ویدیو کنفرانس رییس جمهور با مسوولان ولایت ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102958 منبع: پرینت

داکتر محمد اشرف غنی، رییس جمهور و فرمانده اعلای قوای مسلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس با مسوولان بلند پایه ولایات گفتگو کرد.

در این ویدیو کنفرانس محمد طاهر زهیر والی بامیان، محمد آصف مبلغ معاون ولایت، طیبه خاوری رییس شورای ولایتی، محمد علی لگزی آمر امنیت فرمانده امنیت، سید رضا شاهین معاون اوپراتیفی ریاست امنیت ملی، قاضی شریف پناهی نماینده ریاست محکمه، الحاج یاسین احمدی رییس شورای علما، عزیزه احمدی سرپرست ریاست امور زنان، محمد امین جویا معاون علمی دانشگاه بامیان و دادستان عظیمی سرپرست ریاست دادستانی از طرف ولایت بامیان شرکت داشتند.

در این ویدیوکنفرانس ریاست جمهوری اسلامی افغانستان نخست از طریق مقام های حکومتی ولایات برای مردم، ضمن اهدای سلام و آرزوی سلامتی برای تمام مردم مسلمان و دیندار افغانستان عید سعید اضحی را تبریک گفت و از تلاش ها و فداکاری های نیروهای امنیتی در سطح کشور تقدیر و تشکری کرد.

مقام عالی ریاست جمهوری در بخش امنیتی وعده داد تا سر از سال آینده پلان ها و تدابیر خاص مکافات، تشویق، تجهیز و تقدیر روی دست دارند و در این رابطه از تخصیص مبلغ یک میلیارد دالر به منظور خرید تجهیزات خبر داد. همچنان بخاطر تطبیق این پلان ها دو کنفرانس مهم در اروپا برگزار خواهند شد.

در این کنفرانس ضمن تقدیر از تطبیق پلان صد روزه والیان، خواهان تهیه و ترتیب پلان صد روزه دوم شد که در محوریت هماهنگی والیان با اداره های مرکزی باشد.

ریاست جمهوری در رابطه به پلان صد روزه دوم موارد ذیل را مهم شمردند:
1. تقویت هماهنگی بین ادارات ولایتی و وزارتخانه ها
2. رفع مشکلات تدارکاتی
3. توجه بیشتر به حکومتداری در سطح ولسوالی ها
4. حکومت مسوول امنیت قضات و دادستان ها می باشد. قضات در امور قضایی استقلال دارند و در امور اداری مکلف به گزارش دهی به والیان می باشد هرگاه قاضی از حاضری خویش به والیان گزارش ندهند از وظیفه منفک خواهد شد.
5. مشکلات شهرداری ها باید حل شود که در این رابطه شهرداری ها بر اساس پیشنهاد مقام ولایت از خود ولایت انتخاب شود، شبکه شهردارها به منظور ارتباط بنیادی ایجاد شود و شاروالی ها با همکاری نیروهای امنیتی دارای قوه اجرایی باشد.
6. تغییرات بنیادی در دانشگاه ها رو نما شود و از حالت مصرفی به حالت تولیدی درآیند.
7. فراهم آوری تسهیلات لازم از جانب والیان به منظور تامین جندر، به خصوص در پروسه استخدام خانم ها

ریاست جمهوری در ختم این ویدیو کنفرانس با اشاره به 14 سال گذشته، تصریح کرد که فرهنگ ملامت گری را دور می کنیم و کسی را ملامت نمی کنیم.
وی گفت: اینکه دیگران چه کردند کار نداریم ولی اینکه ما چه کار می کنیم مهم است و تاریخ قضاوت خواهند کرد.

محمد طاهر زهیر‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است