اعضای کمپاین شکوفه ها حج تان قبول حق!
در آنسوی مرز یعنی در دل مهاجرت، جوانانی گرد هم آمدند تا با جمع آوری کمک های نقدی و لوازم التحریری مردم مهاجر و نوعدوستان ایرانی، فرصت تعلیم و تربیت دانش آموزان محروم مالی را تامین کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۴/۷/۲ کد خبر: 102972 منبع: پرینت

"به کمپین هدیه به کلاس اولی های مهاجر بپیوندید! شورای دانش آموزی مهاجر در نظر دارد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان سال اولی هدایای اهدا کند. اگر شما هم تمایل دارید، می توانید هدایای خود را برای ما ارسال کنید."

نه اشتباه نکنید این یک خبر تبلیغاتی نیست و بی ربط به آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان فاقد مدرک و فاقد شهریه هم نیست و ارتباط مستقیمی هم با عید قربان دارد.

درحالی ماه مهر یا همان میزان که مراسم آغاز سال تحصیلی برای ایران است مقارن با عید بزرگ اضحی و مراسم عرفه و روز قربان شد که بسیاری از به حج رفتگان چندین و چندباره در غفلت و هدررفت پول هایشان با قربانی کردن گوسفند برای اعراب بسر می برند ولی...

ولی خوشبختانه در آنسوی مرز یعنی در دل مهاجرت، جوانانی گرد هم آمدند تا با جمع آوری کمک های نقدی و لوازم التحریری مردم مهاجر و نوعدوستان ایرانی، فرصت تعلیم و تربیت دانش آموزان محروم مالی را تامین کنند و این حج بر آنان خجسته و این قربانی قبول باد!

این روزها در افغانستان بسیاری دم از خدمت و انجام وظیفه و انسان دوستی می زنند اما نه تنها کاری از پیش نمی برند که کمک های بلاعوض مجامع جهانی را بر باد می دهند و حامیان خارجی را دل چرکین می کنند اما عده ای بی ادعا الفبای انسانیت را در مشهد و تهران معنا کردند.

از روزی که کمپین حمایت از شکوفه های کلاس اولی که تاکنون فرصت تحصیل در مدارس ایران را نداشتند با عنوان شکوفه ها کلید خورد دیرزمانی نگذشت که همزمان در مشهد و تهران مردم مهاجر و خیرین نوعدوست گردهم آمدند و مراسم عرفه و قربانی و حج را در لبخند کودکان معصوم مهاجر بجا آوردند. آقایان سجادی، خاوری، واعظی در مشهد و آقایان انصاری، محمدی و جعفری در تهران شما حاجیان بی چون و چرای عید قربان هستید.

درحالی که انسان هایی با تمکن مالی بیشتر، با قدرت حزبی و قومی بیشتر و با شهرت و مقام خود تاکنون کاری از پیش نبرده اند ولی همواره دم از انسانیت می زده اند؛ این جوانان دانشجوی مهاجر اثبات کردند که می شود بدون حرف، عمل کرد و دردی از دل کودکی زدود. این خود مصداقی بر این مدعا است که افغانستان معلول انفعال مردم ملکی خود است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اجر تان با خداوند منان امید است خداوند به توفیقات تان در تمام امور بیافزاید
محمد لطیف جید

>>>   مسعولش را یک ادم خوب تعین کنید که کمکها را برای قوم وخویش خودتقسیم نکند فکرتان باشه ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است