دکترین نظامی اوکراین نوشته شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۴/۷/۳ کد خبر: 102999 منبع: پرینت

دولت اوکراین دکترین نظامی جدیدی نوشته است که در آن روسیه مهمترین تهدید علیه این کشور محسوب می شود.

به گزارش رویترز، «پترو پوروشنکو» رییس جمهور اوکراین در دکترین جدید نظامی که برای این کشور نوشته، روسیه را به عنوان دشمن و تهدید اصلی برای اوکراین معرفی کرده است.

بنا بر این گزارش، اوکراین و کشورهای اروپایی روسیه را به حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین متهم می کنند. آنها می گویند روسیه مسئول مرگ بیش از ۸ هزار نفر از زمان پیدایش بحران اوکراین است، چرا که جدایی طلبان شرق اوکراین بعد از برکنار شدن رئیس جمهور سابق این کشور، به حمایت روسیه علیه دولت مرکزی شورش کردند.

مقامات دولت اوکراین اعتقاد دارند روسیه در حال تجزیه این کشور به نفع خویش است. آنها می گویند بعد از شبه جزیره «کریمه» روسیه درصدد جدایی «دونسک» و «لوهانسک» از این کشور است.

این گزارش می افزاید: در دکترین نظامی کشور اوکراین مواردی قید شده است که می تواند برای امنیت اوکراین خطرناک باشد. مهمترین این موارد حمله نظامی روسیه به اوکراین است. این در حالی است که روسیه اتهام دخالت در امور داخلی اوکراین را رد کرده است.

دکترین نظامی اوکراین با حضور «جنز استولنبرگ» فرمانده ناتو به امضاء رسید و نوعی مقاومت سمبلیک علیه روسیه محسوب می شود.

در سال ۲۰۱۴ روسیه مشابه این دکترین را نوشته بود که در آن حضور ناتو در شرق اروپا یکی از خطرات اصلی در منطقه عنوان شده بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اوکراین جز روسیه است وخواهد بود . مزدوران دست نشانده غرب بد میکنند.

>>>   دکترین نظامی اوکراین کمی نا وقت شده .
اینکه دولت فاشیستی روسیه خاک اوکراین با تخطی از قانون بین اللملی بدون چون و چرا اشغال نمود و اکثریت جهان از این عمل روسیه نازی چشم پوشی کردن ...این یک چیزی واضیست که دولت اوکراین چنین دکترین نظامی را انتخاب نمودن...

>>>   وقتی غرب طرفداران خود را حمایت و اسلحه می داد تا ضد رییس جمهور قانونی خود عمل کنند و وضع کشور را به آشوب بکشند قانون بین الملل کجا بود که الان باشد دنیا در دست چند کشور زورگو و قدرتمند است که بر دنیا حکومت می کنند

>>>   روسیه در این سالها چندان برادر خوب اوکراین نبود که اوکراین برای ابد دوست خوبی او باقی بماند .اوکرانی ها بیش تر اروپایی هستند روس ها بیش تر اسیایی بوده و باقی ماندن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است