پیام سرور دانش به مناسبت عید اضحی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102939 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم

عید سعید اضحی در آموزه های دین مبین اسلام نه تنها یک روز نمادین و یکی از مناسک مهم دینی بلکه یادآور قربانی کردن نفس زیاده خواه انسان و بزرگداشت از کرامت انسانی و تجلیگاه ارزش های بزرگ معنوی است. همایش بزرگ میلیون ها انسان خداجو در مراسم بی نظیر حج ابراهیمی در سرزمین وحی، نمادی از وحدت، برابری، برادری و صلح جهانی است. به همین دلیل ایام عرفه و عید قربان به عنوان روز های شادی و امید برای مسلمانان جهان، رقم خورده است و هر ساله از سوی آنان تجلیل می گردد.

اینجانب حلول این ایام بزرگ را به تمام امت اسلامی، ملت شریف افغانستان، حجاج بیت الله الحرام مخصوصا بازماندگان حاجیانی که امسال در اثر حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام جان باختند و خانواده های شهدا و معلولان کشور و نیروهای جان برکف ارتش، پولیس و امنیت ملی که در حال دفاع از وطن و ارزش های انسانی، اسلامی و ملی ما هستند، تبریک می گویم.

هموطنان گرامی!
در سال جاری علیرغم تمام تلاش های هیات رهبری حکومت وحدت ملی، نهادهای امنیتی کشور و جوانان برومند ما در جلوگیری از نا امنی ها و حملات تروریستی، متاسفانه شاهد حوادث تلخی بودیم. در اینگونه حوادث صدها تن از هموطنان بی گناه و نیروهای امنیتی کشور، جان عزیز شان را از دست دادند و توسط دشمنان افغانستان به شهادت رسیدند اما وقوع حوادث تروریستی و ضد انسانی که قابل پیش بینی نیز بود، نه تنها خللی بر اراده قاطع مردم ما وارد نکرد، بلکه همه ما بیش از گذشته از آن ها درس آموختیم و ما را در راستای مقاومت در برابر تهدید و ارعاب و خشونت و همچنین پیمودن راه ترقی و پیشرفت کشور مصمم تر ساخت.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان اقدامات شجاعانه ای را در راستای صلح و مصالحه ملی انجام داد و مواضع خود را شفاف و روشن در برابر طالبان و هم چنین حامیان خارجی آن بیان کرد و حتی تا انجام مذاکرات مستقیم با طالبان پیش رفت. اتخاذ مواضع روشن و برداشتن گام های عملی در این راستا از سوی دولت سبب شد که بسیاری از ابهامات در زمینه صلح روشن گردد و پرده از چهره دشمنان افغانستان برداشته شود. اکنون ما در یک روند بدون ابهام قرار داریم؛ به ندای نیک خواهی پاسخ مثبت می دهیم و به اقدامات تروریستی و دهشت افکنانه جواب ما محکم تر و کوبنده تر از هر زمان خواهد بود. از نظر ما تروریست خوب و بد وجود ندارد. هر کسی که به اعمال تروریستی اقدام می کند و دست به کشتار مردم می زند، تروریست است و دشمن ما محسوب می گردد و در مقابل، هر کسی که سلاح بر زمین گذاشته و به صلح رو می آورد، با آغوش باز از او استقبال می کنیم اما صلح با این که جزء اهداف اساسی و بنیادی مردم ما است، نباید هیچگاه به بهایی بیانجامد که ارزش های اسلامی و ملی و دستاوردهای کلان 14 سال اخیر دولت و ملت ما را با خطر مواجه گرداند.

حکومت وحدت ملی علیرغم مشکلات انبوهی که در پیش رو دارد و با این که بخش عظیمی از انرژی و ظرفیت کشور صرف مبارزه با تروریسم و افراطی گری می شود، همچنان به توسعه و انکشاف کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان می اندیشد و در این زمینه عمل می کند. در هفته های اخیر ده ها پروژه کلان ملی از طریق کمیسون تدارکات ملی طی مراحل شده و بسیاری از آنها در مرحله اجرا است و بسیاری دیگر در حال اجرایی شدن قرار دارد. شدت یافتن کار پروژه های انکشافی به شمول پروژه های مهم مشترک منطقه ای مثل پروژه تاپی و مانند آن نشان می دهد که هیات رهبری حکومت هم چنان بر انجام تعهدات خود در برابر ملت افغانستان مصمم است و نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

همچنین پروسه اصلاحات اداری، اصلاحات قوانین و مقررات، اصلاحات عدلی و قضایی، اصلاحات خدمات شهری و اصلاحات انتخاباتی، که از تعهدات مهم دولت افغانستان در برابر مردم افغانستان و جامعه جهانی است، به شدت جریان دارد و نتایج آن به زودی رونما خواهد شد. اکنون امیدواری ها برای انجام اصلاحات اساسی و تغییرات گسترده در زندگی مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر اوج گرفته است.

یک بار دیگر حلول عید سعید قربان را به همه مسلمانان به خصوص مردم مسلمان افغانستان تبریک می گویم و از پیشگاه خداوند بزرگ برای افغانستان عزیز صلح و رفاه عمومی مسالت می نمایم.

سرور دانش
معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محترم سروردانش
اصلاحات عدلی وقضایی مهمترین بخش اصلاحات است که باشعاروگپ میسرنمی شود وضرورت به پشتوانه اجرایی قوی دارد تیم شماحتی درامنیت کامل ولایت های بلخودایکندی وبامیان ووشهرهای بزرگ غیرازکابل چه کرده .نه توسعه صنعتی ونه اقتصادی ونه فرهنگی ونه زراعتی علمی ومکانیزه !! مانقشه جامعی درتوسعه واصلاح ازطریق پارلمان ووضع قوانین ونظارت بردولت خواهیم داشت
شیوا

>>>   آقای دانش مردم از شعار شنیدن خسته اند. بس است اگر می توانید کار کنید که خوب در عیر این صورت نمک روی زخم این مردم نپاشید. این مردم تبریکیه نیاز ندارند. تبریکیه شما برای آقای خلیلی و برعکس درست است. چون زندگی مرتب و آماده دارید امنیت تان تأمین است بادیگارد دارید و ....
ناصح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است