پیام تبریک داکتر عبدالله به مناسبت عید قربان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102961 منبع: پرینت

در آستانه تجلیل از عید سعید قربان قرار داریم. عید قربان نماد وحدت و یکپارچکی مسلمانان و یاد آور قربانی ابراهیم خلیل الله (ع) است. در این روزهای مقدس صدها هزار مسلمان مناسک حج را در کنگره‌ جهانی مسلمانان در مکه٬ در فضای از صمیمت و برابری٬ ادا‌ می‌نمایند.

این روز مقدس برای هر مسلمان، روز ایثار٬ فداکاری٬‌ از خود گذری٬ نوع دوستی٬ خوشی، الهام و کامیابی‌ است.

در روز عید مسلمانان با انجام سنت قربانی٬ با پیروی از ابراهیم خلیل الله٬ آمادگی خویش را برای مبارزه با بی‌عدالتی٬‌ فقر و نابرابری و قربانی در راه خدا و برای دفاع از ارزش‌های والای دینی و میهنی ابراز می‌دارند. مردم مسلمان افغانستان نیز این روزهای مقدس را با ادای نماز عید٬ انجام قربانی و دیدار با خانواده و دوستان با خوشی و سرور جشن می‌گیرند.

فرا رسیدن این روزهای خوشی و مسرت را به تمام مسلمانان جهان٬ به ویژه ملت و مردم متدین افغانستان٬ مبارک می‌گویم. آرزومندم ملت و مردم ما٬ روزه‌های عید را با خوشی و مسرت سپری نمایند و خداوند قربانی٬ طاعت و عبادت آنان را در این روزه‌های پربرکت قبول فرماید. در این مرحله‌ حساس و سرنوشت ساز تاریخی که کشور انتقال امنیتی٬ سیاسی و اقتصادی را تجربه می‌نماید٬ شاهد دشواری‌ها و چالش‌های فراوان٬ به خصوص در عرصه امنیتی و اقتصادی٬ هستیم.

امیدوار هستم با تجلیل از این روزهای مقدس متوجه مسوولیت‌های بزرگ اسلامی و ملی خویش در دفاع از این سرزمین و دستاوردهای سالیان اخیر باشیم و اجازه ندهیم دشمنان دین و وطن بار دیگر به بهانه‌های مختلف نظم موجود را برهم زنند. امیدوار هستم یکجایی و هم‌دلی شما در روزهای مقدس عید باعث تحکیم صلح٬ اتحاد و یکپارچگی دایمی در کشور گردد و مردم ما در فضایی از امنیت و آرامش به استقبال جشن‌های دینی و ملی بروند. وقت آن رسیده تا دست به دست هم دهیم و مشترکا برای آبادانی مملکت و ترقی و تعالی آن کار نماییم.

می خواهم با استفاده از این فرصت یکبار دیگر از فداکاری‌ها و قربانی‌های نیروهای دلیر و میهن دوست کشورم قدردانی کنم و عید سعید قربان را برای‌ تک تک آنان و خانواده‌های شان تبریک بگویم. نیروهای مسلح ما حافظ هویت٬ عزت و خاک ما و قهرمانان اصلی این سرزمین اند.

همچنان با استفاده از فرصت مراتب همدردی‌ام را با خانواده شهدا، مجروحان و آسیب دیدگان حوادث ناشی از نا امنی‌ها ابراز می‌دارم. امیدوار هستم گرمی فضای خانواده و حضور دوستان و مردم از غم و اندوه شما در روزهای عیدسعید بکاهد.

یکبار دیگر عید سعید قربان را به تمام شما شهروندان عزیز کشورم و همه مسلمانان در سراسر جهان تبریک می گویم و از خداوند می‌خواهم و برای‌ شما روزهای خوش و پر مسرت آرزو دارم.

داکتر عبدالله رییس اجرایی

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دست و پای جهان اسلام به قربانی 1400 ساله بسته و بر می گردد ، قربانی حالا چــــــــــــــــــــــــــــــی ؟؟ حالا که روزی ده ها صد ها نفر در اثر خود قربان شده های قربانی قربان جهالت خونخوای بیسواد ان زمان میگردد چـــــــــــــــــــــــــــــــــی ؟ وای باید در جهان بینی فعلی به فامیل های قربان شده تسلیت گفت و از انها دلجوی و مرحم روی زخم های عمیق که روز گار به انها وارد گذشت تا اقلا کمس کاسته و درد ان لحضه را فراموش کنند.

>>>   پیام تبریک داکتر عبدالله در مورد سه فرد خاین به تاریخ اجداد شان
جناب احمد ضيا پسرش در شغال شوري يون واحدي وطاقت اشتراك نموده .جناب قانوني خانمش لغماني از تبار اوغان است .وصالح دامادش لغماني از تبار اوغان است .اينها به هيچ وجه از هويت تاجيكان نه دفاع كرده ميتوانند ونه نمايندگي چراكه دم هاي شان به استحلاح زيرپاي دوستان وخويشاوندان اوغان شان است .سران واقعيي تاجيكان فقد وفقد استاد عاليقدر عطامحمد نور ولطيف پدرام است كه بخاطر حفظ هويت هزاران سأله تاجيكان دربرابر توطعه مرموزانه حلقات مزدور فاشيستي استوارانه دفاع نموده ومينمايند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است