هنوز اول عشق است، سفر دنباله دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102933 منبع: پرینت

بیش از بیست میلیون افغانی روزانه از جیب مردم بیرون کشیده خواهد شد، خیلی دیر نه بل سر از فردا

وزارت مخابرات می‌گوید: 23 میلیون مشترک موبایل در افغانستان دارد و قرار است سر از فردا در بدل هر صد افغانی ده افغانی از کریدیتی را که شما به حساب‌تان علاوه می‌کنید وضع گردد. در این صورت اگر روزانه مصرف هر مشترک فقط ده افغانی باشد روزانه 230 ملیون افغانی مصارف کریدیت مبایل در افغانستان خواهد شد و در صورت کسر ده درصد از این پول 23 ملیون افغانی از جیب مردم بیرون کشیده خواهد شد.

بهترین روش برای رشد سرمایه ملی است اما ترسم این است که این پول نیز مانند پول‌های دیگر به جیب افرادی برود که تا حالا رفته است. به طور مثال از کجا معلوم بعضی از شرکت‌های مخابراتی که به گونه‌های مختلف پول را از مشتریان شان می دزدند باز هم از این پول بهره نگیرند؟

ای کاش این پول به راه درستی به مصرف برسد که مردم فقیر ما به جای ده درصد بیست درصد بپردازند اما در چنین وضعیتی که همان 23 ملیون مشترک اکثر شان توانایی پرداخت مخارج روزانه زندگی شان را ندارند دشوار است که از 50 افغانی 5 افغانی را برای کسانی بپردازند که به اصطلاح از غم مردم خواب شان نمی برد.

هنوز اول عشق است، سفر دنباله داره...
قیمت آب و برق و... کم بود که به این هم رسید.
هیچ اعتباری نیست که فردا حکومت اعلام کند هر حساب کاربری فیسبوک مکلف به پرداخت پول برای ما است. ما به مارک زاکربرگ هم کاری نداریم اگر اعصاب مصاب نماند از مخترع فیس بوک هم مالیه می‌گیریم.

جاوید صدیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت مالیه اول پلان معامله ودزدی را بررسی میکنند وبعدا پلان جمع اوری مالیه را این خصلت حلقه های مافیایی است .

>>>   جاوید جان سلام ! بترس که این خدا نا ترس ها بابت هوایی که تنفس میکنیم بر من و تو مالیه وضع نکنند !
من نظریات خود را بگونهء مفصل در مورد وضع 10 فیصد مالیه بر مشترکین شرکت های مخابراتی افغانستان ، نوشته بودم که تا حال نشر نه شده است. فقط بطور خلص مینویسم که از این به بعد، فقط از یک سم کارت استفاده میکنم. میزان استفادهء خود از مبایل را به حد اقل میرسانم و در روز پنجم عید ،خودم و عده یی از دوستانم برای یک روز از مبایل های خود اصلا" استفاده نمیکنیم. بعدا"دیگران را هم تشویق میکنم که از مبایل خود خیلی کم استفاده کنند. البته به کمک دوستان، کمپینی را راه اندازی خواهیم کرد که رییس جمهور از صدور فرمان تقنینی اش و وزارت مالیه از طرح این پیشنهاد بیجا و غیر منصفانه اش پشیمان شوند!

>>>   پاینده گل مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است