سعود است به خاط رمی یک شاهزاده ... این همه حجاج را به کشتن دادند از مکه و مدینه تلفن که میشود میبگویند هنوز حجاج از این حج امنیت روحی ندارند اول حادثه مکه را گفتند تقصیر جرثقیل است و بعد هم چادر حجاج مصری آتش گرفته معلوم نیست این حج آخر به کجا رسد؟ این ها مشغول ظلم و جنایت و آدم کشی یمن و عراق و سوریه هستند

>>>   خداکندتمام مسلمانان جهان ازین حادثه پند گرفته باشند.اعراب به اشکال گوناگون دشمن شان است.ازحمایت تمام گروه های تروریستی که درتمام کشورها وحشت ودهشت رامی اندازند این همه پول حجاج است که عربها بردیگرکشورها ازطریق اینهامداخله مینمایند.باید ازرفتن حج جلوگیری کرده پول فوقرادرکشورخودبرای نیازمندان بمصرف برساند.البته رضای خداوند درین است .دل بدست اورکه حج اکبراست ازهزاران کعبه یک دل بهتراست.

>>>   انالله و انا الیه راجعون.

>>>   با بعضی از افراد که مصاحبه شده از فرار بخشی از مردم از بیمارستان های سعودی از ترس کشته شدن و رعب و ترس بین مردم خبر میدهند عده ای مفقود هم در بعضی شهر ها هنوز پیدا نشده است من این حادثه تاسف بار را به تمام امت اسلام و خانواده مسلمانان داغدار حجاج تسلیت میگویم درست است انشاالله از افغانستان کسی کشته نباشد ولییک مسلمان نباید به احوال سایر مسلمانان بی تفاوت باشد و فقط به فکر خودش باشد خداوند به ایشان صبر عنایت فرماید

>>>   تاریخ تکرار شده ومیشود عرب ها ودر کل انسانهای قرن 21 برگشتند به سیره ... خودشان ازکشتن آدم هابرای لذت و از فروش زنان وهزاران جنایات دیگر که در قرون وسطا صورت گرفته بود این جنگ که انگلیس و عربستان وآمریکا شیطان در سوریه راه انداختند فقط یک دلیل دارد که که سران این کشور ها فقط از کشتن و از تجاوز لذت میبرند وخوی وحشی گری شان زنده شده است مردم بیدار شوند این سه سال است که در سوریه جنایت میشود وقتل عام چرا عربستان وهابی و امریکا جنایت کار و انگلیس ... جلوش را نمی گیرند فقط دلیلش همین است که اینها از پدران ...شان درس گرفته و پیروی میکنند

>>>   خداوندا جاهلان رای بسزای اعمالشان برسان

>>>   وهابی= کافر ملعون بیسواد آدمکش
اگر ولی امر مسلمین لب تر کند صرف در یکهفته خاک قطر و عربستان ره به توبره می کشیم و جهان را از وجود ... وهابیون بیشرف پاک کاری می کنیم.
شمشیر نادر

>>>   این است جنایات ضد بشری وهابیون پلید و بیرحم.

>>>   اګر چنین باشد ...بر آنهایکه مترکب چنین جنایات ضد بشری میگردند. اما آنچه از این تصویر برداشت دارم شاید به منظور نام بدی اسلام نشر گردیده باشد.
فاروقی

>>>   باسلام وعرض تسلیت دارم برای همه یی خانوادهای شهیده شد - ایا واقعا این روی داد یک حادثه بود ویا----

>>>   حادثه در همه جای دنیا پیش می اید.حتی کافر هم نمیخواست این اتفاق رخ دهد چه رسد به ال سعود.ال سعود هرچقد که جنایتکار باشد ولی ابروی دولت خود را نمیبرد.شاید مسوولین سعودی کوتاهی کرده باشند ولی همه این حوادث اتفاقات طبیعی بوده و هیچ کس مقصر نیست

>>>   فلم هایی از حجاج ضبط شده است که شرطه های سعودی به بعضی خیام حجاج عرفات هجوم کرده و بعضی که عربی نمیداند به صورت خشن دستگیر کرده و دزدیده انداز بعضی حجاج هم مبایل هاشان جمع شده تا فلم هاشان منتشر نشود یکوقت آبرآوشان برود ولی ندانند خداوند خودش عالم به کل جهان است و ظالم را رسوا میکند..

>>>   خودشان میخواهن. با گردن زدن ماموران و جمع آوری دوربین ها و ضبط مبایل حجاج و تعویض وزیر حج خیانت خود را پنهان کنند ولی ندانند خداوند اسرع الحاسبین است ومکر مکاران رابه خودشان برمیگرداند متاسف هستم برای کسانی که حقایق را پوشانده و از این طایفه ظالم طرفدار شده اند واقعا مایه خجلت است این خاندان آنقدر جنایت دارد که هیچ کس فساد هاشان را نتواند تطهیر کند و اما او که گفته کافران بداند بعضا کافر رحم و عطوفت و مهربانی دارد ولی این طایفه خوی غضب و خونریزی و هوسرانی باوجودشان عجین شده و هیچ ترسی از کشتار و مظلوم کشی ندارد چه در عراق و سوریه و لیبیا و یمن و چه در همین افغانستان و حتی درحج مسلمین واقعا انسان حالا میفهمد پیامبر عزیز اسلام از دست این قوم حجاز چه کشیده اند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است