شرط گفتگوهای صلح از سوی طالبان اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102952 منبع: پرینت

گروه طالبان مسلح، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و لغو هرگونه معاهدات نظامی با کشورهای بیگانه را پیش شرط برای گفتگوهای صلح در کشور تعیین کرده است.

در پیامی که از سوی ملا اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان، به مناسب فرا رسیدن عید سعید قربان، به نشر رسیده است. این گروه تاکید کرد که جنگ بر آنان تحمیل شده است.
از سوی هم ملا منصور در این پیام اش گفت: امارت اسلامی افغانستان به دفتر گروه طالبان در قطر صلاحیت داده تا در رابطه و مذاکرات با جهت های مختلف تصمیم گیرد.

وی می افزاید: اداره کابل اگر می خواهد که جنگ خاتمه یابد و صلح بیاید، پس خاتمه جنگ با خاتمه اشغال و فسخ هرگونه معاهدات نظامی و امنتی با اشغالگران ممکن است.

این در حالی است که ملا اختر محمد منصور پیش از این بر ادامه جنگ در کشور تاکید کرد و هر نوع مذاکره با دولت افغانستان را بگونه رسمی رد کرده بود.

از سویی هم نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان پیش از تایید شدن خبر مرگ ملا محمد برای نخستین بار بگونه مستقیم در شهر مری اسلام آباد با هم دیدار و گفتگو نمودند ولی دور دوم این مذاکرات با اعلام خبر مرگ ملا محمد عمر تاکنون برگزار نشده است.

قاری زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت طالبی بربریت غیرانسانی بوده ضدعلم و دانش است... امریکاراآوردطالب هم کشورهای دیگری راخواهدآورد.تعویض غلامی به غلام غلامی به نفع مردم نیست بایدطالب بلاقید و شرط سرکوب گردد تانسل ضد علم درکره زمین زنده باقی نماند.
وطندار

>>>   عجب پیش نهادی کسی طالبا ره ده دروازه کابل نزدیک شودن نمیماند انوقت طالبا برای حکومت افغانستان شرط تعین میکند
شیرپنجشر

>>>   وطنمان عزیز کاملا درست میگوید !!!

>>>   وطندار عزیز کاملا درست میگوید !!!

>>>   ماطالب نمی شناسیم یک چند ... زاده از فوج پاکوستان است که غلط کرده هرچه گفته

>>>   شما ها هی میگید صلح میخواهیم الان که میخوان صلح کنن مخالفید

>>>   خودش را در ده کسی نمی ماند خر خود را می خواهد در خانه ملک بسته شود شرط طالبان همین گونه است .

>>>   من که کاملآ وسرسخت دشمن طالب هستم لیکن همین شرط یک شرط بجا ، افغانی وشرعی است. هرکس که واقعآ مخالف قوای خارجی درافغانستان است زنده باد

>>>   ایا کسی داکترنجیب را بیاد دارد؟ طالبان گفته بودند اشغالگران روسی را خارج کن ما جنگ نمیکنیم چی. شد شهید نجیب اله یک رئیس جمهور نمونه بود باهاش چه کردند امریکایی ها امروز نباشه فردا حتما کشور ما رو ترک کند ولی ط هم حرف گفتنش را نمیفهمند""
نجیب اله ازبک

>>>   نه بادشمن افغانستان مذاکره کنید ونه باج بدهید ونه دست گیر که میشه دوباره آزاد کنید اونا مردم بی گناه را میکشد شما اسیر اونا را آزاد کنید منم باشم میرم به طالبان ملحق میشم 5 تا طالب را به دار اویزان کنید دیگه رنگ طالب را در کره زمین نمی بینید مردم را فریب ندهد از خدا بی ترسید او بی غیرت ها وطن فروش ها نمی توانید دولت را ایلا کنید یک آدم وطن دوست بیاید

>>>   مردم افغانستان باید بدانند که تلاشهای امارات اسلامی افغانستان نمیبود امروز دشمنان وطن کشور را بلعیده بود ونامی ازافغانستان وجودنداشت ولی خدا را شکرکه طالبان از همیشه کرده قوی ونیرومندترشده و روزبه روزنیرومندترمیشودبه امیدخداوند منان روزفتح نزدیک است زوندی دی وی اسلامی امارات

>>>   ویکی دیگر از شروط برادران طالبان این است که دولت وملت افغانستان باید از لحاظ فرهنگی،اجتماعی،سبک زنگی، سبگ نظامی، ووو به دوره قبل اسلام یعنی زمان جاهلیت برگردد خوراک شان سوس مار ،مسواک کردن دهان ودندان ممنوع،حکومت قبیله برقرار،ووو درکشور حاکم باشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است