عید قربان بر همه قربانیان و عاملان قربانی تبریک باد
عید قربان با تعداد هزاران حاجی که چندین مرتبه به این سفر معنوی مشرف شده و به زیارت مفتخر گشته اند، بر تمامی خانوارهای ارگ نشین، پارلمان و سنا و اقوام و اقارب حکومت تبریک باشد؛ انشاء الله که در سفر حج سال دیگر وزیر دفاع هم به قافله مومنان خداجوی در مکه بپیوندد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102966 منبع: پرینت

باز هم به عید سعید اضحی، عید قربان رسیدیم، عید قربانی کردن نفس اماره و چشم پوشیدن از مطالبات ناتمام دنیوی و عید بندگی. ضمن عرض تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان جهان و به ویژه افغانستانی های مقیم در افغانستان یا مهاجر در جای جای جهان؛ دعا می کنیم.

دعا می کنیم تا این اولین عیدی باشد که در آن انتحاری و انفجار رخ نمی دهد و پس از آن این سلسله دوام داشته باشد و عیدهای مردم ملکی با لبخند کودکانشان با نذری ها و خیرات ها و قربانی هایشان برای همه تنگدستان و با امنیت خاطر و سفره ی گشاده باشد. ان شاء الله!

دعا می کنیم تا این آخرین عیدی باشد که در آن خانواده ی هزاره ای چشم انتظار خبری از صحت یا دریافت جنازه ی فرزند ربوده شده اش است، آخرین عیدی باشد که مظلومی صرفا بخاطر نژاد و قومیت و مذهب قربانی ظلم ظالمی می شود که حمایت حکومت را با خود دارد.

دعا می کنیم عید قربان همراه با پایان قربانی شدن کودکان و نوجوانان در سوء استفاده های جنسی، منع تحصیلی، سوء استفاده روانی در انتحاری ها و سوء استفاده جانی در اختلافات خانوادگی می شود؛ آخرین عیدی باشد که کودکان در سرک ها گدایی می کنند و اعتیاد دارند.

دعا می کنیم زندانی های بدون بررسی پرونده هایشان هرچه زودتر رفع تکلیف شوند و زندانی هایی که از پیش هماهنگ شده اند تا مورد عفو عید قربان از سوی رییس جمهور قرار بگیرند؛ جان زنان و کودکان و کهنسالان را نگیرند و جای دورتری حملات انتحاری خود را از سر بگیرند.

دعا می کنیم تا عید قربان سال آینده، همه زورمندان محلی و اختلاس گران و رشوت گیرندگان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال، پیش از سفر حج و قربانی کردن گوسفندهایشان در صحرای عرفات، داغ هایی که بر دل مردم بی جا شده و قربانیان ظلم و تبعیض روا داشته اند بزدایند و مرهم نهند تا حج شان مقبول حق باشد.

عید قربان با تعداد هزاران حاجی که چندین مرتبه به این سفر معنوی مشرف شده و به زیارت مفتخر گشته اند، بر تمامی خانوارهای ارگ نشین، پارلمان و سنا و اقوام و اقارب حکومت تبریک باشد؛ انشاء الله که در سفر حج سال دیگر وزیر دفاع هم به قافله مومنان خداجوی در مکه بپیوندد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عید کجا کار کجا عیدی ما روزی است که ما مانند کافران امروزی که مسلمان نیست
اما عدالت در کردار گفتار رفتار شان هست <عیدی ما روزی است که در کشوری ما هم مسل یک کشور
کفر عدالت داشته باشیم رشوه نباشه انتهار انفجارنباشه دزدی نباشه ان روز عید هست
عیدی ما روزی که ما مانند کافر باشیم
مسل کافر همه با هم یارو یاور باشیم
ما مسلمان هستیم هستیم
نبی جاغوری

>>>   ما همه برای تمام افغانها و دیگر مسلمانان جهان عید خوش و پربرکت و سعادت خواهانیم. به امید صلح و آرامی و اتفاق در افغانستان!
علی رضا بامیانی، گلباز ننگرهاری، عمر احمدزی، بازمحمد پنجشیری، سرور پکتیاوال، احمد جمال بدخشی محصلان پوهنتون پونه - هندوستان

>>>   اول از همه عید سعید قربان را به مردم شریف و اما ستم دیده افغانستان تبریک عرض می کنم . و تمامی هم وطنان عزیزم چه در کشور و چه از خارج از کشور عیده خوبی و پر از خوشی داشته باشند. دوستان عزیز و هم وطنان عزیز تر از جانم امیدوار هستم لحظه هات خوبی داشته باشید . ولی یک چیز ها را نباید فراموش کنیم . در حق مجاهدانی که در بنده و زندان اشغالگران هستند دعا کنید . در حق یتیمان و بیوه زنان دعا کنید در این ایام پر برکت. در حق مادران دلسوخته که فرزنده خود را از دست داده است دعا کنید . در حق مسکین و فقرا دعا کنید . در حق مجاهدین که در این عید بزرگ در سنگر های جهادی هستند و در برابر دشمنان قسم خورده این دیار می جنگد دست غریبانه را به سوی حضرت دوست بلند کنید و در حق شان دعا کنید. ولی دوستان عزیر یک چیز دیگر را نباید فراموش کنیم . در حق مسافرانی که دور از وطن و کشانه خود هستند دعا کنید . شاید الان مادری از دوره فرزنده عزیزش غمگین باشد . امیدوار هستم عید خوبی داشته باشید و ارزوی صلح و ارامش و پیروزی را برای ملت مجاهد افغانستان را از خداوند خواستار هستم . شب خوبی داشته باشید .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   از حرف هاي تان كه بيهوده وپر ازجهالت است سبب موجديت چنين انسانهاي بي بند وبار كه اين كشور در اتش مي سوزد. كشور غلام هست ورآه بيون شدن ازين بد بختيها را نميتوانيم پيدا كنيم. مثلا چرا بجاي افغانها افغنستانيها مي گوييد اين خود يك قوم پرستي وخيانت به وطن است. تبريكي به نظام وافراد كه فقط براي ازبين بردن عزت وابروي مردم وملت وفقط براي قدرت وجمع كردن پول حرام مصروف اند هم خيانت هست خداوند ملت ما ازين افراد مزدور امريكا وپاكستان وانگليس خلاص كند اينها نه افغانها هست نه مسلمانان چهرههاي فاسد از جامعه افغا نستان كه توسط جانكيري بر اين ملت مظلوم حاكم شدند
فريد ازكابل

>>>   چرا ما مردم افغانستان هیچ وقت روی آرامش رو نمی‌بینیم مگه چه کار اشتباهی انجام دادیم ، هر نسل ما بدبخت تر از نسل قبلیه

>>>   بـــه پاکستانـــزی ! جهاد شما براساس فــتـــــوای عـــلامـــه طـــاهــــری رئیس شورای علمای اسلامی ! پاکستان شراب نوش است که هـمــواره درمـوتــرش چندین بـوتـل شراب فـــرانسوی روسی وامـــــریکائی مــــوجود است صرف برای رضــــــــــای خــــــدا شراب می نوشد !!
او در مصاحبه با تلویزیون جـیـو گفته است خواب دیدم پیامبر برایم گفت : خلال بادبر تو نوشیدن شراب !
( ر )

>>>   عید قربان را به همه مسلمانان جهان وبخصوص مسلمان کشور عزیز ما انفغانستان داعدیده تبریک عرض میکنم واز خداوند روز های تمام سال شانرا هم مانند عید خوش وخندان باشد وهم چنان عید را به کارکنان شبکه اطلاع رسانی افغانستان که در خدمتگذاری بمردم هستند تبری عرض میدارم .
سید باسط هاشمی کابلی

>>>   این آل سعود خاین لیاقت حرمین شریفین را ندارد دوباره در حادثه منا نزدیک ۷۰۰ حاجی کشته و زخمی شدند

>>>   خواهر و برادر افغان! عیدت مبارک! همه روزت عید و خوش باد!
گل الرحمن: پکتیا

>>>   وطندارهای گل و افغانهای عزیز!
من هم بنوبه خود عید را به همه تان تبریک و تهنیت میگویم خداوند روز های عید پربرکت و خوش برای همه تان عطا فرماید
بازمحمد پنجشیری

>>>   این چه روزی بود که این آل سعود خونریز جاهل به کام امت اسلام تلخ کردند و به علت عبور یک شاهزاده نحس و وزیر جنگی که دستش به خون مردم عراق و سوریه یمن و یبحرین آلوده شده است بیش از هزار و سیصد حاجی بابی گناه کشته شدند ین آل سقوط خاین لیاقت حرمین شریفین را ندارد و عاجلا به خشم الهی ساقط گردد

>>>   ما انسان ها سالهای سال است همین دعا ها را میکنیم اما ، هیچ گاه قبول دربار حق نمی شود ، چونکه ؟ انسان ها گفتار شان با اعمال شان هیچگاه مطابقت نداشته و ندارند و از این دعا هیچ جای را نمی گیردصرف نخلیه احساسات مان است ، سال پار همین دعا ها را نداتشه ایم ؟ داشتیم اما ، چون دعا ها در مقابل دلار کم عرضه شد و احساس ضف کرد و توان مقاومت نداشت به سرعت جایش را به آه و ناله سواد کرد چــــــــــــــــــــــــــــــه باید کرد ؟ هیچــــی !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است