مردم باید حکومت وحدت ملی را برکنار کنند
رهبران حکومت هیچ اراده ای برای تامین امنیت در افغانستان ندارند، آنها باید گوش به فرمان باداران خود باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102967 منبع: پرینت

اوضاع امنیتی کشور با چالش های بسیار جدی مواجه شده است. بسیاری از ولایت های افغانستان امنیتی ندارند و ما بقی نیز در خطر هستند. حکومت وحدت ملی این اوضاع را مشاهده می کند و دست روی دست گذاشته و کاری انجام نمی دهد. مردم دیگر به این باور رسیده اند که حکومت وحدت ملی یا هیچ گونه توانی برای تامین امنیت ندارد یا اینکه نمی خواهد افغانستان کشوری آرام باشد.

احمدشاه رمضان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آماج» گفت: آمریکا و انگلیس در هر کشوری که رفتند، چه سوریه و عراق و چه لیبی به نام ایجاد صلح و مبارزه با تروریزم رفتند اما متاسفانه آنها در هر کشوری که رفتند آن کشور را یک مزدور برای خود ساختند. به این ترتیب هر پیمانی که به آن کشور پیشنهاد می دهند باید امضا کنند در غیر این صورت معاش سرباز و کارمندشان پرداخت نمی شود و آنها را مورد هزاران تهدید دیگر قرار می دهند. به نوعی حکومت های ضعیف را به گروگان گرفته اند. این کشورها امروزه افغانستان را نیز به انحصار گرفته اند.

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس تمویل کنندگان پاکستان هستند و ا ین کشور هم روز به روز امنیت افغانستان را با ایجاد گروه های تروریستی به مخاطره می اندازد.

رمضان معتقد است حکومت اراده ای برای تامین امنیت ندارد و در این مورد گفت: هنگامی که جنرال دوستم به خط شمال رفته و آن منطقه را از طالبان پاک سازی می کرد دو جاسوس از پاکستان بلند شدند و فریاد کردند که جنرال دوستم نسل کشی می کند و دوستم را متوقف کردند. نه تنها هیچ امکاناتی در اختیاردوستم نگذاشتند بلکه سنگ اندازی هم کردند. وی با دو پسر جوان خود جان بر کف گرفته و در خط اول جنگ می جنگد و تعدادی جاسوس وی را به نسل کشی متهم کرده و حکومت نیز به حرف همان جاسوسان وی را متوقف می کند. این ضعف دولت ما را می رساند که جاسوسان تا این حد در کشور نفوذ دارند.

این نماینده مجلس رهبران حکومت را مزدوران آمریکا و انگلیس دانسته و افزود: در قندوز و بدخشان جنگ شد و طالبان پیشروی کردند سالنگی، مرادعلی خان و قوماندان سرحدات رفتند و بدخشان و قندوز را زدند. حالتی به وجود آمد که طالبان جایی پیدا نمی کردند و می گریختند. این این حکومت بود که از کار آنها جلوگیری کرد و نگذاشت که ادامه دهند. این رهبران حکومت وحدت ملی نوکران انگلیس و پاکستان هستند و نمی خواهند که افغانستان آرام شود. رهبران حکومت هیچ اراده ای برای تامین امنیت در افغانستان ندارند، آنها باید گوش به فرمان باداران خود باشند.

رمضان در خصوص نمونه های بارز کرنش های دولت در برابر طالبان عنوان کرد: سیصد و پنجاه مورچه اگر بخواهند در یک جا جمع شوند و به طرفی بروند کاملاً به چشم می آیند. حالا تصور کنید سیصد و پنجاه طالب از زندان غزنی را چه کسی آزاد کرد؟ آنها اگر در افغانستان عملیات کنند چه بلایی بر سر افغانستان می آید؟ چه کسی بغلان را به طالبان سپرده است؟ غیر از این است که در تمام این موارد حکومت دست دارد؟

وی ادامه کار حکومت را برای کشور خطرناک دانسته و گفت: سیستم در افغانستان پاشیده شده است. مردم افغانستان باید با هم بسیج شوند و با غیرت و همت نمایندگان پارلمان پیش از اینکه رییس جمهورما را خلع سلاح کند ما آنها وی را خلع سلاح کرده، یک دولت موقت تشکیل دهیم، ماده 69 را تطبیق کنیم. آنها غیر قانونی آمدند وهیچ کاری هم نکردند. امروز در افغانستان والی نداریم، ولسوال نداریم، همه چیز در کشور غیر قانونی شده است، وضعیت اقتصادی کشور به صفر رسیده است و امنیت شهروندان به هیچ وجه تامین نمی شود. پس آنها به چه دردی می خورند، جز اینکه درد مردم را بیشتر می کنند. آنها باید مطابق ماده 69 برکنار شوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یافتن ماده 69 شاید دشوار نباشد اما دریافت جاگزین کاری دسوار تر از آن است .
من در قریه دور افتاده فارغ ازجزیات مرکزحرف میزنم مگر هنوز در محل خودشاید در بسیاری محلات افراد متعهد کم بوده باشذ.
جناب وکیل شاید همفکرانی داشته باشند مگر وکلای زیادی باپول وکیل شده پیغمبربی امت اند.
فکر میکنم کسانیکه هرج مرج را بنیادگذاری کرده خام هم نبوده اول احزاب متعهد را لغو کردند هنوز دزدان متنفر از روشنفکران است .دزدان در هرگوشه کشور مانند اژدهای وحشی چه درچوکی دولت و چه درخلاف دولت ثروت اندوزی دارد. باکدام یکی ازین سارقین خیال ایجاد دولت مسول و جوابگو را در خیال دارند؟
زمان متمدن کمپیوتری مگرملت هنوز بیسواد و بیسوادتر حتی امکان تحصیل از مردم عوام گرفته شده انحصار بدست فایده طلب قراردارد اما فایده طلب وطن و امنیت را نمیخواهد بلکه همه چیز را غورخته مفاد میخواهد.
یعنی زمان بسیج کورکورانه و خیالی نیست که چند روشنفکر باقیمانده راهم به قمار زنیم .اگرکسی هدف ایجادحکومت افغانستان را داشته باشد باید مرگ راقبول کرده مفکوره به مردم بدهد تاحزب مقتدر آینده زمام امور را بدست گرفته در پیشگاه ملت و حزب جوابگو قرار گیرد.
حتی اسراییل هم حزب دارد مگر امریکا در افغانستان مرگ میخواهد که پول خود را در کشتن مردم خرچ کرده رقابت منطقه را بی سر و پا ادامه دهد؟
طرح مفکوره را در محل خود ندیدم فقط سران میگویند بیایید گوسفندان عزیز پشت چوپان بروید اگر فروختم یا غرق تان کردم تن به تقدیر الله است .
پس در حالت گروگانگیری جامعه جنگ بی مفهوم و بی سر و پا ادامه خواهد یافت تاحزب مفکوروی ایجادگردد.
وطندار

>>>   سلام بر همه!
مجبور نیستیم... با احترامی که به تمام نماینده های ملت (ولکیل صاحبان پارلمان) داریم‌.. تمام نظریات و گفته های ایشانرا قبول نمایم... در ضمن از دولت خواهان ایجاد یک مرجع که بتواند تمام اظهارات و گفته های کسانیکه که در رسانه ها و تلویویزیون ها گفتگو و بحث مینمایند بعد از نشر و بخش به برسی گرفته و در رابطه اسناد و شواهد لازمه را در خصوص گفته های ایشان طلب نمایند یا بتوانند از گفته های خود بعدا دفاع نماید در غیر آن این مرجع صلاحیت معرفی شخص را به ارگان های عدلی و قضایی داشته باشد. به نظر بنده در حال حاضر وضعیت طوری است که هر کس بدون کدام مسولیت بعدی میتواند بدون مدارک موثق اظهار نظر نمایند.
سید قمبر افشاری

>>>   اقای رمضان نماینده مجلس با ید بدانید که شما پیش از امدن حکومت وحدت ملی وجود داشتید و از زمان وجود تان خیانت و جنایت کردید و می کنید در بین شما نمایندګان ملت قاتلین وجود دار د غاصبین زمین و قاچاقان شراب و نفت و ارد و مواد مخدر هستند و خود رشوت خوران ماهر میباشید که در مجلس ګم و ګور اید اما در روز رشوت همه حاضر اید میګویند بګیریش که نګیرید شما برای نجات از جنایت ها و خیانت ها خود حکومت وحدت ملی را نمی خواهید این حکومت شما را با مرور زمان به محکمه و یه دار می کشد نابودن شما بهتر از بودن تان است ملت در عمل انتحاری مرګ شما وطن فروشان و خود فروشان و جاسوسان را ارزو میکرد
یصیر نظری

>>>   اگر مردم وملت زنده بي بود چنين افراد نمي توانست بالآي شان حكومت كند نه ملت درين كشور وجود دارد ونه هم مردم
فريد ازكابل

>>>   قسمکه از اوصاع جاری در کشور بر میاد که افغانستان را به سوبه سرحد پنجم پاکستان واگذار می کند و غرب با کمک پاکستان که همدست و همیار هست و باعث همه نارامی ها بدختی ها در افغانستان شده کشور همسایه است ، که سالانه ملیارد ها دلار به خاطر نا ارامی افغانستان به جیب می زند و اگر اوصاع و احالات افغانستان ارام باشد از روزی خدا داده می افتد و مجبور است طالب انتحاری و داعش بفرستد، و دولت مندان افغان هم چونکه غلام حلقه به گوش تشریف دارند بخاری از ایشون بر نمیاد .

>>>   این وکلا فکر میکنند که دربین مردم جادارند درحالیکه مردم ناکامی حکومت را وجود پارلمان و وکلای مثل شما میدانند هرچند مردم درسایت های خبری هزاران مرتبه این وکلارا کمیشن کاران غاصبین مفسدین نوشتند تاحال اینها بخود نمیگیرند فکر میکنند این حرف ها شوخی است ! مردم می خواهند این پارلمان برای چند سالی مسدود شود تا حکومت بتواند کارش را بدرستی انجام دهد مثلا هر هفته این هال وزرای امنیتی را احضار میکنند درحالیکه خودشان به وظیفه خود هفته ها حاضر نمیشوند یک قانون یا هرسند دیگری ماه ها به نسبت تکمیل نبودن نصاب معطل میشود مردم ازین اعمال شما اطلاع دارند . مخصوصا رمضان وکیل انتخابی هم نیست انتصابی است او حتی حوصله شنیدن وبحث با یک ژورنالست را ندارد درحالیکه سطح دانش و آگاهی او خیلی کمتر ازان ژورنالست هست در برنامه زنده تلویزیون برای ژورنالست چنان اخطار میدهد که گوئی این بیسواد کداک کاره هست وقتی منطق نباشد عمل همینگونه است که از رمضان جان بود ! مردم شمارا نمیخواهند تو از حکومت شکایت دارید.
( ر )

>>>   حکومت وحدت مولی یک حکومت فاسد دزد جنایتکار و مافیاهای قرن 21 است .

>>>   دستگاه فاسد و خیانت آلود ع و غ و د م واقعاْ باید از بین برداشته شده و به جای آن حکومتی که به درد مردم بخورد به میان آورده شود.
گلداد

>>>   مشکلات زیاد است همان مثل راست است که میگه جای میسوزه که آتش بالایش است گفته های وکیل صاحب درست است حکومت باید خودرا تکان بدهد به حرف و وعده های تیز و تند نه شکم مردم سیر میشود و نه امنیت مردم تامین میشود. ایجاد کار ، بهبود اقتصاد ، تامین امنیت و مبارزه با فساد و واسط بازی باید از اولویت های کاری دولت باشد. اما متاسفانه که تا هنوز چنین نه شده است.
وطندار

>>>   سلام به همه !
وکیل صاحب محترم تمام اظهارات شما را ملت میداند و با وجود خود هر روز با دادن قربانی و شهید شدن لمس مینماید... شما منحیث نماینده مردم باید در فکر راه حل و اقدمات عملی بدون داشتن تعصبات قومی و سمتی باشید تا بتوانید حمایت و اعتماد مردم را نسبت به پارلمان و خودتان جلب نماید.
سید قمبر افشاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است